Relaxare sub semnul gândacului-rinocer. Forest for Rest, Chongqing, China

Forest for Rest este un nou brand chinez de wellness şi agrement care se adresează în special publicului tânăr şi aduce în prezent tehnici tradiţionale de relaxare. Pornind de la natură ca sursă de inspiraţie, proiectul de amenajare construieşte un spaţiu futurist, o peşteră urbană high tech care ar putea cu uşurinţă juca rolul de interior de navă spaţială într-o producţie SF. Mascota proiectului este gândacul-rinocer, sau gândacul Hercule care, în cultura chineză, simbolizează vindecarea, energia şi vitalitatea.

Dezvoltat de Leaping Creative, firmă de consultanţă şi design fondată în 2010 de către Zen Zheng, absolvent al Universităţii de Arte din Londra, conceptul Forest for Rest răspunde unei nevoi acute de relaxare resimţite de tinerii chinezi din mediile urbane, mulţi dintre care suferă de oboseală fizică şi psihică, datorită presiunilor din mediul profesional, dar şi din cel familial. Mai mult, activităţile de aşa-zisă relaxare cu care îşi ocupă puţinul timp liber, cum ar fi karaoke sau jocurile video, nu fac decât să le consume restul de energie. Din punct de vedere al serviciilor, Forest for Rest apelează la (şi actualizează) tehnica tradiţională a băii pentru picioare, cu o istorie de peste 1.000 de ani, care devine o metodă rapidă de deconectare şi revitalizare.

Imaginea gândacului-rinocer apare pe toate materialele şi produsele promoţionale ale brandului, de la broşuri la sacoşe din pânză sau umbrele, ca o anticipare a întâlnirii cu personajul în cadrul spaţiului propriu-zis, unde este prezent pe ecrane sau sub forma instalaţiilor tridimensionale care îi întâmpină pe vizitatorii ce trec pragul centrului spa şi veghează asupra experienţei lor.

Proiectul este situat la etajul 3 al unui mall din Chongqing şi poate fi accesat atât din interiorul acestuia, printr-o scară rulantă ce traversează un spaţiu asemenea unei peşteri, cu plăci din zinc colorat, cât şi direct din stradă prin intermediul mai multor ascensoare. Zona de recepţie cu pereţi curbaţi evocă aspectul unui deşert şi generează mai multe traiectorii prin care vizitatorii pot ajunge la spaţiile de destinaţie. De asemenea, ritmul liniilor curbate rezonează cu terenul muntos ce constituie cadrul natural al oraşului. Vitrina care conţine produsele cu logo-ul Forest for Rest se aseamănă cu un cufăr plin cu comori, o descoperire neaşteptată într-o oază din deşert.

Mai departe, zona de aşteptare este inundată de o lumină diafană care, împreună cu instalaţiile tridimensionale, creează o atmosferă de mister, dar şi de relaxare, pentru ca timpul petrecut acolo să fie cât mai plăcut. Conform etichetei, vizitatorii sunt rugaţi să îşi schimbe pantofii înainte de a intra în camerele de tratament, iar spaţiul destinat acestei acţiuni conţine scaune curbate şi semi-închise, pentru a garanta intimitatea. Chiar şi aici, atmosfera creată este una primitoare şi captivantă, ce anticipează experienţa spa.

Spre deosebire de spaţiile comune, camerele de tratament pun accentul pe confort şi simplitate, ele fiind amenajate în cel mai pur stil minimalist şi dotate cu soluţii de iluminat profesionale, cu efect de relaxare. Tot în scopul relaxării, deasupra căzilor sunt montate plăci de sticlă în care sunt inserate ecrane LED ce proiectează fără întrerupere jocuri subtile de lumini şi umbre.

PROIECT: Forest for Rest; LOCAŢIE: Chongqing, China; SUPRAFAŢĂ: 2.700 mp; DESIGN: Leaping Creative; DIRECTOR DE DESIGN: Zen Zheng; MANAGER DE PROIECT: Dongzhi You; STRATEGIE DE IMAGINE ŞI IDENTITATE VIZUALĂ: Evan Chen, Linxiong Yan; DESIGN SPAŢIAL: Dingling Yao, Zhenyu Yao, Yanzhi Tan, Shuming Yang; DESIGN INSTALAŢII: Lesi Gong, Liwei Chen, Yinjie Li, Minghao Liang, Jiening Huang; FINALIZAT: 2020