fbpx


White November igloo

Loft în Chişinău

Unul dintre cele mai longevive concepte ale designului interior contemporan, white box loftul rămâne „the new black” al amenajărilor, în principal datorită libertăţii pe care o lasă în a construi o imagine unică, originală, în care fiecare element, proiectat pe suprafeţele generoase de alb, poate deveni şi un act artistic, nu numai unul funcţional sau decorativ.

Text: Ioana Păunescu
Foto: Andrei Anshu

Situat la ultimul nivel al unei clădiri nou construite, cu vedere spre unul din lacurile Chişinăului, loftul amenajat de echipa Grosuartstudio are o suprafaţă de 210 metri pătraţi şi este structurat în jurul unui open space central (living, dining şi bucătărie). Mansarda a avut, iniţial, doar funcţiunea de pod; arhitecţii au păstrat aparente grinzile metalice ale acoperişului, precum şi mare parte din ţevile de instalaţii, ceea ce conferă apartamentului un aer industrial.
Spaţiul central, destinat zonei de zi, organizat prin dispunerea mobilierului într-o formă de U şi având bucătăria dispusă în lateral, separată parţial de dining prin barul pentru mic dejun, este orientat spre peretele în întregime vitrat care oferă o amplă perspectivă asupra lacului. Amenajarea interiorului este gândită în contrast: albului pereţilor, al tavanelor, al structurii metalice şi al mobilierului i se contrapune culoarea caldă a parchetului din lemn de măslin şi accentele de negru (pernele canapelei din living, şezutul scaunelor de bar din bucătărie, peretele cu blatul de lucru al bucătăriei). Tablourile cu cromatică vibrantă (portrete realizate din tuşe de culori vii) şi obiectele decorative, atent alese şi expuse pe rafturile mobilerului (alb) din living, dau senzaţia unui spaţiu destinat mai degrabă unei galerii de artă. Privit din acest punct de vedere, conceptul arhitectural stabileşte corespondenţe clare: albul este backgroundul, iar culoarea este accentul. De aici, structura, o mare parte din piesele de mobilier (masa şi scaunele de dining, canapeaua, mobilierul bucătăriei), până şi covoarele sau boxele sistemului audio devin, practic, fundal pentru câteva elemente vibrate: parchetul, tablourile, câteva obiecte decorative, un fotoliu. La această imagine contribuie, în mare măsură, şi conceptul de iluminare; spoturile direcţionale cu aspect hi-tech, suspendate la nivelul bazei grinzilor triunghiulare ale acoperişului, oferă accente puternice de lumină, în timp ce două obiecte sculpturale, spectaculoase – lampa de podea Samurai, de lângă canapeaua livingului, şi Ameba suspendată deasupra mesei de dining, ambele piese produse de Vibia – completează display-ul artistic al interiorului.
Înălţimea mare a tavanului înclinat, care porneşte de la 4,5 metri, modifică proporţia spaţiului; pentru a restabili un raport armonios de plin-gol al interiorului, ahitecţii au ales (exceptând uşa de intrare) o înălţime a uşilor interioare de 2,7 metri.
În cele trei dormitoare, fladerul vibrat al lemnului de măslin şi albul pereţilor, al tavanelor şi al mobilierului reiau fidel schema zonei de zi. Aici însă, elementul principal al compoziţiei este patul, în contrast formal sau cromatic cu restul compoziţiei camerei. Patul rotund, amplasat lângă o fereastră generoasă, cu două noptiere de asemenea rotunde, sau patul cu tăblie de formă neregulată, organică, amintind de forma lămpii din dining şi îmbrăcat complet în material textil, albastru, sunt completate de mobilier simplu, minimalist, cu forme drepte.
Băile sunt compoziţii geometrice atent studiate, în care plăcile din ceramică neagră, cu desen 3d (Porcelanosa), se combină cu albul obiectelor sanitare (Flaminia) şi al pardoselii din marmură într-o cu totul altă proporţie faţă de restul spaţiilor. Finisajul strălucitor al negrului modifică total atmosfera băilor, conferindu-le un subtil aer glamour.

Coșul de cumpărături
Nu exista produse în coș
Continuă cumpărăturile
0