fbpx

Țesături și texturi. Interviu cu echipa Mendola Fabrics despre procesul creativ din spatele colecțiilor

În conturarea unui spațiu interior, țesăturile care filtrează lumina devin un element care coagulează tot conceptul unui proiect. În arhitectură, le privim din punct de vedere utilitar, iar țesătura și paleta cromatică sunt alese întotdeauna în relație cu interiorul și cu felul în care pătrunde lumina în spațiu. La Open Days, evenimentul de lansare a noii colecții de perdele și draperii Mendola Fabrics, am intrat în spatele cortinei, unde am parcurs întregul proces de creare a colecției, de la gama cromatică la selecția modelelor și tipurilor de țesături. Alături de Cristina Stranszky (designer de interior) și Camelia Sisak (arhitect la Atelier Mass) și împreună cu echipa internă formată din Ioan Pintea (Deputy Chief Executive Officer), Oana Luca (Product Manager) și Adelina Silași (Marketing Manager), am punctat toate etapele și procesele care stau la baza colecțiilor Mendola Fabrics. Diversitatea este un aspect important, iar gama lor de produse cuprinde materiale reciclate, țesături care îmbină armonios texturi și nuanțe pentru a crea un produs cu adevărat unic, sau materiale tehnice, precum perdeaua Refresh, care purifică aerul și gama de produse ignifugate, care opresc răspândirea unui posibil incendiu.

 

Cum începe procesul de creare a unei colecții?
Ioan: Înainte de a lansa o colecție, există un proces îndelungat, de cel puțin jumătate de an. În primul rând participăm la târgurile internaționale, vedem acolo expoziții, vedem toți jucătorii importanți din domeniu, ne aliniem la trendurile existente. Ne documentăm online, studiem reviste de design, vizităm muzee, intrăm în contact cu concurența, intrăm în contact cu piața. Încercăm să fim cât mai aproape de ceea ce are nevoie piața prin modelele perdelelor, prin culorile alese și prin trendurile setate în piața din România. Ne cunoaștem foarte bine domeniul, ne cunoaștem foarte bine publicul și interacționăm cu ei pe platformele online sau la târguri și expoziții, pe care le organizăm și noi. Inputul de la clientul final ajunge să se reflecte în colecțiile existente.

Cum sunt alese țesăturile colecțiilor?
Oana: Procesul de creare și de selecție a colecției noastre începe de la mostre. Colaborăm cu furnizorii de materie primă cărora le cerem mostre, patternuri și materiale, în funcție de direcțiile pe care le-am trasat. Avem un bazin de mii de mostre din care putem alege, apoi începe o serie de discuții cu toate părțile implicate, care au un input valoros, pentru a alege ce e mai potrivit.

 

Cristina, care este implicarea ta în această etapă?
Cristina: Eu sunt invitată cam de trei ori pe ani la showroomul Mendola Fabrics, intru într-o sală plină de mostre – un spațiu de 200 de metri pătrați, plin cu cupoane de materiale. De regulă sunt încurajată să aleg ce îmi place mie, personal, cel mai mult, să nu țin cont neapărat de părerea publicului, pe care de regulă o respect, dar atunci sunt mult mai liberă în alegeri.

Care este conceptul colecției de Primăvară-Vară?
Oana: Conceptul principal al colecției este sustenabilitatea. Pe piața din România, suntem pionieri, inclusiv când vine vorba despre dezvoltarea sortimentelor de perdele și draperii din materiale reciclate. Din Colecția aceasta de Primăvară, 15% dintre noile modele de perdele și draperii au în compoziție materiale reciclate, dezvoltând în mod inovator articole cu modele complexe, pe materiale dense, prețioase.

 

Cum plasați brandul din punctul de vedere al sustenabilității?
Adelina: Sustenabilitatea este un trend care a căpătat aripi în ultima perioadă și, din perspectiva marketingului, este important să ne aliniem și noi acestei direcții. Din acest motiv am început relativ timpuriu acest sortiment. Ne dorim să promovăm tot ce înseamnă ideea de sustenabilitate, modul în care țesăturile sunt produse cu mai puține resurse și cum în felul acesta putem contribui fiecare la reducerea folosirii de resurse noi.

Care este procesul de Marketing din spatele colecțiilor?
Adelina: Din momentul în care sunt selectate produsele, următorul pas este să le integrăm în colecțiile noastre. Noi avem 12 colecții principale, grupate pe stiluri foarte bine definite. Colecții direcționate doar spre minimalism (Scandi) sau spre o zonă mai romantică (Riviera), cu modele florale, dar și direcții mai conservatoare, cu broderii sau patternuri clasice (Quadra) și colecții cu modele intense cu un impact vizual puternic, reprezentative pentru noi (Axioma, Eclipse).

 

Colaborați cu designeri de interior pentru crearea colecțiilor?
Ioan: Sigur, colaborăm cu designeri. În grup avem și o rețea de magazine care vând perdele și draperii. Acestea colaborează foarte mult cu designerii de interior. Avem parteneri care lucrează cu designerii, iar noi îi susținem – avem acum un proiect dedicat colaborării dintre designerii de interior din România și partenerii noștri. Designerii vin spre noi cu feedback, promovează produsele în piață și întotdeauna influențează alegerile clienților. Eu cred că în această zonă industria din România a crescut foarte mult și are un viitor promițător.

Pentru dezvoltarea acestor colaborări cu designerii de interior, am creat o colecție dedicată în exclusivitate lor: Colecția Eclipse. Cu patternuri îndrăznețe în culori vibrante, proiectate pe țesături dense, de calitate, întâmpinăm designerii și le oferim instrumente de lucru cu clienții lor.

Cele două invitate vorbesc despre colecțiile Mendola și despre cum sunt aplicate în proiectele de interior. „Este de apreciat direcția spre sustenabilitate pe care Mendola Fabrics a îmbrățișat-o atât de evident în această nouă colecție de primăvară-vară, prin utilizarea țesăturilor din materialele reciclate. Gama de textile ecologice s-a extins în ultimii ani și este de așteptat să continue să crească. Sustenabilitatea continuă să fie în fruntea deciziilor privind produsele și planificarea strategică în industria textilă.” (Camelia Sisak)

Cristina Stranszky, care are un rol important în configurarea colecției, vorbește despre importanța textilelor în design: „Recomand draparea ferestrelor – chiar dacă vorbim strict din punct de vedere decorativ – cu simple coloane de draperie sau perdea ori cu simple storuri, deoarece felul în care acestea schimbă vibrația și energia unei încăperi este de neprețuit.”

 

 

Coșul de cumpărături
Nu exista produse în coș
Continuă cumpărăturile
0