fbpx

Obiecte Palpabil(e). Între design grafic și riso printing

INTERVIU REALIZAT DE: Manuela Zipişi FOTO: courtesy of Palpabil Studio

Un nume cu inflexiuni sugestive care invită la descoperire și simțire, Palpabil este un studio multidisciplinar de design și risograph bucureștean cu care am ales să deschidem o nouă serie care consemnează plăcut fenomenul producției de design românesc actual, în toate manifestările sale.

Iar cea dintâi poveste nu putea sta mai bine în file de revistă tipărită decât sub semnul designului grafic, al magiei care implică hârtie, linii, forme, culori și cuvinte. În 2019, Vlad Albu, artist vizual și fotograf de arhitectură absolvent de UNArte (Fotografie și Imagine dinamică), demara Palpabil Studio. Pe final de 2021, Palpabil s-a unit, în spațiul colofon din cadrul Fabrik, cu Choriso Press, unde activează designerul grafic Alin Cincă. După studii la UNArte (Foto-Video), Alin a început să activeze ca designer grafic și director artistic cu experiență în riso printing.

Anca Tintea

Producția Palpabil Studio este pe cât de diversă, pe atât de deosebită în peisajul de profil: publicații, afișe, calendare (anuale și lunare aka cu fazele lunii) și o colecție delicioasă de papetărie cu caiete care glorifică obiectele noastre cele de toate zilele. Dar informații și mai palpabile, în cele ce urmează, de la Vlad și Alin.

Brînduşa Tudor

Ce este Palpabil și cu ce vă ocupați?
Palpabil este un atelier ce oferă servicii de print risograph și design. Am pornit din pasiunea și curiozitatea pentru riso și încercăm să ajutăm atât artiștii și artistele ce sunt interesați/te de print și publishing, dar și branduri locale care sunt curioase de serviciile noastre.

Brînduşa Tudor

Ce este un risograph și ce faceți cu el?
Risograph-ul a apărut în anii 1980 în Japonia, dar își are originile într-o altă metodă de tipar, apărută mult mai devreme, și anume mimeograph-ul. Pe scurt, un risograph este un echipament de print care primește fișiere digitale. Acestea sunt transformate într-o matriță ce se așază automat pe un cilindru de culoare. Hârtia este presată de cilindru printr-o rolă, iar imaginea este imprimată. Fiecare culoare este tipărită pe rând, similar serigrafiei.

Ella Costache

Popularitatea recentă apare din modul total diferit în care arată un print riso față de unul digital, atât în ceea ce privește textura specifică, cât și culorile diferite. Un alt motiv ar fi acela ce ține de costul relativ scăzut și volumele medii-mari ce se pot imprima cu o singură matriță folosită.

Ella Costache

Cum v-ați defini stilul și care ar fi câteva dintre cele mai recente producții și colaborări Palpabil de care sunteți mândri?
Nu știu dacă putem discuta despre un stil anume. Încercăm să ascultăm și să înțelegem cât mai bine conceptul, ca mai apoi să producem cu multă grijă printuri, publicații si alte obiecte tipărite. Important este ca obiectul final să răspundă și să completeze ideea inițială.

Palpabil

Dacă ne referim la o publicație sau fanzină, designul, tipul de hârtie și legătoria ar trebui doar să susțină și să comunice conceptul autoarei/autorului. Legat de proiectele recente, aș aduce aminte despre rezultatele rezidenței de sunet și self-publishing „Sounds like a book”. Am printat trei dintre cele 10 publicații produse și recomandăm tuturor să caute atât cărțile și artiștii implicați, cât și detalii despre rezidență.

Pelicam

Cine vă inspiră? (din domeniu sau nu)
Privim cu admirație spre multe zone: de la comunități/studio-uri de print și design experimental, la artiști și arhitecți emergenți.

 

O dorință pentru noul an:
Ne dorim un an mai liniștit, în care sperăm să existe mai multă susținere publică și privată a inițiativelor din sfera artei și designului. Vom continua să ieșim în ajutorul celor care au nevoie de noi, iar în același timp sperăm să putem genera și proiecte in-house.

 

Interviu publicat în igloo #206 / februarie-martie 2022 / Arhitectură vizionară

Top View Magazine Mockup by Anthony Boyd Graphics

Coșul de cumpărături
Nu exista produse în coș
Continuă cumpărăturile
0