igloo 226 / Arhivă: România la Bienala de Arhitectură de la Veneția / iunie – iulie 2025

Publicat: iunie 2025
Format: 230 × 310
Pagini: 184

Transport GRATUIT oriunde vrei, prin curier.

Descriere

Într-un peisaj în care expozițiile arhitecturale devin tot  mai des exerciții de comunicare cu impact vizual rapid, construite pentru consum mediatic ușor de transmis pe rețelele sociale (instagramabile, adică), participările României la Bienala de Arhitectură de la Veneția din ultimii ani s-au remarcat printr-o preocupare constantă pentru interogarea formatului, nu doar a conținutului. Pavilionul național a devenit, pe rând, ecran, laborator, scenă, instalație afectivă sau mediu pedagogic, în funcție de echipele curatoare și de contextul edițiilor succesive.

 

Dosarul igloo #226 propune o (dez)arhivare reflexivă a acestor prezențe, urmărind, în rama unei cronologii inverse (2025-2010), un corpus relevant de teme: reîntoarcerea la desen ca gest de reflexie (Human Scale, 2025), resemnificarea obiectelor și ideilor uitate (Aici – Acum – Acolo, 2023), mobilitatea și transformarea comunităților (Fading Borders, 2021), relația cu memoria urbană (Mnemonics, 2018), explorarea teatral[1]ironică a autoreprezentării (Selfie Automaton, 2016), raportarea critică la moștenirea modernității (Site Under Construction, 2014), scara intimității arhitecturale (1:1, 2010). Toate aceste proiecte nu doar că documentează o evoluție tematică, dar conturează voci curatoriale tot mai articulate și conștiente de condiția arhitecturii în raport cu societatea.

 

În igloo #226 mai poți descoperi rubricile noastre despre arhitectură, design și patrimoniu din România, proiecte internaționale, interviuri și actualități din artele vizuale sau rubrica noastră de călătorie, igloo înCerc.

 

SUMAR

 

Editorial

Eu știu mai bine! (de Bruno Andreșoiu)

 

Agendă

Adaptive reuse. Spațiu și istorie în romanul Milioanele arlechinului

„Cât timp încape într-un obiect?”

Un joc cu reguli instabile: Sauver la Princesse

Zece ani de experimente urbane. RDW x Concéntrico: spații comune, întrebări împărtășite

Dormant Dialogues – Obiectul care așteaptă

Ecouri în spațiu: despre șoapte, memorie și responsabilitate curatorială

 

Din România

 

Arhitectură

Un cămin inteligent, la Brașov

Recuperarea unei locuințe și a unei șuri la țară, în județul Cluj

Memorie și atmosferă. Școala veche din Tohani

Compoziție în doi (timpi): un duo locativ într-un singur gest arhitectural

Le Pélican sportif. Sau despre cum a ajuns o pasăre dolofană simbolul (în franceză, al) celei mai noi baze sportive din Tulcea

 

Interior

O nouă experiență de retail: Flagship store Ami Amalia

 

Patrimoniu

Restaurarea Cazinoului din Constanța. Readucerea experienței Art Nouveau

în viața publicului

 

Spațiu public

Piatră, sticlă, apă. Amenajarea Piațetei Independenței din Oradea

 

Design

Grădina de simboluri: bijuterie by Sorina Cotea

 

Business

Primavera Development – echilibrul asumat între viziune arhitecturală, exigențe financiare și responsabilitate față de oraș

 

În dialog

Arhitectură și filosofie. Călătorie în „propriul șantier lăuntric”/ Cosmin Pavel – Ștefan Vianu

 

Dosar

Arhivă: România la Bienala de Arhitectură de la Veneția

Arhiva deschisă: Pavilionul României între memorie, experiment și poziționare critică

Ziduri albe, cămăși negre

2025. Human Scale: Desenul ca instrument de gândire

2023. Acum – Aici – Acolo. Invenții uitate, viitoruri latente

2021. Fading Borders. Migrație, patrimoniu și viitorul locuirii

2018. Mnemonics. Interstiții arhitecturale și afective

2016. Mecanisme și dorințe: Selfie Automaton

2014. Site Under Construction. Șantierul modernității rămâne deschis

2010. 94 de metri pătrați de intimitate arhitecturală: 1:1

 

Seen City

Orașul mașinilor

 

Internațional

 

Arhitectură

La firul ierbii. Spectacolul arhitectural al stadioanelor

Hainele noi ale unei legende – stadionul Santiago Bernabéu

SAP Garden, o nouă arenă sportivă în Olympiapark, München

Sport la Dunăre: Stadionul Național de Atletism din Budapesta

 

igloo înCerc

Vederi din Țara Ovăzului

deStat: O casă inimoasă: House by the Church, Criț

deGustat: Slow Food în Șura Albă

deAflat: Săptămâna Haferland, un festival fermecător

deVăzut: În vizită la bisericile fortificate din Țara Ovăzului

50,00 lei

Share:

Într-un peisaj în care expozițiile arhitecturale devin tot  mai des exerciții de comunicare cu impact vizual rapid, construite pentru consum mediatic ușor de transmis pe rețelele sociale (instagramabile, adică), participările României la Bienala de Arhitectură de la Veneția din ultimii ani s-au remarcat printr-o preocupare constantă pentru interogarea formatului, nu doar a conținutului. Pavilionul național a devenit, pe rând, ecran, laborator, scenă, instalație afectivă sau mediu pedagogic, în funcție de echipele curatoare și de contextul edițiilor succesive.

 

Dosarul igloo #226 propune o (dez)arhivare reflexivă a acestor prezențe, urmărind, în rama unei cronologii inverse (2025-2010), un corpus relevant de teme: reîntoarcerea la desen ca gest de reflexie (Human Scale, 2025), resemnificarea obiectelor și ideilor uitate (Aici – Acum – Acolo, 2023), mobilitatea și transformarea comunităților (Fading Borders, 2021), relația cu memoria urbană (Mnemonics, 2018), explorarea teatral[1]ironică a autoreprezentării (Selfie Automaton, 2016), raportarea critică la moștenirea modernității (Site Under Construction, 2014), scara intimității arhitecturale (1:1, 2010). Toate aceste proiecte nu doar că documentează o evoluție tematică, dar conturează voci curatoriale tot mai articulate și conștiente de condiția arhitecturii în raport cu societatea.

 

În igloo #226 mai poți descoperi rubricile noastre despre arhitectură, design și patrimoniu din România, proiecte internaționale, interviuri și actualități din artele vizuale sau rubrica noastră de călătorie, igloo înCerc.

 

SUMAR

 

Editorial

Eu știu mai bine! (de Bruno Andreșoiu)

 

Agendă

Adaptive reuse. Spațiu și istorie în romanul Milioanele arlechinului

„Cât timp încape într-un obiect?”

Un joc cu reguli instabile: Sauver la Princesse

Zece ani de experimente urbane. RDW x Concéntrico: spații comune, întrebări împărtășite

Dormant Dialogues – Obiectul care așteaptă

Ecouri în spațiu: despre șoapte, memorie și responsabilitate curatorială

 

Din România

 

Arhitectură

Un cămin inteligent, la Brașov

Recuperarea unei locuințe și a unei șuri la țară, în județul Cluj

Memorie și atmosferă. Școala veche din Tohani

Compoziție în doi (timpi): un duo locativ într-un singur gest arhitectural

Le Pélican sportif. Sau despre cum a ajuns o pasăre dolofană simbolul (în franceză, al) celei mai noi baze sportive din Tulcea

 

Interior

O nouă experiență de retail: Flagship store Ami Amalia

 

Patrimoniu

Restaurarea Cazinoului din Constanța. Readucerea experienței Art Nouveau

în viața publicului

 

Spațiu public

Piatră, sticlă, apă. Amenajarea Piațetei Independenței din Oradea

 

Design

Grădina de simboluri: bijuterie by Sorina Cotea

 

Business

Primavera Development – echilibrul asumat între viziune arhitecturală, exigențe financiare și responsabilitate față de oraș

 

În dialog

Arhitectură și filosofie. Călătorie în „propriul șantier lăuntric”/ Cosmin Pavel – Ștefan Vianu

 

Dosar

Arhivă: România la Bienala de Arhitectură de la Veneția

Arhiva deschisă: Pavilionul României între memorie, experiment și poziționare critică

Ziduri albe, cămăși negre

2025. Human Scale: Desenul ca instrument de gândire

2023. Acum – Aici – Acolo. Invenții uitate, viitoruri latente

2021. Fading Borders. Migrație, patrimoniu și viitorul locuirii

2018. Mnemonics. Interstiții arhitecturale și afective

2016. Mecanisme și dorințe: Selfie Automaton

2014. Site Under Construction. Șantierul modernității rămâne deschis

2010. 94 de metri pătrați de intimitate arhitecturală: 1:1

 

Seen City

Orașul mașinilor

 

Internațional

 

Arhitectură

La firul ierbii. Spectacolul arhitectural al stadioanelor

Hainele noi ale unei legende – stadionul Santiago Bernabéu

SAP Garden, o nouă arenă sportivă în Olympiapark, München

Sport la Dunăre: Stadionul Național de Atletism din Budapesta

 

igloo înCerc

Vederi din Țara Ovăzului

deStat: O casă inimoasă: House by the Church, Criț

deGustat: Slow Food în Șura Albă

deAflat: Săptămâna Haferland, un festival fermecător

deVăzut: În vizită la bisericile fortificate din Țara Ovăzului

Coșul de cumpărături0
Nu exista produse în coș
Continuă cumpărăturile
0