Calliope sau Euterpe? BETON

Betonul este muza sau, altfel spus, sursa de inspirație pentru un nou parfum al deja celebrei case de modă japoneze Comme des Garçons.

Parfumul CONCRETE (beton) are, evident, o sticlă fabricată din materialul de construcție omonim.

Se pare că nu făpturile grațioase care au inspirat poezia epică și nici cea lirică au fost în acest caz sursa, ci pur și simplu orașul, mediul noastru cotidian aglomerat, dens și, da, foarte construit.

Comme des Garçons ‘Concrete’ – apă de toaletă a fost creată ca un fel de celebrare a prezenței extinse a betonului în orașele noastre foarte dense.

„Într-o lume în care betonul este omniprezent în țesătura mundană a orașelor, acum i se acordă un context discret: un teritoriu unic și rafinat al parfumeriei”, au afirmat deținătorii mărcii.

Parfumul CONCRETE are o puternică notă de lemn de santal, mult mai prezentă decât cea a betonului omonim numelui (probabil așezat olfactiv în compoziție mai degrabă ca amintire prăfoasă).

Sunt prezente note moi și suave de trandafir și condimente care intră în contrast evident cu prezența dură, tare și densă a recipientului ce îl conține.

Concrete se alătură gamei largi de parfumuri Comme des Garçons, care include modelul unisex creat cu marca de mobilă Artek.

Lansarea sa la începutul lunii iulie a fost marcată de o serie de evenimente în New York, dintre care unul a inclus chiar betoniere în funcțiune. Un happening special dezvăluit în avanpremieră înainte de lansarea oficială CONCRETE în septembrie 2017.

Comme des Garçons și fondatorul Rei Kawakubo fac obiectul unei expoziții curente la Muzeul de Artă Metropolitană din New York – the MET – demers de comunicare ce explorează ideile avangardiste ale designerului.

Nu este prima dată când betonul a fost utilizat pentru ambalarea parfumurilor. În 2009, designerul Alexa Lixfeld a creat un set de sticle de parfum cu capace de beton.

Mai recent, Nendo a creat ambalaje pentru casa de modă franceză Kenzo, unisex Totem.

Poate că nu întâmplător, la una dintre anualele de arhitectură bucureștene, dacă rețin corect acum 3 ani, a fost lansat un parfum într-un recipient ceramic care părea desprins dintr-o cărămidă.