Universul ceramic Thomsa – „între rigoarea tehnologiei și vulnerabilitatea materiei”

Magdei Opriș îi place să spună că „este designer de interior prin formare și artist prin alegere”. Căutările ei s-au orientat către detaliul intim al obiectului, acolo unde se concentrează memoria, expresia și emoția. Întotdeauna și-a dorit să folosească în proiecte obiecte personalizate, capabile să reflecte atât personalitatea beneficiarilor, cât și conceptul general de design. Așa a apărut Thomsa – ca extensie a practicii sale, ca dorință de a oferi designerilor obiecte unice pentru spațiile pe care le concep –, iar tehnologia de printare 3D pentru lut a deschis un teritoriu de creație nou, în care codul și algoritmul întâlnesc fragilitatea materiei. Despre toate aceste căutări am stat de vorbă cu Magda.

Povestea. Începuturi, dorințe, nevoi. Cum și de ce a apărut Thomsa? De unde pasiunea pentru ceramică?

 

Obiectele Thomsa au apărut la intersecția dintre formarea mea în design de interior și fascinația pentru tehnologie. Dincolo de lucrul cu spațiul, a existat dorința de a coborî la o scară mai intimă, unde obiectele devin purtătoare de memorie și identitate. Întâlnirea cu imprimanta 3D pentru lut a fost decisivă. Era puntea dintre gândirea digitală, ordonată, și libertatea unui material viu, care se lasă modelat, dar nu complet controlat. Așa am descoperit că tehnologia poate fi blândă, că algoritmul nu trebuie să fie rece, ci poate deveni partener de creație. Ceramica a devenit limbajul natural: un material sincer, care cere răbdare și transformă greșeala în expresie. Thomsa s-a conturat ca o extensie firească a acestei experiențe – între rigoarea tehnologiei și vulnerabilitatea materiei.

postari facebook - 1

Pui mare preț pe procesul creativ, plasat undeva între ezitarea mâinii și precizia algoritmului. Care e relația dintre manualitate, cu imperfecțiunile ei, și tehnologic și cum arată parcursul de la ideea primă la lucrul final? De unde vine inspirația?

 

Procesul este la fel de important ca obiectul final. Algoritmul oferă structură, manualitatea introduce neprevăzutul. Între cele două se creează un dialog continuu, care face ca obiectele Thomsa să fie vii. Drumul nu e liniar. Ideea începe digital, prinde formă în straturile depuse de imprimantă și se schimbă în contact cu lutul. Urmează glazurile și arderile, fiecare cu riscuri și surprize. Rezultatul nu poate fi anticipat complet și tocmai această transformare dă sens practicii Thomsa. Inspirația vine din dualitatea ordinii algoritmice și a imperfecțiunii materiei. Îmi place să le las să se contrazică până găsesc un echilibru.

postari facebook - 18

Să le stârnim curiozitatea celor care nu vă știu încă: Cum se disting obiectele Thomsa? Ce au ele special? Ce poate găsi fiecare în ele?

 

Obiectele Thomsa păstrează mereu urmele procesului. Straturile vizibile, glazurile experimentale, urmele de ardere – toate devin parte din identitatea lor. Ele nu urmăresc perfecțiunea, ci un echilibru fragil între rigoare și accident. Pentru unii, înseamnă funcționalitate discretă; pentru alții, o poveste despre sustenabilitate și recuperarea materialelor; pentru alții, o expresie estetică ce refuză convenția. Ceea ce le face speciale este această dualitate: tehnologia pusă în slujba materiei și imperfecțiunea transformată în poezie.

text3_17

T:  0723 624 280

contact@thomsa.ro

www.thomsa.ro

Coș0
Nu sunt produse în coș.
Continuă cumpărăturile
0