Crăciun în Amzei
- S-a lansat Crăciun în Amzei – un eveniment realizat de către Primăria Sectorului 1, care aduce căldura sărbătorilor de iarnă în spațiul public printr-un brad – instalație, semnat de scenografa Iuliana Vîlcan.
- Amzei așteaptă publicul cu o serie de expoziții de artă contemporană, dezvoltate de către Uniunea Artiștilor Plastici din România și Galeria Mobius.
- Tot în Amzei, pe 13 decembrie, a avut loc și lansarea Black Rhino Radio Pop-Up Studio, care a pregătit coloana sonoră a acestui eveniment.
Pe 13 decembrie, zona Pieței Amzei s-a transformat prin lumină, muzică și culoare, când a fost aprinsă instalația “Naștere”, dezvoltată de către scenografa Iuliana Vîlsan. Instalația- un brad supradimensionat, telescopic, simbolizează noi începuturi, investigând importanța stărilor de germinare. De-a lungul timpului, Iuliana Vîlsan a colaborat și semnat peste o sută cincizeci de producții de teatru, dans contemporan, film sau circ contemporan, iar pentru Crăciun în Amzei a gândit un brad abstract, din sfere de sticlă și oglindiri. În cadrul evenimentului Crăciun în Amzei s-a lansat și Black Rhino Radio Pop Up Studio, care a pregătit coloana sonoră a acestui eveniment.
„Renașterea Pieței Amzei și a întregii zone adiacente reprezintă o prioritate pentru mine. Mi-am propus să refuncționalizăm și să revitalizăm prin cultură acest loc emblematic al Sectorului 1. Un rol central în proiectul de renaștere a Pieței Amzei îl constituie derularea aici a unor proiecte culturale de calitate ale tinerilor noștri artiști care au nevoie de tot sprijinul nostru pentru a performa într-un mediu organizat și pentru ca mesajul lor artistic să ajungă la publicul bucureștean”, a declarat primarul Sectorului 1, Clotilde Armand.
Tot în Amzei, Galeria Mobius, The Institute și Cartierul Creativ au lansat în spațiul Amzei Creative Corner expoziția WONDERLAND, un proiect captivant cu lucrările lui Andrei Costache, o celebrare a vieții prin prisma explorării artistice. În această expoziție, Costache își transformă demersul artistic într-o interpretare vibrantă a existenței de zi cu zi, în care rezultatul experimentelor sale vizuale devine un amestec armonios de realități personale și instantanee ale vieții de zi cu zi. Prin lentila sa unică, narațiunile comune se metamorfozează într-un limbaj vizual jucăuș, rezultând o colecție plină de imaginație care invită privitorii să interpreteze fiecare lucrare cu libertatea și bucuria perspectivelor lor distincte. Aceasta are loc în spațiul Amzei Creative Corner și poate fi vizitată până pe data de 25 ianuarie 2024.
În celelalte spații din Piața Amzei (spațiul de la -1, etajul 1, dar și spațiul expozițional din clădirea administrativă) publicul poate vizita „Emerging Young Art” – o expoziție dezvoltată de către Uniunea Artiștilor Plastici din România ce își propune să contribuie la dezvoltarea și susținerea artistică a tinerilor aflați la început de drum, studenți la master sau absolvenți ai Universității Naționale de Arte, prin participarea acestora în cadrul unui demers curatorial inovator, care dezvoltă un dialog între forme de expresie diverse, de la cele tradiționale, pictură, sculptură, arte decorative sau grafică, până la noile media, artă digitală sau foto – video. Peste 30 de proiecte de artă vizuală sunt expuse în spațiile neconvenționale din Piața Amzei.
Demersul AMZEI a reunit anul acesta peste zece concepte expoziționale, cinci târguri dedicate antreprenorilor locali, ateliere despre oraș și arhitectură, proiecții de film, dar și o serie de întâlniri tematice menite să investigheze scenarii și funcțiuni posibile pentru Piață pe termen mediu și lung.
Lansat în luna iunie anul acesta, Amzei este un demers prin intermediul căruia se dorește revitalizarea zonei Amzei cu ajutorul culturii și a economiei creative locale. Programul Amzei s-a tradus până acum în expoziții de artă contemporană și design, festivaluri dedicate fotografiei și designului grafic, dar și în două concepte expoziționale inedite – despre istoria orașului și identitatea zonei. Alături de acestea, au mai avut loc o serie de ateliere despre arhitectură și oraș, o serie de cinci târguri cu și pentru antreprenorii creativi locali, dar și o primă întâlnire cu specialiști despre posibile scenarii pentru o strategie pe termen mediu și lung a zonei. Totodată, demersul Amzei presupune și procese de consultare publică și o colecție de materiale video scurte cu rezidenți și antreprenori din zonă, reunite pe canalele de comunicare ale Cartierului Creativ.
AMZEI face parte din inițiativele și demersurile semnate de Cartierului Creativ, un proiect de poziționare și de regenerare urbană, un ecosistem creativ în centrul Bucureștiului, o inițiativă The Institute, care își propune valorificarea și potențarea industriilor creative și a organizațiilor și proiectelor culturale din această zonă, din dorința de a contribui la creșterea calității vieții și din speranța că poate contribui la schimbarea narațiunii Bucureștiului, prin expunerea, promovarea și dezvoltarea scenei și a efervescenței creative locale.
The Institute promovează industriile creative din România, urmărind să contribuie la modernizarea României. The Institute inițiază și organizează evenimente de peste 25 de ani și a construit o comunitate ce reunește antreprenori, profesioniști și publicul industriilor creative din România. Prin tot ceea ce face, contribuie la construirea unei infrastructuri puternice pentru dezvoltarea antreprenoriatului creativ în țară, crește și diversifică audiența atelierelor, designerilor, micilor afaceri, agențiilor și manufacturilor, promovează antreprenorii și profesioniștii creativi pe plan național și internațional. Este fondator al proiectelor Romanian Design Week, DIPLOMA Show, Gala Societății Civile, Internetics și inițiator al programelor ASAP România și Combinat.
Cartierul Creativ este un proiect The Institute. Mai multe detalii despre Cartierul Creativ puteți găsi pe website, pagina de Facebook, Instagram sau pe pagina emisiunii.
***
AMZEI este un demers al Cartierului Creativ, un proiect The Institute
Susținut de: Primăria Sectorului 1
Parteneri media strategici: PRO TV, Rock FM, B365.ro, Euromedia, YOOH
Parteneri media: Radio România Cultural, Igloo, Revista Zeppelin, Hotnews, Feeder.ro, IQads, Zile și Nopți, munteanurecomanda.ro.
Partener monitorizare: MediaTrust