Noul Boutique Nespresso – design sustenabil și inovație pe piața retail-ului de lux

Nespresso aduce mai aproape de iubitorii cafelei de specialitate o experiență inovatoare odată cu deschiderea noului Boutique Nespresso, la parterul centrului comercial Băneasa Shopping City.
Deja implementat în marile metropole ale lumii, precum Cannes, New York sau Praga, conceptul noului Nespresso Boutique este inspirat din universul fermelor de cafea și implementat 100% sustenabil: angajamentul Nespresso de a acționa cu responsabilitate pentru mediu este reflectat prin metoda de a folosi doar surse durabile pentru realizarea mobilierului din Boutique. Elementele metalice sunt realizate din alumi­niu reciclat, în timp ce lemnul folosit pentru crearea mobilierului provine de la Alpi Wood – companie ce garantează utilizarea durabilă a lemnului și asigură programe pentru reîmpădurire.
Mai mult decât atât, Nespresso, alături de iubitorii de cafea de pretutindeni, contribuie la protejarea mediului înconjurător, motiv pentru care utilizează practici responsabile: în fiecare Boutique Nespresso există un punct de colectare a capsulelor utilizate din aluminiu.

webnespresso8

Bogdan Ciocodeică, arhitect, povestește despre rolul designului sustenabil în acest context:

Cum deschide designul calea către experiențele pe care le vor avea vizitatorii în industria de retail?

Când vine vorba despre spațiile de retail, designul acestora reprezintă o componentă esențială în comunicarea și relaționarea cu publicul țintă.
La fel cum brandingul este o unealtă de comunicare care sintetizează principiile și valorile mărcii și le transmite consumatorului, indiferent de mediu, designul spațiului de retail este tot un purtător al mesajului de brand. Designul într-un spațiu de retail este unul aparte. El nu încearcă să își facă simțită prezența ca element de sine stătător, nu acaparează, el devine doar un fundal pentru produs și sintetizează valorile de bază ale companiei sau brandului. Designul spațiului este un canal care transportă mesajul brandului către receptor. Un design bun se folosește de toate elementele de care dispune: de la schema de iluminat, texturile folosite, îmbinarea diverselor materiale, până la volumele spațiale create pentru a defini cea mai potrivită atmosferă în care să poți explora, descoperi și înțelege produsul pe care încearcă să îl pună în valoare.
Accentul este mereu pus pe experiența consumatorului ca formă de imersiune în lumea brandului, prin interactivitate și prin descoperirea valorilor definitorii ale acestuia.

Ne-am obișnuit să auzim tot mai des despre designul sustenabil. În ce fel putem vorbi despre design sustenabil în cazul acestei amenajări?

Se pune tot mai mult accent pe designul care să conțină și o componentă sustenabilă, aceasta având multiple valențe. Fie că e vorba de sustenabili­tatea care vine din materialele folosite, fie că e vorba de un design care rezistă testului timpului, în ambele ipostaze accentul se pune pe consumul scăzut de resurse.

În cazul Nespresso, putem vorbi de ambele coordonate ale sustenabi­lității unui design. În primul rând este vorba de utilizarea materialelor reciclate, folosite în cele mai inovative moduri. Aluminiul recuperat devine parte integrantă a amenajării prin crearea de elemente folosite la piesele de mobilier, iar zațul de cafea, printr-o tehnologie inovatoare, dă naștere unui nou material, folosit la realizarea blaturilor meselor de expunere. Un design sustenabil este, de fapt, un design responsabil, care nu ține cont de trenduri și care transcende acestora. Spațiul este unul cu linii simple, atemporal, care se inspiră în primul rând din valorile de brand, dar și din trecutul acestuia, realizând un mix ce îmbină eleganța clasică, cu linii moderne, într-o manieră relaxată, dar deloc pretențioasă. Este un spațiu abordabil, cu care consumatorul se poate identifica, un spațiu interactiv în care accentul se pune pe experiență într-o ambianță menită să o potențeze pe aceasta.

Spațiul propune o experiență personalizată pentru fiecare iubitor al cafelei, atât pentru membrii Clubului Nespresso, cât și pentru noii „oaspeți”. Astfel, configurația Boutique-ului se împarte în două zone: cea de aprofundare a universului Nespresso și cea de degustare.

Mesele sunt proiectate pentru a transmite un sentiment de intimitate și comuniune, forma ovală a acestora încurajând interacțiunea și descoperirea. De asemenea, o poveste specială are blatul mesei produs din zațul de cafea de la fabrică Nespresso din Avanches (Elveția):

Ideea s-a născut în garajul unui angajat al fabricii Nespresso, care a presat cafeaua, formând un panou. A durat un an până să se obțină un produs ce poate fi utilizat la scară industrială. Acum, zațul de cafea din capsulele utilizate, trimise de clienți spre reciclare, poate fi folosit pentru producția blaturilor meselor.

nespresso7

Cei care vor trece pragul Boutique Nespresso vor intra într-o poveste croită în spiritul esteticii Wabi-Sabi, caracterizată drept „arta de a găsi frumusețe în imperfecțiune”. Conform acestui principiu, frumusețea contrastelor dintre natural-aspru și materialul rafinat produs de om se insinuează în spațiu.

Paleta de culori este foarte echilibrată, naturală, cu unele texturi și imperfecțiuni naturale (pânză de sac, resturi de cafea), în timp ce accesoriile asigură o tușă „rafinată”, pentru contrast. Formele și finisajele raționalizate sunt inspirate de capsulele pentru cafea și de designul emblematic al aparatelor de cafea Nespresso, iar metalele colorate și lemnul cald ies în evidență în contrast cu un fundal imperfect.

Gândit până în cele mai mici detalii, designul propune descoperirea universului cafelei la fiecare pas: Pardoselile sunt inspirate de dalele de piatră folosite în fermele de cafea, iar iluminarea spațiului s-a făcut prin lămpi inspirate de cele folosite de fermieri la mesele de sortare a boabelor de cafea.

Realizat împreună cu o echipă internațională alcătuită din 50 de specialiști, din 30 de domenii diferite de activitate, Nespresso Boutique este deschis de luni până duminică, între orele 10:00 și 22:00.

Banchiza de vară te trimite la Summer Well.

Noi avem 1 abonament dublu de dat, tu scapă-ne de el!

VEZI OFERTA