fbpx

Electric Castle Festival

Cu putin timp inainte de debutul primei editii de Electric Castle Festival, ce va avea loc intre 21 si 23 iunie la Cluj, am incercat sa intram putin in atmosfera pregatirilor pentru primul festival din Transilvania ce isi propune sa aduca muzica electronica intr-un castel in ruina si i-am rugat pe organizatori sa ne raspunda catorva intrebari.

Interviu realizat de Ioanina Pavel

La ce sa se astepte fanul muzicii live si/sau electronice de la prima editie Electric Castle? Cu alte cuvinte, definiti promisiunea unei experiente ‘legendare’!

Electric Castle Festival este un concept la care lucram de cativa ani si vrem sa fie o experienta completa. Electric Castle nu este doar o extensie a unui concert, ci este un festival in toata regula, cu activitati in timpul zilei (sporturi extreme, jocuri, proiectii, expozitii). Pe langa lineup-ul nostru, unde ne-am dorit sa acoperim toate genurile muzicale, pe langa locatia extraordinara de care avem parte, experienta “legendara” va fi completata de toate activitatile ce se vor intampla la Bontida intre 21-23 Iunie.

E diferit sound-ul de la Bontida de cel din locatiile ‘clasice’ sau diferenta sta in ineditul vizual, al castelului din background? In castelul propriu-zis va fi permis sau restrictionat accesul?

Prin toate evenimentele pe care le-am organizat am vrut sa surprindem cu cate putin din toate (muzica de calitate si o locatie neconventionala). Tot festivalul l-am construit in jurul castelului. Ne dorim ca el sa fie cel ce iese in evidenta, fiind sufletul festivalului. Pana la urma acesta este unul dintre obiectivele noastre, repunerea pe harta a Castelului Banffy. Cum am spus si mai sus diferenta sta in toate elementele, care combinate impreuna vor oferi celor ce vor veni la festivalul nostru o experienta completa. Din pacate, din motive de securitate, anul acesta cel putin, accesul in cladirea principala a castelului va fi restrictionat.

Cine este ‘mintea’ din spatele conceptului Electric Castle si care e povestea nasterii acestei idei? Ce anume din specificul domeniului Bánffy – sau poate din evenimentele organizate aici anterior – v-a inspirat sa-l alegeti ca locatie?

Electric Castle este un concept la care lucreaza mai multe minti de mai multi ani. Aveam deja o mare experienta in organizarea evenimentelor in Cluj-Napoca si prin tara, iar organizarea unui festival era urmatorul pas logic. Castelul Banffy era exact ceea ce ne lipsea pentru a oferi acea doza de diferit festivalului. Are o istorie impresionanta, este cel mai mare castel din Transilvania, candva era considerat chiar Versailles-ul Transilvaniei si este pacat ca nu este folosit la adevarat sa valoare, de monument istoric national.

Ati colaborat, sau aveti in vedere o colaborare viitoare, cu asociatiile care promoveaza candidatura Clujului la titlul de capitala europeana in 2021?

Clujul – Capitala Culturala Europeana este un titlu care ne-ar mandri pe toti cei ce locuim in Cluj. Contextul este unul favorabil pentru oras, numarul festivalurilor culturale sau muzicale fiind din ce in ce mai mare si din ce in ce mai ridicate calitativ. Evident, dorim sa contribuim si noi la dezvoltarea culturala a Clujului a si zonelor limitrofe.

Exista o strategie de monetizare a festivalului pe termen lung – de ex., vor fi realizate inregistrari oficiale ale unor concerte din cadrul festivalului, in vederea lansarii unui DVD ulterior?

Momentan ne axam pe experienta ce o vor trai oamenii la fata locului. Este cel mai important lucru in momentul de fata! Bineinteles, vom realiza si un after movie cu momentele cheie de anul acesta pe care il vom distribui gratuit pe internet.

De care dintre artistii din lineup sunteti mai bucurosi ca i-ati convins sa vina? Aveti vreo poveste aparte din culisele acestei ‘munci’ de convingere depuse?

Sunteti bucurosi de toti artistii care au acceptat sa vina la festival. Cu totii sunt artisti mari, care abordeaza stiluri muzicale diferite, pentru diverse gusturi si ar fi injust sa afirmam ca un artist este mai mare decat celalalt. Pana la urma gusturile nu se discuta, iar noi incercam sa oferim o paleta muzicala cat mai larga pentru cei ce vor veni la Electric Castle. Suntem bucurosi ca am reusit sa avem multe premiere in Romania (Feed Me sau Telepopmusik Live), deasemenea ne bucuram ca Morcheeba au acceptat sa vina in formula care i-a consacrat. Totodata este o onoare pentru noi sa avem ca invitat un geniu al muzicii electronice: James Zabiela. Cat despre munca de convigere, difera de la caz la caz. Greutatile apar atunci cand sunt mai multi intermediari intre promoter (in cazul acesta noi) si artisti, ma refer aici la agenti, manageri sau agentii de booking.

Care e cel mai ‘solicitat’ departament din cadrul festivalului? Adica, la ce etapa din organizare s-au depus cele mai mari eforturi?

In fiecare department lucreaza oameni carora in primul rand le face placere ca fac parte din aceasta echipa. Atata timp cat ceea ce faci iti provoaca satisfactie si esti mandru de ceea ce realizezi nu mai este vorba despre “solicitare”. Fiecare are satisfactiile sale fie ca este vorba de amanejarea locului, atingerea unui target in vanzarea de bilete, incheierea unui parteneriat sau confirmarea unui artist.

Exista vreun nume pe care ati fi vrut sa-l aduceti pe scena primei editii dar, dintr-un motiv sau altul (care?), nu ati putut? Sau care e numele ‘suprem’, artistul la care ravniti pentru o editie viitoare / ideala?

Au fost discutii cu multi artisti, dar din diverse motive nu s-au sincronizat. De cele mai multe ori a existat o nesincronizare intre datele in care erau ei disponibili si datele festivalului nostru. Avem deja niste nume “mari” in minte cu care am inceput sa purtam discutii preliminare pentru editia 2014, insa ar fi pacat sa va stricam surpriza de acum sau cel putin pana nu este totul finalizat. Cert este ca vom avea un lineup cel putin la fel de bun si la anul.

Cum v-au ‘antrenat’ evenimentele pe care le-ati organizat anterior, pentru acest festival? Il vedeti ca pe un punct culminant in cariera organizatorica, sau mai exista vreun pas superior la care aspirati?

Este o provocare cu siguranta, dar experienta pe care o avem “in spate” ne-a ajutat sa lucram ca o echipa si sa ne facem treaba profesionist. Momentan da, este un punct culminant in cariera noastra organizatorica, dar vrem sa crestem de la an la an (nu neaparat in numarul vizitatorilor, cat in calitatea evenimentelor pe care le vom organiza).

Cum v-ati pregatit de eventualele probleme asociate unui festival in aer liber – vreme proasta, accidentarea participantilor etc?

Vremea, din pacate nu o putem controla, dar ne-am interesat si sunt sanse foarte mari sa tina cu noi. Iar in cazurile nefericite de accidentare ale participantilor, pe suprafata festivalului vor exista puncte de prim ajutor.

Cati voluntari aveti (cu aproximatie), cat de entuziasta a fost reactia clujenilor la initiativa dv? Dar a oficialilor din Cluj?

Chiar am incheiat inscrierile voluntarilor pentru festival, iar numarul mare de doritori ne-a impresionat placut pe toti. Vom avea aproximativ 300 de voluntari impartiti in diverse departamente ale festivalului. Oficialii ne-au oferit tot sprijinul de care am avut nevoie. Atat cu Primaria din Bontida, cat si cu Transilvania Trust (organizatia ce are in grija castelul) am colaborat perfect din prima clipa in care le-am prezentat proiectul nostru. Mai mult, printr-un parteneriat pe care l-am semnat cu Consiliul Judetean Cluj, ei s-au angajat sa ne ajute in primul rand logistic, iar apoi sa lege castelul la reteaua de curent electric.

Care e numarul maxim de participanti pe care il poate suporta festivalul, din punct de vedere al locurilor in camping + cazare? Exista un numar minim la care sperati, care sa faca certa organizarea unei editii secunde?

Momentan avem aproximativ 6000 de abonamente vandute, iar noi ne asteptam la aproximativ 8000 de oameni. Capacitatea maxima pe care am stabilit-o pentru acest an este de 9000 de oameni/zi. Organizarea mai multor editii a fost certa inca de cand am inceput sa lucram la acest proiect. Este un proiect gandit pe termen lung, pe cat mai multi ani, telul nostru fiind sa-l crestem in asa fel incat sa devina unul dintre festivalurile de reper din Romania si tarile invecinate.

Cum se pregateste detinatorul unui bilet de experienta Electric Castle? Dati-ne cateva ponturi de ‘supravietuire’ in cadrul unui festival outdoors!

Sa fie curios si sa descopere treptat tot ce i-am pregatit, sa fie entuziasmat, sa se bucure de muzica, sa nu exagereze cu alcoolul, sa manance sanatos si sa respecte regulamentul festivalului (care este gandit cu gandul la securitatea participantilor).

Coșul de cumpărături
Nu exista produse în coș
Continuă cumpărăturile
0