Corvin Cristian redă viaţă lemnului autohton

Evoluţia identităţii vizuale a sectorului HoReCa bucureştean (şi nu numai) a fost puternic marcată în ultimii zece ani de amprenta designerului şi arhitectului Corvin Cristian. Vorbim despre un stil care s-a conturat şi rafinat cu fiecare amenajare şi care a devenit o „marcă înregistrată”. Noutatea semnată de Corvin Cristian Studio este designul de obiect concretizat în trei linii de scaune: TAKÎM, DCP şi YO. Acestea privilegiază meşteşugul mai degrabă decât tehnologia, modelând lemnul din Transilvania şi convertindu-l în obiect de mobilier cu un simţ responsabil al solidităţii şi durabilităţii, în încercarea reînvierii tradiţiei autohtone şi a spiri­tului artizanal care au alunecat în uitare.
esc_4687-1

Scaun TAKÎM

Linia TAKÎM, ca şi celelalte două familii de scaune, (YO şi DCP) s-a născut din dorinţa de a rezolva o anumită absenţă din peisajul amenajării interioare a barurilor şi restaurantelor autohtone. Este vorba despre mobilierul dedicat şi de dorinţa de a echilibra raportul dintre preţ şi originalitate, la care se adaugă perspectiva durabilităţii obiectului creat. Confortul scaunelor este dat de plierea fină dintre părţile simetrice ale spătarului, principiu reluat şi în partea de şezut. Ludicul nu ştirbeşte cu nimic personalitatea  puternică a stejarului masiv din care au fost conturate scaunele Takîm, ce se pot integra în mod inspirat într-un restaurant contemporan.

esc_4249

Scaun YO
Elementul-vedetă al scaunelor seriei YO e reprezentat de tehnica de îmbinare graţie căreia fiecare parte componentă se bucură de o anumită independenţă, nepărăsind, în acelaşi timp, hora totului unitar. Fiecare piesă este separată de celelalte printr-un luft atent calibrat, dând tonul unui joc al conexiunilor şi al unghiurilor. Caracterul lemnos al componentelor de nuc nu exclude elasticitatea asigurată de legătura dintre spătar şi şezut, care are şi rol de a face obiectul confortabil.  Rezultatul este un ansamblu de scaune care potenţează plăcerea dată de dimensiunea naturală şi solidă a materiei prime şi de măiestria artizanală care converteşte lemnul în obiect de design.

Scaun DCP

esc_4423

Cum arată un scaun în care nostalgia mobilierului de atelier se îmbină cu o reinterpretare steampunk inspirată de Charles şi Ray Eames, Alexander Calder şi Jean Prouvé?  Ei bine, are două piese metalice identice îndoite simetric şi se înscrie în familia DCP, putând fi folosit atât în spaţii interioare, cât şi la exterior. Placajul de mesteacăn rezolvă partea de confort, iar scaunul poate fi însoţit de o masă din aceeaşi gamă. Cele trei linii de scaune realizate în Transilvania au fost prezentate recent în secţiunea „Design de obiect” din cadrul Romanian Design Week 2016. Iar familiile YO şi DCP au avut parte de o primă punere în operă într-o cafenea în amenajarea căreia lemnul joacă un rol important: Moony Coffee Room.