fbpx

In the Mood for…

Agenţiile de publicitate sunt programe de arhitectură atipice, care combină funcţiunea principală de birouri cu spaţii şi amenajări destinate activităţilor de creaţie.

Text: Catrinel Negru
Foto: Cosmin Dragomir

În cazul de faţă este vorba despre o companie care promovează marketingul senzorial, iar amenajarea birourilor sale se înscrie în aceeaşi direcţie de explorare (şi exploatare) a simţurilor, în egală măsură pentru angajaţi şi clienţi.

Ceea ce frapează este în primul rând calitatea spaţiilor libere, deschise. Încăperile, care ocupă aproximativ 2 000 mp, sunt generoase şi amenajate astfel încât senzaţia de libertate să persiste indiferent de funcţiunea zonei respective. Această caracteristică încurajează gândirea creativă, independentă, dar asigură totodată intimitatea necesară concentrării. Spaţiul gol se traduce prin „spaţiul tuturor posibilităţilor”, el stă la baza fiecărui proiect, gata să se transforme în funcţie de fiecare nouă idee care se naşte în el.

În această direcţie, fiecare spaţiu este amenajat cu altă tematică, oferind celui care le parcurge „instantanee” ce se pot transforma în surse de inspiraţie: recepţia este un muzeu în care sunt expuse proiectele companiei; bucătăria este un laborator „bio” în amenajarea căruia predomină lemnul (scaune de tip casnico-rustic de la începutul secolului) şi verdele, care a devenit deja sinonim cu trendul „natural”; sălile de întrunire destinate şedinţelor creative sunt placate cu oglinzi, pentru a multiplica numărul participanţilor şi a crea senzaţia de colectivitate; spaţiul de joacă şi relaxare este iluminat cu un sistem jucăuş de cabluri şi becuri („Idea” – Vesoi) şi mobilat cu fotolii colorate şi o masă de ping-pong; camera serverelor este un spaţiu desprins din filmele science-fiction, cu zeci de luminiţe amplificate de disco-ball-ul suspendat în mijlocul camerei, privit printr-un hublou rotund care aminteşte de „camera maşinilor” dintr-un submarin a la Jules Verne.

Schimbarea finisajelor de pardoseală urmăreşte traseul fiecărui utilizator, informându-l tactil despre funcţiunea spaţiului în care a păşit: dale albe de mari dimensiuni, pentru un parcurs elegant în recepţia-muzeu, mochetă în birouri, pentru a întreţine o atmosfera silenţioasă, linoleum colorat în ateliere şi spaţii de joacă, pentru a sublinia caracterul destins al activităţilor.

Culoarea „magenta” a logo-ului companiei se regăseşte în benzi verticale în majoritatea spaţiilor, ritmând parcursul şi servind drept reper de orientare.

Plafoanele din recepţie şi holuri sunt „industriale”, cu toate tubulaturile şi echipamentele la vedere, ca într-un studio de film; acest detaliu accentuează senzaţia că totul este un decor capabil să se transforme oricând după necesităţi, urmând cursul proiectelor gândite de membrii echipei. Aerul de „improvizaţie”, de „temporar”, propriu mediilor experimentale, îi readuce pe creatorii de publicitate mai aproape de un demers artistic, ca autori ai unor produse fascinante printr-o continuă reinventare a mijloacelor de expresie şi a mesajelor.

Coșul de cumpărături0
Nu exista produse în coș
Continuă cumpărăturile
0