fbpx


White November igloo

Patterns & Wine / By the Wine

Numele barului, By the Wine, este cât se poate de elocvent însă, înainte de a remarca numele, este spaţiul însuşi care atrage atenţia chiar de la început. Un pattern 3d cu totul special, din peste 3200 de sticle, a fost conceput pentru acest loc, şi el unul special, dedicat vinului şi degustărilor gourmet care să-l acompanieze. By the Wine este barul şi flagship store-ul producătorului portughez de vinuri José Maria da Fonseca. S-a deschis anul trecut, într-una din zonele cele mai animate ale Lisabonei, Chiado, chiar lângă Rua Garrett, şi este locul în care se pot găsi toate vinurile producătorului (şi nu numai) de savurat alături de mici delicatese locale, petiscos, sau aperitivele portugheze, sau tapas – cele spaniole.

Elementul de real spectacol al interiorului este tavanul de deasupra barului, mai exact un pattern 3d realizat din sticle goale de vin. În ideea de a capta cumva esenţa unui loc dedicat vinului, arhitectul a ales să încojoare efectiv barul, atât cu sticlele folosite efectiv pentru vânzare, cât şi, metaforic, recreând atmosfera unei crame, cu ajutorul structurii formate din trei bolţi care preiau curba arcelor din piatră. Practic, instalaţia constă în mai bine de 3200 de sticle, goale, suspendate de plafonul existent cu ajutorul unei reţele metalice, de lungimi variabile, calculate în funcţie de arcele amintite mai sus.

Architectul, Tiago Silva Dias, detaliază povestea plafonului din sticle de Periquita:

„Evident, By the Wine vorbeşte despre vin aşa că, de prima dată de când am văzut spaţiul ales de client, mi-am spus: ar fi interesant să aducem aici atmosfera cramelor, dar ne lipseşte ceva esenţial, şi anume bolta. Putem, în schimb, să creăm una.

În plus, José Maria da Fonseca are nişte crame spectaculoase aşa că mi-am dorit să translatez o parte din acea atmosferă aici. Şi aşa au apărut structura suspendată sub plafon”, deopotrivă element de arhitectură şi simbol al spaţiilor în care mii de sticle stau la învechit.

Am ales sticla, ca material, şi pentru că merge foarte bine cu lumina, şi am ales sticla verde pentru că vine în contrast cu sticlele expuse în backbar. José Maria da Fonseca are un vin fortificat, de o culoare frumoasă, profundă, de chihlimbar, şi care arată foarte bine în special luminat din spate.

By the Wine este compus din două spaţii: cel de acces, barul, şi cel din spate, restaurantul, care e amenajat cu elemente care să aducă ceva din istoria brandului. Butoaiele şi presa de struguri nu sunt butaforie, sunt piese pe care le-am adus chiar din cramă.” 

José Maria da Fonseca a început să producă vin din 1834 şi este cunoscut în special pentru multipremiatul său Moscatel, chiar dacă brandul produce mult mai multe vinuri. Toate sunt disponibile aici, la By the Wine, şi sunt completate de o selecţie de nume rare de vinuri produse în cantităţi mici şi greu de găsit.

Alături de vin, printre opţiunile gastronomice găsim pâine specială de Algarve, şuncă bellota, o selecţie de mezeluri speciale, brânzeturi (printre care şi faimoasa Azeitão), scoici de Sado, Cheviche de somon, carpaccio şi o serie de deserturi special concepute pentru a acompania gama Moscatel de Setúbal.

Coșul de cumpărături
Nu exista produse în coș
Continuă cumpărăturile
0