fbpx

Vinăria Merus

Pe pagina de start a site-ului, brandul californian de vinuri afişează traducerea latinescului merus (pur, complet, absolut, nediluat; în special legat de vinuri). Repoziţionarea pe piaţă – de la producător artizanal premium la producător de lux – a fost marcată atât printr-un upgrade de corporate id, cât şi prin proiectul de design interior al propriei vinării din Napa Valley.

Text: Ioana Păunescu
Foto: Dim Balsem

Având ca temă ilustrarea valorilor brandului – calitate, caracter sofisticat şi complexitate – UXUS a pus accentul pe mixul de stiluri: modern şi clasic, cu un subtil twist contemporan, pentru a crea un interior cu un puternic impact emoţional, care să evoce toate aceste valori la un nivel rafinat subliminal mai degrabă decât la un nivel direct, conştient şi agresiv. Din acest motiv, brandingul este discret, iar elementele principale ale designului sunt lumina şi butoaiele şi sticlele de vin; cele trei spaţii interioare principale, dedicate publicului, şi anume camerele de degustare şi zona dedicată evenimentelor, sunt organizate sub forma unor compoziţii clar subordonate unui ax central, marcat de câte o suită de lămpi, suspendate deasupra obiectului principal de mobilier, masa pentru degustare.

Amplasată la etajul mansardat al corpului principal de clădire, camera de degustare este o juxtapunere de elemente şi de stiluri, organizate pe layere suprapuse; materiale precum granitul negru sau lemnul lăcuit lucios al generoasei mese centrale contrastează puternic cu principalele elemente de decor – butoaie din lemn tăiate, încastrate în perete şi vopsite în culoarea acestuia; lădiţe pentru sticlele de vin, custom made, dispuse pe verticală, sub forma a două piese de mari dimensiuni, de o parte şi de alta a uşilor balconului; grinzi aparente din lemn şi câteva piese sculpturale, realizate de asemenea din lemn, băiţuit negru, având rolul de a prezenta o sticlă sau un pahar de vin asemenea unei piese de muzeu. Masa centrală, a cărei suprafaţă, ca de oglindă, reflectă seria de lumini suspendate deasupra, este flancată de două piese dispuse simetric – un bar, respectiv un şemineu cu lemne în jurul căruia este organizată o mică zonă de lounge, cu canapele (Driade) şi fotolii (Moroso).

În zona tunelurilor din subsolul cramei sunt amenajate alte două spaţii distincte, şi anume o altă masă pentru degustare şi o zonă dedicată organizării de evenimente, ambele preluând, la nivel de concept de design, acelaşi principiu al compoziţiei construite pe un ax longitudinal. Elementele de decor însă diferă; masa înaltă pentru degustarea vinurilor, marcată de o serie de lămpi suspendate Beat (Tom Dixon), este înconjurată de rafturi perimetrale pentru expunerea sticlelor de vin. În partea superioară, rafturile sunt închise de o placă neagră, pe care sunt scrise notele producătorului despre toate soiurile de vin expuse, şi care funcţionează şi ca un fel de scafă pentru o bandă de lumină care accentuează bolta tavanului.

Cu pereţi finisaţi rough, subliniind caracterul rustic al locului, şi zugrăviţi într-un roşu discret, elegant – exact nuanţa vinului Merus – şi amplasată într-un fel de alveolă a unuia dintre tunelurile cramei, zona dedicată evenimentelor este definită de o serie de trei modele ale lămpii Allegro (Foscarini), suspendate deasupra mesei centrale, înconjurate de butoaie.

Coșul de cumpărături0
Nu exista produse în coș
Continuă cumpărăturile
0