Cu bicicleta prin oraş / Cadrul din bambus

Originale ca look, Bamboo Campos Bikes sunt foarte uşoare dar în acelaşi timp şi foarte rezistente. Sunt realizate manual, fiecare din ele are propriul serial number şi o garanţie de trei ani.

Text: Ioana Păunescu
Foto: BCB

Bicicleta cu cadru din bambus vine din Zaragoza, Spania. Însă autorul său vine tocmai din Argentina. „Povestea noastră începe încă din 1995” povesteşte Antonio Campos, ciclist profesionist, care a început, acum 20 de ani, să lucreze la un prototip personal de bicicletă din bambus. În 2005 însă, atunci când s-a mutat în Spania, hobby-ul s-a transformat în business de familie şi, alături de fiul său, Toni, el a patentat deja trei modele diferite de bicicletă.

Cu bicicleta prin oraş / Cadrul din bambus

Cu bicicleta prin oraş / Cadrul din bambus

Calitatăţile esenţiale ale lemnului de bambus, şi anume flexibilitatea, rezistenţa şi greutatea redusă, fac ca bicicleta să amortizeze mult mai bine şocurile, să fie mai manevrabilă şi, bineînţeles, mult mai uşoară: „cadrul din bambus e la fel de flexibil ca unul din carbon, la fel de uşor ca unul din aluminiu şi la fel de rezistent ca unul din metal” explică Antonio Campos.

El foloseşte bambus importat din Asia, pe care îl tratează cu răşini pentru a-i mări rezistenţa la uzură. Fiecare cadru este realizat manual (prelucrarea durează în jur de 40 de ore) şi, la cerere, poate fi customizat. Gama de culori este generoasă: în afară de alb şi negru, avem la dispoziţie opt nuanţe vibrante, printre care şi roz, bleu, galben sau maro.

Cu bicicleta prin oraş / Cadrul din bambus

„Cred în latura de responsabilitate socială a activităţii noastre, mai spune Antonio. Din acest motiv, folosesc un material organic care să facă din bicicletă o experienţă şi mai verde, dacă se poate spune aşa – bambusul este printre copacii care au cea mai mare capacitate de a absorbi dioxidul de carbon din atmosferă.” Variantele Bamboo Campos Bikes sunt: de velodrom (modelul de viteză), urban (cu două modele de cadre, cu opţiuni pentru 3, 5 sau 8 viteze şi cu frână opţională pe pedale) şi, în fine, cu o singură viteză. Fiecare din ele are trei variante de mărimi, şi anume M, L şi XL şi cântăresc între 13 şi 18 kilograme.

Cu bicicleta prin oraş / Cadrul din bambus

Cu bicicleta prin oraş / Cadrul din bambus

Rezultatul final este un design original, unic şi surprinzător ca aspect dar şi ca performanţe. Iar proiectul este verde până în cele mai mici detalii ale sale: hârtia pentru etichete, de exemplu, vine de la proiectul social Green Society Nepal.