fbpx


White November igloo

Banchiza Urbană: O conversație cu Hypno

În spatele clipurilor cu număr record de vizionări se află, printre mulți creativi români pasionați de gen, și Hypno – regizor care are deja, în portofoliu, în jur de 50 de creații pentru piese muzicale și mai bine de 200 de reclame. The Samsung Viral, de exemplu, are peste 8 000 000 de vizionări. Grandpa’s Groove, ultimul clip Parov Stelar lansat acum doar 2 săptămâni, are deja 200 000 de view-uri. Îl cunoaștem așadar, cumva, prin prisma clipurilor virale de pe YouTube. Acum încercăm să-l cunoaștem și prin prisma propriilor cuvinte.

Ce înseamnă, pentru tine, să fii video director?

Este efectiv un stil de viață, pentru că doar asta fac, de când mă trezesc și până când adorm, și aproape fără pauză în weekend-uri. De altfel cred că, dacă îți place pe bune meseria asta, atunci tot timpul lucrezi, într-un fel sau altul: tot timpul te gândești la povești. Cauți, aproape involuntar, cadre. Sau minți pe cineva doar ca să vezi dacă povestea e credibilă.

PAROV STELAR „Este primul meu clip pentru o trupă mare de afară: Grandpa’s Groove, Parov Stelar.”

PAROV STELAR
„Este primul meu clip pentru o trupă mare de afară: Grandpa’s Groove, Parov Stelar.”

Îmi poți indica 3 nume care te inspiră, în general, în ceea ce faci?

Mă poate inspira orice și oricine, și crede-mă că nu exagerez deloc: oamenii din jurul meu, dragostea, frustrarea… sunt fotografi (Saul Leiter sau diCorcia), pictori (Max Ernst) sau alți regizori (mulți, aici) care mă inspiră și am spus, acum, doar nume care mi-au trecut prin minte rapid, sunt foarte multe și în fiecare zi mai descopăr măcar unul nou.

MASTERCARD „Pentru acest spot am avut o abordare total diferită față de ce făcusem până atunci și a fost și prima mea campanie europeană – spotul pentru finala Champions League MasterCard.”

MASTERCARD
„Pentru acest spot am avut o abordare total diferită față de ce făcusem până atunci și a fost și prima mea campanie europeană – spotul pentru finala Champions League MasterCard.”

Putem vorbi de un artist’s statement al lui Hypno?

Fug cât pot de mult de statutul de artist, pentru că am senzația că ar trebui să am un alt tempo de viață. Nu mă uit la ceea ce fac ca la niște bucăți artistice ci ca la niste elemente video care se încadrează în anumite genuri comerciale. Arta fac alți oameni și respect ceea ce fac ei, eu vreau sa fac entertainment pentru că asta simt că ma descrie cel mai bine. Cel puțin acum.

WOW APP „Wow App a avut parte de un spot cu peste 100 de personaje și peste 35 de locații de filmare.”

WOW APP
„Wow App a avut parte de un spot cu peste 100 de personaje și peste 35 de locații de filmare.”

Majoritatea clipurilor tale au o componentă umoristică și ușor suprarealistă. Este un aspect pe care îl cauți?

Videoclipurile muzicale pe care le fac sunt inspirate de muzica celor pentru care le filmez. Bineînțeles că au și o parte din mine, pentru că poveștile sau atmosfera îmi aparțin. Cred că umorul din ele este modul meu de a privi planeta iar suprarealismul vine din senzația pe care o am, de exemplu, la mall, unde mă simt ca și cum aș fi în barul din Star Wars: toți suntem extrem de diferiți și reacțiile noastre sunt diverse. Fiecare om este un personaj foarte complex și cu potențial suprarealist.

JURJAK „Am filmat acest clip prin București, în 5 nopți foarte reci, cu drona și cu ATE, directorul de imagine, mergând pe role și ținându-se cu o mână de un scuter și având, în cealaltă mână, camera de filmat. A fost o reală provocare tehnică să facem, dintr-o filmare cu buget estrem de modest, un clip care să pară o mini reclamă la mașini.”

JURJAK
„Am filmat acest clip prin București, în 5 nopți foarte reci, cu drona și cu ATE, directorul de imagine, mergând pe role și ținându-se cu o mână de un scuter și având, în cealaltă mână, camera de filmat. A fost o reală provocare tehnică să facem, dintr-o filmare cu buget estrem de modest, un clip care să pară o mini reclamă la mașini.”

Ai cumva vreun un mod mai special, de filmare sau de montaj, pe care-l preferi?

Nu am elemente tehnice preferate, ele apar doar după ce m-am convins că vreau să filmez o anumită idee. Împreuna cu Dop-ul meu pereche Ate (Alexandru Dorobanțu), stau și încerc să îmbrac cât mai frumos vizual ceea ce am pus în prealabil pe hârtie, însă principala direcție va ține cont de ce vrem să spunem cu respectivul clip, film sau reclamă. Bineînțeles că mă uit la ceea ce se întâmplă în lume în materie de filmat, studiul e foarte important și de aceea mă și trezesc în fiecare dimineață la 6… probabil că rutina zilnică este tehnica mea preferată: programul pe care mi-l stabilesc singur și îl respect cât se poate de în detaliu.

 

GOLAN „Am filmat Abel, pentru trupa Golan, în cea mai friguroasă zi din acel an.”

GOLAN
„Am filmat Abel, pentru trupa Golan, în cea mai friguroasă zi din acel an.”

BALADA ROMANULUI SUBCARPATI „Balada românului este primul clip făcut pentru Subcarpați.”

BALADA ROMANULUI SUBCARPATI
„Balada românului este primul clip făcut pentru Subcarpați.”

RAU NECESAR SUBCARPATI „Rău necesar, clip pentru piesa celor de la Subcarpați, este un clip one shot cu elemente grafice introduse ulterior – postproducția a durat trei luni...”

RAU NECESAR SUBCARPATI
„Rău necesar, clip pentru piesa celor de la Subcarpați, este un clip one shot cu elemente grafice introduse ulterior – postproducția a durat trei luni…”

http://hypnohypno.com/

Coșul de cumpărături
Nu exista produse în coș
Continuă cumpărăturile
0