94 Greenwich Avenue
„Mi-am dorit să lucrez cu cineva care cunoaşte şi înţelege West Village, poate chiar cu un arhitect newyorkez. Cu un artist al cărui stil să contrapuncteze armonios clădirea istorică existentă. Cu un arhitect de top, dar al cărui birou să fie organizat astfel încât să pot discuta direct cu el şi nu prin intermediul unui batalion de asistenţi. Şi mi-am dorit, la fel ca în cazul parfumurilor casei, o imagine care să nu se demodeze.” (Frederic Malle)
Steven Holl a devenit în scurt timp alegerea evidentă pentru amenajarea Editions de Parfums New York: „Ştiam lucrările lui şi apreciez în special birourile D.E. Shaw şi Y House, dar şi forţa proiectelor mari ca Linked Hybrid. Iar Storefront for Art and Architecture, din New York, mă fascinează de-a dreptul”, explică clientul. „La prima întâlnire, i-am prezentat cele câteva cerinţe ale mele: prezenţa portretelor parfumierilor, a cabinetelor refrigerate şi a altor câteva device-uri speciale, plus dorinţa de a obţine un spaţiu în care clienţii să aibă senzaţia că timpul s-a oprit. Steven îşi dorea să realizeze ceva conceptual, aşa că m-a întrebat tot felul de detalii despre industria parfumieră. A fost interesat în special de povestea felului în care creierul nostru reacţionează la miros: pe scurt, cei 49 de senzori olfactivi trimit mesaje spre două părţi ale creierului – una care care generează imagine olfactorie şi una care activează memoria, adică stocul de asocieri olfactive precedente.” A doua zi, a venit şi răspunsul vizual al arhitectului: desene în acuarelă reprezentând, ca leitmotiv pentru viitorul magazin, două semicercuri. Cele două semicercuri sunt traduse în două discuri (pozitiv şi negativ) care alcătuiesc faţada, respectiv raftul principal din interior, astfel încât obiectul de arhitectură devine un fel de sertar abstract, inserat în faţada istorică a clădirii şi asociat, ulterior, cu texturi. „Dacă mirosul ar fi avut proprietăţi geometrice, ele ar fi fost de diferite proporţii şi mărimi”, găsim în descrierea arhitectului. „În mod similar, geometria spaţiului este texturată diferit: e poroasă şi reflexivă (spuma de metal), densă, fină şi opacă (lemnul de nuc) sau moale (covorul de lână)”. Spuma din metal acoperă integral pereţii şi tavanul, generând o suprafaţă neconvenţională de proiecţie pentru scenariul de design. Alegerea materialului ţine mai mult de întâmplare decât de căutare, după cum precizează clientul: „la prima întâlnire, care a avut loc în biroul lui Holl, mi-a atras atenţia un panou original de uşă, făcut din spumă: un fel de burete uriaş, din aluminiu, o placă mare de lavă argintie.” Brandul Editions de Parfums este disponibil prin Madison Absolute Beauty.