Danjiang – cel mai lung pod pe cabluri cu un singur pilon

Construcția Podulului Danjiang de 920 m din Taiwan, cel mai lung pod monostrat, asimetric, pe cabluri preîntinse pe un singur pilon, a început.
Zaha Hadid Architects alături de o echipă de proiectare și construcție internațională propun un gest construit de o rară frumusețe.
danjiang-bridge_taipei_visualarch_08
Întinzându-se pe gura râului Tamsui care curge prin Taipei, Podul Danjiang face parte din programul de modernizare a infrastructurii din nordul Taiwanului. Noul pod va reduce circulația pe drumurile locale congestionate legând autostrada 2 din estul râului cu autostrada 15, autostrada Coastei de Vest (Route 61) și autostrada Bali-Xindian (Route 64) dinspre vest.

Traficul existent pe Guandu Bridge, lung de 5 km, va fi redus cu 30% de noul proiect pus recent în operă, iar podul Danjiang va îmbunătăți în mod semnificativ rețeaua fluxurilor de coastă din Taiwan și va amplifica accesibilitatea în întreaga regiune, articulând Portul Taipei și Aeroportul Internațional Taoyuan.

danjiang-bridge_taipei_visualarch_10

Estuarul râului Tamsui este un ecosistem natural important, înconjurat de centrele urbane din Tamsui spre est și Bali la vest. Estuarul este în creștere rapidă, iar popularitatea sa, atât pentru rezidenți, cât și pentru turiști, rezidă în vocația de zonă de agrement unde oamenii se adună în fiecare zi pentru a admira un peisaj natural superb: soarele peste Strâmtoarea Taiwan.

Podul minimizează impactul său vizual asupra cadrului natural prin utilizarea unui singur pilon din beton armat ce susține lungimea sa principală de 450 de metri.
Secțiunea căii de rulare într-un singur layer are mai multe benzi dedicate autovehiculelor, cicliștilor și pietonilor. Proiectul prevede, de asemenea, extinderea viitoare a rețelei de cale ferată ușoară Danhai de-a lungul râului Tamsui.
danjiang-bridge_taipei_visualarch_05

Consultants Engineering Sinotech și Leonhardt, Andrä und Partner împreună cu Zaha Hadid Architects și-au reunit eforturile de proiectare astfel încât podul de 200 de metri înălțime să fie cât mai subțire posibil.
danjiang-bridge_taipei_mir_04
Poziționat pentru a optimiza performanțele structurale, precum și pentru menținerea priveliștii soarelui din punctele de vedere populare de-a lungul malului râului, amplasamentul pilonului evită, de asemenea, împiedicarea navigabilității fluviului.
Acest proiect cu un singur pilon reduce la minimum perturbarea albiei, în conformitate cu programele de protecție îmbunătățită ale ecosistemului estuarului ca rezervație naturală.
ZHA_DJB_VIEW_ELEV
Cu un program de construcție de 68 de luni și un buget de 12,49 miliarde NT (405,2 milioane USD), Podul Danjiang este programat să se deschidă în 2024 – în doar 5 ani.