Metropolis Architecture x Samsung The Frame. Istorie, prezent şi inovaţie

viewing_front_web_Radu_Matei-8

Biroul Metropolis Architecture, înfiinţat la Iași, în 2004, de către Dragoş Epure, s-a poziționat de la bun început la granița disciplinelor creative, cu o abordare inter şi multidisciplinară, proiectele lor mergând de la arhitectură şi amenajări de interior la design de obiect şi scenografie de film. „Facem slalom prin lumea artelor şi a algoritmilor”, spune Dragoş, care, de altfel, a studiat şi scenografia la HFF-München.

În timpul săptămânii de lucru, Dragoş şi echipa lui pot fi găsiţi în Centrul Vechi al Capitalei, în clădirea istorică a Palatului Bursei, unde şi-au amenajat un spaţiu înalt, luminos, care îmbină arhitectura originală, de început de secol XX, a lui Ştefan Burcuş, cu inovaţia contemporană şi o doză bună de simţ al umorului, rezultatul fiind plăcut surprinzător şi neaşteptat de armonios.

Într-un asemenea spaţiu eclectic, contemporan, dar plin de memento-uri ale istoriei mai mult sau mai puţin recente, unde sunt concepute proiecte de inspiraţie cinematografică, dar şi unele care utilizează inovaţii tehnologice de ultimă oră, televizorul The Frame de la Samsung apare ca o completare naturală.

viewing_Radu_Matei-6

Cu aspectul său de ramă de tablou elegantă şi minimalistă, el se potriveşte perfect într-un spaţiu unde arta joacă un rol atât de important, iar forma suplă şi greutatea redusă ce permit să fie plasat oriunde în cadrul biroului îl fac ideal pentru o echipă tânără şi dinamică.

Atât pardoseala de lemn din zona de birou, cât şi dalele din micul spaţiu de conferinţe sunt originale şi au fost atent recondiţionate. Un alt element original, poate cel mai spectaculos, de asemenea recondiţionat, este tavanul sculptat alb, cu bogate motive vegetale stil Art Nouveau şi detalii aurii. Corpul de iluminat suspendat, tot în tonuri de alb şi auriu, este un obiect explicit contemporan, însă armonia culorilor şi liniile sale curgătoare, ondulate, asemenea celor specifice Art Nouveau sugerează continuitate între trecut şi prezent.

O colecţie de pânze de mari dimensiuni captează atenţia. Acestea sunt semnate de artişti contemporani, prieteni şi colaboratori ai arhitecţilor biroului, care le-au pus la dispoziţie spaţiul pentru a-şi putea prezenta lucrările potenţialilor clienţi. Elemente ale amenajării care amintesc de trecut sunt lămpile de birou, reinterpretări ale celor de început de secol XX, afişul filmului „Metropolis”, regizat de Fritz Lang, cu decoruri reprezentative pentru estetica expresionismului german şi sursa numelui biroului de arhitectură.

preview_birou_DSC_2794-HDR-Edit

Mult mai mult decât un instrument de prezentare a proiectelor, The Frame reprezintă pentru arhitecţi o sursă de inspiraţie şi le reflectă energia şi principiile după care îşi ghidează activitatea.

insta_viewing_DSC_2551-HDR

viewing_Moise_Bogdan-9947