Wherever Crafts and Furniture

Ghidându-se după maxima designului ca limbaj universal, Irina Lipan şi Simona Carapet au pus bazele unui nou studio de design la sfârşitul anului 2013, axat pe linii curate, simple, materiale durabile şi ceva în plus. Am stat de vorbă cu duoul care se recomandă sub numele Wherever Crafts and Furniture despre ce le inspiră, ce înseamnă să îţi faci loc pe scena de design de obiect românească şi planuri de viitor.

Text: Ioana Diaconu
Foto: Irina Lipan, Simona Carapet

Ne-au povestit că se inspiră din provocările pe care le întâlnesc pas cu pas, căutând în primul rând să răspundă nevoilor pe care le identifică la nivel personal. Primul obiect din colecţie, scaunul Tic Tac Toe, a fost gândit ca un corp din materiale simple, naturale, demontabil, lipsit de rigiditatea montărilor fixe, uşor de transportat şi rezistent. Pornind de aici, întreaga linie a preluat conceptul minimalismului şi l-a adus la rang de filosofie a brandului. Inspirate din stilul anilor ’70, cu linii simple, curate, dar totuşi puternice, obiectele Wherever Crafts & Furniture sunt o îmbinare plăcută între funcţional şi elegant, un omagiu adus designului modern. O sursă alternativă de inspiraţie găsim şi în designul scandinav, cu ale sale forme geometrice, bine delimitate. Alături de linia de obiecte de mobilier, cele două tinere propun o gamă de agende şi un organizator modular, iar pe viitor doresc să pună accentul pe produse adaptate stilului de viaţă modern, nomad, care să integreze tehnologia la care suntem conectaţi zi de zi. În ceea ce priveşte materialele, putem spune că durabilitatea este elementul cheie, atât în sensul longevităţii obiectelor, cât şi în cel al respectului faţă de mediu, prin alegerea unor materiale reciclabile şi sustenabile. Wherever Crafts & Furniture, fiind un brand nou pe piaţă, îşi propune să se concentreze pe un dialog deschis cu fiecare client în parte, pe personalizare şi pe atenţia faţă de nevoile cumpărătorului. Dacă până în momentul de faţă publicul duo-ului a fost alcătuit în mare parte de arhitecţi şi designeri, planurile de viitor vizează o lărgire a cercului, odată cu lansarea a patru noi produse până la sfârşitul anului. Această creştere însă, asemenea întregii filosofii a brandului, se doreşte a fi una organică, naturală, prin recomandări şi încredere construită în timp şi pe o bază solidă. Un prim şi foarte important pas spre această lărgire a orizontului este şi participarea ca expozant în cadrul Paris Design Week, în perioada 6-13 septembrie 2014, privită ca o rampă de lansare şi o ocazie de a construi colaborări de durată.