fbpx

Acordajul perfect între formă și conținut: showroom-ul Pazo

AMENAJARE DE INTERIOR: Dofinteriors TEXT: Iuliana Dumitru FOTO: Arthur Țințu

Amenajarea unui showroom de design interior, finisaje și obiecte sanitare presupune din partea arhitecților un exercițiu suplimentar de imaginație – mai precis, o viziune de tip mise-en-abîme, ca și cum ai picta un tablou în interiorul altui tablou. De ce? Pentru că amenajezi ceva ce la rândul său trimite, prin piesele expuse și prin contextualizarea lor, tot la o amenajare. Iar un astfel de exercițiu rafinat i-a reușit echipei Dofinteriors la Pazo, care poartă acum o identitate cu totul atipică în peisajul showroom-urilor de profil.

Pe strada Paris, la numărul 9, într-o frumoasă vilă interbelică, s-a deschis anul trecut showroom-ul Pazo, unul dintre cei mai prestigioși furnizori de finisaje de interior din țară. De amenajarea acestui nou spațiu s-au ocupat arhitecții de la Dofinteriors, care au reimaginat experiența obișnuită de vizitare a unui showroom, creând o atmosferă caldă, intimă, vie. Conceptul s-a bazat pe câteva linii definitorii: păstrarea distincției istorice a casei, prin recondiționarea elementelor moștenite și încorporarea lor într-un cadru contemporan; eficientizarea spațiului pentru a putea expune aerisit cât mai multe produse; funcționalitate și pragmatism, păstrând în același timp amprenta delicată și poetică proprie stilului Dofinteriors.

text1_IMG_7759

 

Într-o scenografie simplă, dar sugestivă, de o cromatică expresivă în precizia ei – pe spectrul alb-gri-negru, cu bogate inserții vegetale –, intervențiile arhitecților și obiectele expuse compun un limbaj unitar, aparțin aceluiași univers, iar asta transformă orice vizită într-o plăcută imersare. Mai mult decât atât, piesele – de la plăci ceramice la obiecte sanitare – nu sunt izolate ori înșirate, ci puse în context, într-o configurație ce inspiră și trimite, cât se poate de concret, la o posibilă micro-amenajare. Astfel, toate aceste produse joacă un rol și ajung să spună o poveste în care te poți identifica, iar întregul showroom capătă o scară umană a reprezentării. Pentru că poți vedea, la fața locului, cum arată un lavoar într-o baie mică, de pildă.

 

text2_IMG_7870

 

Soluții inventive și generoase de expunere au permis, de asemenea, o prezentare cât mai realistă a produselor din portofoliul Pazo și a versiunilor lor, în diferite culori și texturi – pentru că acesta e și sensul unei vizite în showroom, de a vedea, de a atinge, deci de a da concretețe dorințelor și imaginației noastre. Din acest motiv au fost expuse plăci de marmură de mari dimensiuni – pentru a obține o imagine cât mai vibrantă, cât mai autentică a unor suprafețe pe care venaturile formează infinite modele. Arh. Raluca Dofin ne-a mărturisit că particularitatea acestui proiect a constat în armonizarea a două discursuri vizuale într-o unică narațiune: unul personal, în care emoția e esențială, și altul profesional, ce ține de respectarea funcțiunilor impuse de un astfel de showroom – de aici și experiența substanțială pe care o oferă o vizită la Pazo, indiferent de ceea ce cauți.

 

„Showroom-ul nostru a fost gândit în așa fel încât cei care ne trec pragul să se simtă acasă. Materialele, texturile și culorile sunt prezentate într-un mod armonios, ce reflectă atât tendințe actuale în designul de interior, cât și modalități de implementare și adaptare pentru fiecare client. Produsele noastre au o poveste, lărgesc orizonturi și aduc inspirație.” Silvia Waldman, managing partner Pazo

Am stat de vorbă și cu Silva Waldman, managing partner Pazo, care ne-a povestit despre pasiunea pentru design și despre excelența brandurilor prezente în showroom: „Credem cu tărie că detaliile fac diferența. Toată echipa Pazo este implicată și atentă la detalii. Ne place enorm ceea ce facem și ne alegem partenerii în funcție de viziunea lor și de punctul în care vor să ajungă cu produsele pe care le creează. Nu este suficientă frumusețea finisajului, ci contează întreaga poveste din jurul lui – poveste care pentru noi primează. De la ea pornim și continuăm cu estetica, durabilitatea, calitatea, funcționalitatea produselor și, desigur, cu aspectele ce țin de sustenabilitate. Lucrăm cu furnizori precum Ariostea (plăci ceramice cu design inovator, sofisticat), Rexa (mobilier de baie și obiecte sanitare, o combinație aparte de estetic și funcțional), Newform (baterii sanitare, creație deosebită, tehnologie avansată și materiale prietenoase cu mediul), Bisazza (lider în mozaicul de lux, o echipă pasionată de design, din care fac parte arhitecți de prestigiu: Marcel Wanders, Patricia Urquiola, Jaime Hayon).”

text4_IMG_8457

PROIECT: Showroom Pazo; ADRESA: Str. Paris 9, București; SUPRAFAȚA CONSTRUITĂ DESFĂȘURATĂ: 400 mp; AMENAJARE DE INTERIOR: Dofinteriors – arh. Raluca Dofin, arh. Radu Dofin, arh. Andrei Iacob, arh. Răzvan Mălăncioiu, arh. interior Ada Popa; FINALIZAT: 2023

 

Articol publicat în igloo #218 / Materiale experimentale / februarie-martie 2024

 

 

Coșul de cumpărături124
-
+
-
+
-
+
Total
6.097,15 lei
Continuă cumpărăturile
124