Birourile Qualitance. Despre noul spațiu de lucru flexibil
Proiectul QUALITANCE răspunde dorinței de a ancora multifuncționalitatea unui spațiu de lucru colaborativ la ultimele tendințe în design, în sensul noilor nevoi ale echipei și al valorilor comune. Într-un efect de oglindă, priveliștea Operei Naționale din București se reflectă și în design. Mobilierul recepției și podiumul cu trepte iluminate delimitează un prim-plan de spectacol într-un spațiu neașteptat, un punct de focus în dinamica echipei.
Motorul proiectului este conceptul de antiteză dintre formele regulate și cele neregulate, vizibil în recepția inspirată de arcadele Operei Naționale și în formele ascuțite ale corpurilor de iluminat. Trecerea de la un contrast la altul se regăsește și la nivel de materialități, subliniind sinergiile oamenilor care, prin tehnologie și design, construiesc experiențe digitale inovatoare. Astfel, betonul nefinisat al stâlpilor și pereților se intersectează fluid cu matematica tactilă a mobilierului și energia elementelor vegetale, într-un liant către o stare de familiar, confort și relaxare.
Cromatica are și ea un rol în efectul de antiteză, alternând nuanțe neutre (gri) cu accente calde și energizante de portocaliu în dialog coerent cu identitatea companiei și limbajul arhitectural din întreg spațiul. Iluminatul ambiental, special creat pentru acest proiect, invită la dialog și potențează spațiul primitor, în care se poate lucra altfel decât într-un birou închis, se poate socializa și se pot organiza workshopuri și evenimente. Un element inedit este mocheta țesută pe trei niveluri (în relief), cu o textură unică.
Toate detaliile acestei amenajări, pornind de la biroul de recepție realizat din material compozit, la etajerele cu structură din aluminiu vopsit în câmp electrostatic, au fost gândite de Omifa pentru a crea un spațiu în care colaborarea agilă poate fi la fel de relaxanta ca o cafea savurată la bar cu colegii.
PROIECT: Birourile Qualitance; AMPLASAMENT: Opera Center, Bucureşti; AMENAJARE DE INTERIOR: Omifa; FINALIZAT: 2020
Articol publicat în igloo #201 / aprilie-mai 2021 / Scenografie şi arhitectură