Augmented by nature
În perioada 23 august-1 septembrie 2013 se va desfăşura workshopul „Lacuste în eter 2- Augmented by Nature”. Scopul workshopului este de a familiariza participanţii cu metode de proiectare parametrică şi generativă, cât şi de a stabili o punte interdisciplinară între ştiinţele naturale şi design.
Workshopul organizat de EduKube Timişoara şi Gradiniţa de Grasshopper îşi propune să exploreze relaţia dintre natural şi antropic printr-o investigare algoritmică a botanicii, filtrată prin criterii de design.
Finalitatea workshopului constă într-o intervenţie sculpturală într-un cadru natural (Gradina Arhitecţilor din Timişoara). Obiectele vor fi proiectate cu ajutorul programelor de design computaţional predate în prima fază a workshopului, Rhinoceros şi Grasshopper, şi realizate, întâi sub formă de machete (ca exerciţii practice) şi apoi la scara intreagă, utilizând metode de fabricaţie digitală.
Toate sistemele naturale (cele vegetale fiind mai uşor de investigat) se dezvoltă conform
unor algoritmi de creştere, mediaţi de condiţiile specifice în care se găsesc de-a lungul vieţii
lor. Setul de reguli şi comportamente, inţeles drept genotip, devine aparent prin aspectul
exterior al plantei, care reprezintă un produs mediat între acest genotip şi parametrii ce-l
localizează. Putem simplifica, spunând că o plantă este produsul unui algoritm cu parametri
interni (variabili prin recombinare genetică de la individ la individ) şi în constantă interacţiune
cu parametrii externi (umiditate, sol, clima etc). Putem distinge specii vegetale una de
cealaltă prin anumite particularităţi (proporţii de creştere, forma frunzelor, tipul fructelor,
textura scoarţei, structura rădăcinilor etc), cât şi desprinde empiric anumite informaţii despre
starea organismului în cauza (înrorit, cu fructe necoapte sau coapte etc.).
Miza workshopului şi a cercetarii este identificarea unor seturi de trăsături definitorii pentru diferite specii de plante şi emularea acestora într-un mediu generativ, pentru a compara în final natura din grădina arhitecţilor cu meta-natura acestor obiecte artefact.
Participanţii vor primi 3 zile de training rhino+grasshopper din partea Grădiniţei de Grasshopper, ai căror tutori sunt defapt absolvenţii cursurilor desfăşurate în decursul ultimului an. Apoi, în cele 7 zile rămase, participanţii vor focaliza pe aplicaţii practice, dezvoltarea unor algoritmi şi prototipuri ce vor fi vernisate la finalul workshopului, pe 1 septembrie. Înscrierile se fac la info@edukube.org.