fbpx

The Institute aduce 200 de proiecte creative la RDW 2019

Romanian Design Week, evenimentul multidisciplinar dedicat industriilor creative locale care a ajuns deja la cea de-a șaptea ediție, este poate cel mai așteptat eveniment de profil al anului, care se bucură de fiecare dată de un public din afara profesiilor creative tot mai generos. Vizitatorii se bucură să urmărească și să susțină traseul creativității românești de la un an la altul și cu siguranță nu vor fi dezamăgiți nici ediția aceasta, când festivalul RDW atinge la cel mai înalt grad de complexitate de până acum.

Expoziția, care va rămâne deschisă pe perioada 17 – 26 mai, reunește cinci categorii – Arhitectură, Design de produs, Design Grafic, Fashion și Multidisciplinar – și peste 200 din cele mai reușite proiecte creative din ultimul an. După cum este obiceiul, acestea vor fi prezentate în cadrul expoziției centrale, organizată în clădirea BCR din Piața Universității, dar în afară de aceasta este pregătită și o serie de expoziții capsulă, semnate de creativi și organizații locale, dar și din Moldova sau Franța, cât și un concept store dedicat designului românesc. O noutate în acest an o reprezintă RDW Talks, o serie de conferințe pe teme de design, explorarea a trei clustere – Industria Bumbacului, Creative Tribe și Încotroceni.

Industria Bumbacului – Bucharest Creative Cluster, spațiu industrial situat pe Splaiul Unirii 160, găzduiește cel mai mare makerspace din România, Nod makerspace – spațiu de co-working, makerspace, ateliere de lemn & metal, studio-uri private și spații de întâlniri și evenimente, alături de proiectul său de suflet, MATER – prima și singura bibliotecă de materiale din Europa de Sud Est, dar și o serie de business-uri creative, precum La Firul Ierbii – spațiu dedicat activării comunitare, Recul – teatru și școală de impro, Protohub – primul makerspace de ceramică 3D din România și Deschis Gastrobar care își propune să unească sub cerul liber comunitatea de oameni activi-creativi. Cu toții își așteaptă vizitatorii pe 21 mai cu insight-uri despre design, artele spectacolului, arhitectură și multe altele, în cadrul seriei de evenimente special gândite cu această ocazie.

Creative Tribe este o comunitate de business-uri creative care își desfășoară activitatea în incinta ISAF (Calea Giulești 14). Cu toții invită publicul RDW pe data de 22 mai să participe la o serie de evenimente individuale, dar și la expoziția comună dezvoltată în spațiul de la parter – un exercițiu multidisciplinar care vorbește despre specificul comunității lor. Peste 15 entități își vor desfășura forțele, atingând domenii precum: foto-video, fashion design, pictură, sculptură, producție de film, curatoriat de artă, muzică, design de obiect, smart food & cooking. Creative Tribe propune o explorare a celor șase etaje ale clădirii, traseu care include workshop-uri, lansarea oficială a unei școli creative cu un concept nou în România, un party pe terasă și multe altele semnate de: Bianca Popp, Halucinarium Triaj Creativ, Atribut, CROM14, Oltin Dogaru Studio, FatFox Animation, Atelier Teli Iacșa, Smallet, ERSA Atelier & more.

ÎnCotroceni, una dintre cele mai închegate comunități ale orașului, se activează în ultimul weekend din festival – 25 și 26 mai – cu o nouă ediție a Bazar de Cotroceni. Similar cu Portobello din Londra, Bazar de Cotroceni aduce împreună în două zile micile afaceri locale și curțile & grădinile locuitorilor, care se deschid într-un eveniment comunitar de tip open doors. Anul acesta, tema acțiunii este reciclarea, iar pe lângă yard sale-ul organizat, mai multe business-uri vor dezvolta propriile activități.

 

rdw-2019-architecture

Expoziția centrală va găzdui unele dintre cele mai valoroase proiecte de arhitectură și design din anul anterior, care impresionează prin diversitate şi inovaţie, atribute prin care răspund nevoilor contextului social actual. Secțiunea dedicată arhitecturii înglobează 30 de birouri creative care vin să prezinte publicului o largă și impresionantă paletă de proiecte inedite, de la apartamente modulare, case sustenabile sau memoriale, case abandonate revigorate și transformate în amprente urbane la proiecte precum reinterpretarea unui teatru independent, a unei farmacii şi chiar a unei parfumerii. Printre ele se numără realizări care au impresionat deja publicul român, precum instalațiile de iluminare din cadrul festivalului de muzică Electric Castle, realizate de biroul de arhitectură de la Cluj Atelier MASS, dar și designul pentru localurile Funky Resto Bar și Entourage, care poartă semnătura arhitecților de la Re-Act Now, sau proiectele Mamizza, 14th Lane și Excelsior ale echipei Yellow Office. De asemenea, trebuie să amintim proiectele culturale realizate de prietenii de la Zeppelin – Modul Căturești, casa memorială „Anton Pann” și galeriile permanente ale Muzeului Național al Literaturii Române.

rdw-2019-graphic-design

Igloo Media își invită fanii și publicul general să viziteze RDW 2019 în cursul celor zece zile dedicate celor mai bune proiecte creative din România și să fie cu ochii pe proiectele din categoria „design grafic” – aflată în expoziție centrală, unde igloo va fi prezentă cu proiectul editorial Banchiza Urbană, o revistă urbană care prezintă și susţine industriile creative și creativitatea în toate ipostazele ei. Banchiza Urbană se furișează prin toate cotloanele orașului pentru a descoperi și a spune și altora despre evenimente, iniţiative urbane, festivaluri, oameni, locuri, trasee culturale ori proiecte inedite.

În aceste drumuri, care câteodată ajung în magazinul de pălării al meșterului Nicu din Pasajul Englez, iar alteori la Societatea Română de Radiodifuziune, în compania Roxanei Iorgulescu de la Radio România Internațional, Banchiza Urbană îi caută pe cei care animă orașul și îl ajută să se configureze frumos și onest. Iar din 2018, în interiorul Banchizei a crescut o revistă-în-revistă, de gust bun și delicii: igloo îngust, explorator de savori și plăceri. Să vă cunoaștem face parte din datoria noastră, așadar vă așteptăm cu interes la RDW 2019. Mai multe detalii despre program apar pe romaniandesignweek.ro.

 

Parteneri RDW 2019

Un proiect: The Institute

Prezentat de: George, primul banking inteligent

Susținut de: glo

Parteneri: ABSOLUT, CEMACON, illy, IKEA, MedLife, Renault România, VERLA

Un proiect co-finanțat de: AFCN

Co-producători: Primăria Municipiului București prin Centrul Cultural Expo Arte, Institutul Cultural Român

Parteneri media strategici: Promenada Mall, Rock FM, Radio Romania Cultural, TVR

Parteneri media: Arhitext, BigSEE, Compania Națională Aeroporturi București, Designist, DesignWanted, Dezeen, feeder.ro, Glamour, Icon Design Italia, Igloo, IQads, Inspirationist, Modernism, Molecule F, Revista Arhitectura, RFI Romania, Șapte seri, thesignspeaking, V Fair, TPS ENGAGE, Zeppelin, Zile și Nopți.

Coșul de cumpărături0
Nu exista produse în coș
Continuă cumpărăturile
0