fbpx

Interviuri Biophilic Design: Annterior

Genuin, business românesc de produse Home&Deco din in 100% european, în parteneriat cu igloo, realizează o serie de interviuri cu specialiști din studiouri de arhitectură și design interior, cu scopul de a analiza modul în care românii aleg materiale naturale pentru designul casei lor și ce înseamnă acum designul biofilic în România. Aici, ideile și insight-urile punctate de Anna Chițan – Founder & Principal Interior Designer Annterior.

E important pentru tine să ții pasul cu trendurile de design interior? Le aplici în proiectele voastre?

Nu suntem deloc interesate în mod activ de trenduri. Dar ne uităm la ele pentru inspirație și invariabil preluăm lucruri care sunt în trend pe care le implementăm într-un mod timeless și peren. Stilul nostru e în strânsă legătură cu obiectele vintage care contribuie la a construi o casă longevivă temporal.

 

Care crezi ca e relația românilor cu casa în care locuiesc?

Din experiența cu clienții noștri, cred că relația cu casele lor este despre wellbeing. Își doresc un spațiu personal care să îi descrie pe ei și să răspundă nevoilor lor – neținând foarte mult cont de vizitatori. Lucrăm cu oameni care vor o casă reprezentativă pentru personalitatea lor – mai puțin cu componenta de status. Dar nu exclusiv. Avem și clienți pentru care statutul social e important, cred că pentru majoritatea statusul contează în alegerile românilor pentru casele lor.

Cât știu românii despre produse organice și sustenabile în zona de decorațiuni interioare?

Sunt foarte puțini care vin cu o imagine clară despre originea materialelor folosite pentru decorațiunile interioare. E nevoie de muncă de convingere. Argumentele țin de o anumită etică și estetică. Românii au vagi idei despre sustenabilitate, cred că e ultimul lucru la care se gândesc când ajung să își decoreze locuința. Începe să devină un subiect mai popular dar nu e mainstream. Pentru clienții noștri, însă, se conturează un concept unitar de sustenabilitate estetică și morală care se opune celui de perimare estetică impus de curentul consumerist și de furnizorii de materiale noi, tehnologizate.

 

 

Ce știu românii despre beneficiile integrării elementelor naturii în casele lor? Vă cer clienții astfel de recomandări?

Sunt clienți care ne cer plante. Când vorbești de natura indoor, primul lucru la care se gândesc clienții sunt plantele de interior. Lemnul, piatra, inul, lână sau cânepă sunt în plan secundar.

text2_GCC4582-HDR

Ce părere ai despre principiile de Biophilic Design? În ce măsură le utilizați în proiectele Annterior?

Sunt destul de puțin familiarizată cu principiile designului biofilic, am fost la o prezentare a echipei Genuin pe tema asta dar am nevoie să aprofundez. A fost la un moment dat un trend cu plante care nu mi-a plăcut cum a fost promovat. Dar credem cu adevărat că materialele naturale într- o casă ajută la atmosfera ambientală și la cum se simt oamenii în ea. E un argument pe care îl folosim des. Deși pare mai degrabă „poezie” decât ceva pragmatic.

 

Folosiți materiale naturale, organice pentru zona de decorațiuni interioare în proiectele pe care le desfășurați?

Da, folosim materiale care sunt fie naturale, fie au o compoziție cât mai bună, un ratio natural mare. Ținem cont de toate coordonatele materialelor când propunem organic/natural pentru design interior. Utilizăm preponderent lemnul, marmura, piatra, bumbacul, inul, cânepa și diverse combinații de astfel de materiale naturale.

 

Pentru ce zone din locuințe folosiți produse din in pentru decorațiuni interioare?

Pentru draperii în general. Și pentru tapițerie. Chiar am avut anul trecut un proiect la mare în care am folosit mult inul.

 

Care crezi că sunt principalele beneficii ale inului pentru care îl cer și folosesc clienții voștri pentru decorațiuni interioare?

Argumentele de natural, de fibre naturale în casă care ajută la o stare bună. Argumentul că atunci când vezi materiale naturale într-o locuință îți inspiră calitate. Materialele naturale cresc percepția de premium. Deci beneficii care țin de wellbeing și estetic. Nu am avut niciodată, însă, discuția despre alegerea inului din motive legate de sănătate.

 

 

Care crezi că sunt principalele motive pentru care clienții nu aleg inul pentru zona de decorațiuni interioare?

Prețul e singura și principala barieră pentru care nu ar alege inul. Mă refer mai ales la costurile de mentenanță ale decorațiunilor interioare din in.
Coșul de cumpărături0
Nu exista produse în coș
Continuă cumpărăturile
0