The Biutiful Way
Text: Ioana Păunescu
Foto: Ghefoto
„Se spune că timpul pe care-l pierzi cu plăcere nu e, de fapt, deloc pierdut. La asta ne-am gândit atunci când am început un nou Biutiful pe ponton”, spune Mihai Popescu. Versiune brighter & lighter a locaţiei din centru, terasa de pe lac este o suită de poveşti paralele: despre vară, despre nuanţe de albastru şi de verde, despre piese de design de semnătură, despre locuri solare – de coastă sau insulare – şi despre gusturi specifice.
Terasa nu e nici bar, nici pub, nici restaurant. E un loc pentru sharing & socializing, pentru gusturi exotice de împărţit, la o vorbă, alături de prieteni. Iar poveştile paralele care compun atmosfera se derulează pe măsură ce parcurgem locul. De prim impact este senzaţia plăcută de offshore: pontonul pus chiar deasupra oglinzii apei şi câteva detalii (lemnul, şirurile de beculeţe de peste acoperiş) fac ca terasa să aibă ceva din aerul unei ambarcaţiuni de croazieră acostate la mal. Referinţele acvatice sunt completate de o instalaţie formată din 70 de peşti-submarin din lemn, suspendaţi, deasupra barului, de structuri din placaj care generează forma unei bărci. Cromatica merge pe un joc de nuanţe de albastru: plăci de ceramică realizată manual, tapiţerie, mobilier sau modele de farfurii făcute la comandă, la Horezu.
Biutiful are multiple grade de transparenţă, date de opt module de acoperiş retractabil şi de şase module de pereţi mobili (reglabile independent, în funcţie de soare şi vânt) şi completate de planuri verticale (din lemn şi metal, din vegetaţie şi obiecte) cu rolul de a fragmenta, vizual, legătura terasei cu aleea de promenadă şi cu funcţiunile perimetrale. Mobilierul marca Twins Studio combină piese contemporane, conceptuale, cu imagini vintage (picioare de mese din lemn masiv, de la Thomas Antiques, sau scaunele cu look industrial, din anii ’60, ale lui Friso Kramer): remarcăm Masters-ul lui Strack (care însumează, într-un singur hibrid sinuos, trei alte forme iconice, deja clasice, de spătar de scaun), Steelwood-ul fraţilor Bouroullec (pentru Magis) sau Comeback-ul Patriciei Urquiola (pentru Kartell), acesta din urmă în toate variantele, inclusiv cea de balansoar.
„Toate piesele sunt originale sau de semnătură. Şi asta pentru că originalul capătă o patină frumoasă în timp.” Detaliile de atmosferă stabilesc şi corespondenţe între vizual şi gustativ: laurii mari şi plini de flori amintesc de un peisaj mediteraneean şi îşi găsesc ecoul în selecţia de seafood făcut pe loc, pe cărbuni, la grătarul Robata – piesă spectaculoasă, pusă la vedere, pe una din laturile Kitchinettei. Închiderile cu lemn „au ceva uşor asiatic în ele, asta şi pentru proporţie, dar şi pentru că, spune Mihai Popescu, avem şi preparate orientale în meniu.”
Gustul exotic al Turciei e prezent şi el în selecţia fusion de Spritz, Grills & Salads, graţie unui Adana kebap „de-acolo” – reţeta îi aparţine unui bucătar turc special invitat pentru a stabili ingredientele şi pentru a instrui personalul.