165 de tineri artiști au intrat în cursa pentru marele premiu al competiției „Design the illy can”, ediția a II-a

illy-art-collection

Lansată în data de 21 octombrie a acestui an de către illycaffè, împreună cu reprezentantul în România – compania Pro Brands Distribution, competiția s-a adresat pasionaților de design și a fost deschisă până duminică, 11 decembrie 2016. Concursul i-a provocat pe participanți să exploreze numeroase posibilităti de exprimare a imaginației prin trimiterea propunerilor de design pentru ambalajul cutiei de cafea illy, aceștia având libertate în alegerea temei și compunerea lucrărilor. Creațiile înscrise pot fi vizualizate aici: http://www.probrands.ro/lucrari-inscrise-2016.html.

„Este esențial ca tinerilor artiști să li se ofere șansa să ia parte la experiențe care să le extindă orizonturile și să îi formeze. Acest proiect a fost gândit special pentru a-i susține în a-și manifesta creativitatea și a le oferi totodată un contact cu cerințele actuale din industrie. Ne dorim să descoperim și să evidențiem potențialul artiștilor români, iar numărul de înscrieri și calitatea lucrărilor ne confirmă interesul pentru acest gen de competiții în rândul noii generații de tineri talentați.”, a declarat Mirela Ionescu, Marketing Manager Pro Brands Distribution.

Procesul de jurizare pentru desemnarea lucrării câștigătoare va începe în perioada imediat următoare, rezultatele urmând să fie anunțate până la finalul lunii ianuarie 2017. Juriul din acest an este format din Carlo Bach, art & creative director illycaffè, Mihnea Ghilduș, designer de produs și fondator Dizainăr, Eugen Erhan, asist. univ. drd. al Universității Naționale de Arte din București, Magda Sficlea, prof. univ. dr. la Universitatea de Arte „George Enescu” din Iași, și Ciprian Mihnea, lector univ. dr. al Universității de Artă și Design din Cluj-Napoca.

În plus față de posibilitatea realizării designului pentru cele 20.000 de cutii de cafea illy care vor fi distribuite în România anul viitor, câștigătorul premiului I va putea participa la cursul Disruptive Market Innovation through Design, organizat de Royal College of Arts UK, în vara anului 2017. Premiile II și III vor consta în produse illycaffè. Cel mai important aspect al competiției rămâne însă oportunitatea câștigătorului de a-și regăsi numele printre personalitățile cu care illycaffè a colaborat până acum pentru realizarea edițiilor speciale illy art collection, precum: James Rosenquist, Michael Lin, Michelangelo Pistoletto, Tobias Rehberger, Kiki Smith, Liu Wei, Sebastião Salgado, Robert Wilson și Gillo Dorfles.

Mai multe detalii despre competiție și regulamentul acesteia sunt disponibile pe platforma: http://www.probrands.ro/designtheillycan/.