fbpx


White November igloo

Cărturești Carusel, unul dintre cele mai râvnite spaţii culturale ale capitalei.

Construit în 1860, cumpărat de Nicolas Chrissoveloni la început de secol XX, confiscat de comunişti şi retrocedat moştenitorilor după anii ‘90, imobilul cu numărul 55 de pe strada Lipscani a fost readus la viaţă la mijloc de februarie 2015. Librăria Cărtureşti şi interiorul istoric spectaculos, pus în valoare de arhitecţii Square One sunt motivele pentru care locul a devenit unul dintre cele mai râvnite spaţii culturale ale capitalei.

cosmindragomir.info

Primul contact al echipei cu spaţiul interior a avut loc către sfârşitul intervenţiei de restaurare şi a fost esenţial pentru elaborarea conceptului de amenajare. Un atrium cu dimensiuni generoase, inundat de lumina naturală care pătrundea prin plafonul transparent cu aceeaşi deschidere, era punctul din care se deschideau privirii elementele bogat ornate ale fiecărui nivel. De aceea, unul dintre cele mai importante detalii ale designului este iluminatul, prin care s-a dorit continuarea impresiei de boltă pe care o creează luminatorul. Arhitecţii au optat pentru un sistem de iluminare punctual, în care dispunerea corpurilor de iluminat, aparent aleatorie, a fost determinată de necesitatea nivelului de iluminare dictat de prezenţa produselor.

cosmindragomir.info

În urma unor calcule fotometrice au rezultat un număr de corpuri în proximitatea perimetrului, deasupra circulaţiilor – lumină pur funcţională – şi un alt număr de corpuri pentru generarea luminii ambientale. În urma analizei datelor de temă, conceptul final şi-a propus potenţarea calităţilor vizuale ale locaţiei existente, adăugând în acelaşi timp un plus de funcţionalitate prin intermediul unor elemente contemporane.

cosmindragomir.info

Având funcţiunea de retail, componenta principală a amenajării trebuia să fie depozitarea perimetrală. Cum însă registrele originale aveau o înălţime de peste 5 metri, mobilierul rămânea funcţional doar până la înălţimea de 210 cm, reducând astfel la jumătate spaţiul util. Prin urmare, s-a căutat o formulă de mobilare care să exploateze tot perimetrul, pe toată înălţimea. Soluţia a fost crearea unor circulaţii adiţi-onale la ambele niveluri, fiecare laterală pri-mind câte o supantă generată de perimetru, cu un acces principal central şi unul secundar, prin intermediul unor scări elicoidale. Proiectul de amenajare a urmărit să susţină pe cât posibil valorile brandului, să creeze un impact vizual prin sculpturalitate, dar fără să concureze cu detaliile valoroase ale construcţiei istorice. Rezultatul este o formă organică fluidă, care şerpuieşte printre elementele structurale existente şi pe alocuri se retrage în spatele stâlpilor de rezistenţă sau iese în consolă pe spaţiile dintre travee. Pentru a nu obtura produsele distribuite de-a lungul perimetrului, balustrada trebuia să fie transparentă, dar în acelaşi timp să aibă materialitate şi forţă.

cosmindragomir.info
Aşa s-a născut ideea unei mâne curente cu montanţi subţiri, dispuşi la distanţe de 5 cm, a cărei linie sinusoidală face ca balustrada să fie opacă în unele zone şi transparentă în altele, în funcţie de unghiul de privire. Transformarea vizuală astfel rezultată este cea care dă consistenţă formelor şi marchează prezenţa arhitecturii noi. Mai mult, amenajarea păstrează şi detaliile reconsolidării recente ca un element de sinceritate şi o expresie a procesului de metamorfoză continuă a clădirii. O altă şi semnificativă particularitate a proiectului este gradul ridicat de personalizare a interiorului. Toate elementele vizibile au fost create după schiţele arhitecţilor, un proces care a implicat mult studiu şi proiectare extrem de detaliată pentru execuţia obiectelor dorite.

 

Tag-uri:
Coșul de cumpărături
Nu exista produse în coș
Continuă cumpărăturile
0