Geberit – produse de ultimă generație pentru baie
Geberit este o companie elvețiană, iar Elveția este incontestabil una dintre cele mai importante prezențe pe scena designului mondial. Dincolo de stiluri și epoci, designul elvețian nu s-a dezis niciodată de „forma cea bună” (expresie preluată după cartea marelui artist și designer Max Bill, „Die gute Form”).
Ce înseamnă forma bună în acest domeniu? Înseamnă gândire și producerea de obiecte frumoase, dar și perfect adecvate utilizării, inteligente, moderne și totodată cu o valabilitate dincolo de orice modă sau stil. Ca în cazul ceasului elvețian: tehnologie de excepție, o funcționare bună, rezistență, fiabilitate, precum și o frumusețe elegantă și discretă, care nu se demodează. E genul de design pe care arhitecții îl apreciază, o dată pentru că se integrează ușor și dă valoare suplimentară unui interior și apoi pentru că îl poți recomanda cu încredere clientului, care va trebui să îl utilizeze mult după ce arhitectul și-a terminat treaba. Beneficiile pe care le oferă Geberit sunt libertatea în design, proiectarea facilă, economia de spațiu, reducerea zgomotului și serviciile.
Geberit, azi un concern internațional, cu expertiză din 1874 și 12.000 de angajați, a rămas credincios acestei filozofii, exprimată prin direcția de acțiune și sloganul „Design meets function”, devenind lider de piaţă la nivel european în domeniul produselor din sectorul sanitar.
* * *
În acest articol, vă prezentăm câteva exemple de idei și tehnologie – de la o revoluție în igiena vaselor de toaletă și până la soluții elegante pentru drenarea apei la dușurile fără cădiță.
Rezervoarele încastrate pentru WC sunt una dintre piesele de rezistență ale portofoliului Geberit: peste 50 de ani de experiență și peste 70 de milioane de instalări în întreaga lume. Dincolo de aspectele de igienă, soluția de încastrare este pe departe cea mai favorabilă unui design de interior elegant.
Geberit Rimfree este o nouă tehnologie pentru vase de toaletă și un salt uriaș pentru igienă. Viteza apei este controlată înainte de a ajunge la vasul WC. Fluxul de apă este propulsat cu precizie de-a lungul ambelor părți ale toaletei pentru o curățare foarte bună. Se elimină astfel tradiționala ramă și locurile dificil de curăţat, în care se acumulamurdăria și se înmulţeau bacteriile. La vasul WC complet fără ramă, spălarea se realizează pe toată suprafața vasului de toaletă, minimizând în același timp consumul de apă. Un alt exemplu pentru „designul care nu se vede” și care sprijină „designul care se vede”.
Tehnologia Rimfree a fost patentată în 2011 și este prezentă la brandurile KOLO și Keramag, ambele fiind în prezent în portofoliul Geberit România. Pentru colecțiile de baie Keramag, s-a colaborat cu designeri prestigioși, cum ar fi celebrul Antonio Cittero.
Dușurile fără cădiță sunt pe cale de a trece din gama de lux în categoria băilor pur și simplu de dorit. Sunt extrem de potrivite în băile mici, dar obținerea unei suprafețe continue și unitare este un avantaj pentru orice fel de baie: din punctul de vedere al imaginii arhitecturale, dar și al eliminării pragurilor, ceea ce permite o curățare mai eficientă și o folosire mai ușoară, mai ales pentru persoane în vârstă sau cu dizabilități.
Condiția esențială pentru folosirea eficientă a suprafeței de duș este ca scurgerea să funcționeze perfect. Soluțiile inovative, cum ar fi suprafețele Setaplano (design premiat la IF Design Award 2017), rigolele de duș Geberit din seria CleanLine sau scurgerea prin perete Geberit pentru dușuri, combină libertatea maximă a design-ului, cu curățarea ușoară și siguranța în materie de instalare și funcționare. Zonele murdare ascunse dispar complet, la seria CleanLine, soluțiile de scurgere se integrează perfect în suprafața băii, eliminând marginile în relief. Rigolele se adaptează la orice suprafață și orice lungime, fiind tăiate la lungimea solicitată în timpul montajului.
Ca o recunoaștere a importanței pe care o acordă designului și funcționalității, Geberit sponsorizează expoziția Politics of Design (29.09.2018-10.03.2019), găzduită de Vitra Design Museum și care conține o amplă retrospectivă a lucrărilor lui Victor Papanek. Ideea acestei sponsorizări a plecat de la faptul că există multe paralele între scopul Geberit – de a dezvolta în permanență noi produse care combină frumusețea atemporală și funcționalitatea pentru utilizator – și lucrările lui Victor Papanek, unul dintre cei mai influenți designeri ai secolului 20.