fbpx


White November igloo

London Design Festival

Cumulând peste 300 de evenimente desfăşurate pe durata a nouă zile (14-22 septembrie) în muzee, galerii sau renumitele design districts londoneze (Brompton, în apropiere de Victoria & Albert Museum, Fitzrovia Now, în apropiere de Convent Garden, şi Shoreditch) şi având ca statement: Design Is Everywhere, festivalul a reuşit să cuprindă teme extrem de variate, de la instalaţii dedicate materialelor la design de produs şi de la grafică la teme conceptuale (instalaţii dedicate sunetului sau vântului). Dintre acestea din urmă, Wind Portal (foto stânga), realizat de designerul libanez Najla El Zein, reprezintă un spaţiu de tranziţie între exterior şi interior, un moment senzorial specific, redat prin vânt, mişcare şi sunet, sub forma unei instalaţii de opt metri înălţime, compusă din 5 000 de morişti de vânt din hârtie, pliate manual, fixate cu elemente din lemn şi clipsuri printate 3d şi conectate la un sistem computerizat complex de lumină şi de producere a curenţilor de aer.
Wind Portal a fost realizat pentru Victoria & Albert Museum şi va rămâne expus până pe 3 noiembrie. La capitolul home & decoration, Decorex International (Perks Field & The Orangery, Kensington Palace) a cumulat un număr impresionant de expozanţi (peste 300). Printre cele mai spectaculoase standuri, Little Greene Paint Company (foto jos), o companie producătoare de vopseluri eco-friendly şi tapet, a prezentat cele 164 de nuanţe disponibile sub forma unei instalaţii 3d.

Text: Ioana Păunescu I Foto: LDF 2013 © Susan Smart Photography

London Design Festival

Endless Stair

Ca în fiecare an, evenimentul a avut un proiect emblematic. Realizat în asociere cu AHEC (American Hardwood Export Council), conceptul, semnat Alex de Rijke (dRMM), în colaborare, pentru execuţie, cu Arup, a fost amplasat lângă Tate Modern şi este compus din 20 de rampe interconectate de scară care se înalţă până la 7,7 metri de la sol, realizate din 44 de metri cubi de plop galben, una dintre cele mai rezistente esenţe lemnoase nord-americane. De Rijke consideră lemnul ca fiind „betonul secolului XXI”, Endless Stair fiind un proiect-manifest privind tehnica folosirii acestei esenţe sub formă de panel. Ca design, compoziţia inspirată din desenele lui Escher oferă perspective spectaculoase asupra malului Tamisei.

London Design Festival

Breathless
În British Galleries, instalaţia semnată Cornelia Parker, formată din 54 de instrumente muzicale de suflat, din alamă, aplatizate, lăcuite pe o faţă şi mătuite pe cealaltă, sunt suspendate, de cabluri, în golul dintre cele două niveluri ale galeriei. Semnificaţia merge mai departe de concepte cumva evidente (linişte/zgomot), Breathless implicând, în opinia artistei, şi elemente de ordin social şi istoric (clasa de jos/clasa de sus sau divizarea nord/sud a Imperiului britanic).

London Design Festival

GOD Is In The Details
V&A şi Swarovski au invitat 14 designeri, printre care Faye Toogood, Amanda Levete, Tom Dixon şi Paul Cocksedge, să
traducă dictonul lui Mies prin instalarea, în dreptul unor obiecte selectate din colecţia muzeului, a unei lentile Swarovski, care să zoomeze un detaliu (ori o combinaţie de texturi sau materiale) mai greu vizibilă ochiului liber.

Coșul de cumpărături
Nu exista produse în coș
Continuă cumpărăturile
0