fbpx

SELENIT mood, creaţie colaborativă pentru viitor

Proiectul „Selenit” este rezultatul unui model creativ nou – COLABORATIVE CREATION, construit şi experimentat la Universitatea Naţionala de Arte Bucureşti, încă din 2008. Grupul de master Maria Amelian, Laura Bonciu, Oana Anca Briciu, Crisa Chivaran, Alex Lomnasan, la care s-au adaugat Lorena Dumitraşcu, Sandra Petruşca şi Alexandru Nimurad, a avut ca temă de semestru crearea unei colecţii de modă seriabile.

Interviu de: Ioana Casapu

Cu sprijinul NeoGalateca, proiectul a câşti­gat rapid atenţia publicului, fiind prezentat mai întâi în galerie, iar mai apoi ca proiect în cadrul Romanian Design Week. „Lumea modei este intens influenţială, iar industriile creative legate de design şi beauty sunt conglomerate informaţionale care produc efecte profund culturale. Selenit Concept a fost un experiment ambiţios, suficient pentru a transforma perspectiva de gândire a unei întregi generaţii de studenţi”, spune Ioana Sanda Avram, profesorul coordonator al grupei de studenţi parte din SELENIT.

Cum s-a întâmplat colaborarea voastră cu NEOGALATECA şi cât de important credeţi că este ca noii tineri designeri să fie asociaţi cu spaţii de artă contemporană din România?

Selenit 2.0 a fost prezentat la NeoGalateca în cadrul Romanian Design Week ca o colecţie vestimentară colaborativă. Am organizat diverse seri tematice pe sortimente vestimentare, de Noaptea Albă a Galeriilor am avut programul Meet the Designers Night, iar pe toată durata expoziţiei publicul a putut vota piesele favorite. Acest vot a fost foarte important pentru noi, pentru că ne-a ajutat să evaluam potenţialul comercial al produselor. Din data de 9 iunie, în shopul Neogalateca veţi putea găsi tricoul Selenit 2.0 în două variante. Acestea au fost concepute special pentru acest shop şi sunt gândite ca un produs în serie limitată.

Cum vedeţi piaţa de design românesc vestimentar raportat la cea din afară? Cum priviţi evoluţia SELENIT în acest context şi ce proiecte pregătiţi în perioada următoare?

Piaţa defineşte o mişcare, încă destul de confuză, de încercări de imagine, de vizibilitate sau de notorietate, mai puţin de design în adevăratul sens al cuvântului. Partea bu­nă este că încet, încet se concretizează poziţia designului, ca parte a industriei creative, iar acest lucru este o provocare nouă, pentru o generaţie nouă. Proiectul se va continua, cu o serie mică de produse care vor fi puse la vânzare în shopul NeoGalateca. Sperăm ca pe viitor să atragem atenţia companiilor, care să comande prototipuri de la noi şi pe care să le reproducă în serii mari ca produse proprii.

Ce „procent” din modă este natural să se traducă în manifest artistic? Cum se îmbină firesc în acest sens valoarea estetică şi povestea unui produs cu valoarea sa comercială?

Moda, la fel ca arta, face parte din curentele dominante care se întâmplă în societate într-un anumit moment istoric. Moda vestimentară trăieşte în fuziune cu arta, arhitectura, cinematografia, designul de produs, fotografia, literatura, filosofia, politica etc. Ea nu poate fi izolată decontextul global, ca manifest singular, deoarece este conţinută de acest puzzle cultural dominant.

Coșul de cumpărături0
Nu exista produse în coș
Continuă cumpărăturile
0