fbpx

Profil de companie. Grohe, o istorie a inovaţiei

De-a lungul celor 10 ani de apariţie, revista igloo a prezentat cele mai importante şi inovative proiecte din arhitectura internaţională, dar, şi mai important, cele mai reuşite proiecte de arhitectură şi design realizate pe plan local, alcătuind practic o panoramă a ceea ce s-a construit mai bun (şi mai bine) în România.

Profil de companie. Grohe, o istorie a inovaţiei

Succesul unui proiect nu ţine însă doar de biroul de arhitectură care l-a conceput, în spatele fiecăruia se află o echipă întreagă, cu numeroase competenţe şi specializări, de la inginerii de structură la şeful de şantier, iar la bază se găsesc, bineînţeles, materialele.

Pentru că în articolele standard este dificil să cuprindem şi să prezentăm în detaliu toate aspectele şi dimensiunile unui proiect de arhitectură, ne-am propus să dezvoltăm o rubrică specială dedicată companiilor performante din domeniul arhitecturii şi designului, oferindu-le astfel specialiştilor, mai direct, informaţiile care îi interesează.

O inaugurăm prezentând Grohe, una dintre companiile cu tradiţie pe care le apreciem în mod deosebit pentru profesionalism şi pentru promovarea calităţii în arhitectură şi în designul de interior: de-a lungul anilor, ne-au dovedit în nenumărate rânduri că preţuiesc inovaţia şi, investind în cercetare, propun în mod constant arhitecţilor noi produse, sisteme mai performante şi servicii care să le optimizeze procesul de lucru.

Profil de companie. Grohe, o istorie a inovaţiei

O ISTORIE A INOVAŢIEI

Deşi orice om preocupat de igiena personală a auzit cel puţin odată în viaţă de Grohe, poate nu toţi ştiu că istoria unuia dintre cei mai importanţi producători de sisteme sanitare din lume coboară într-o epocă în care baia reprezenta un confort pe care doar cei mai bogaţi puteau să şi-l permită.

Încă din 1936, anul fondării, părintele companiei Friedrich Grohe a visat la o schimbare, iar faptul că baia reprezintă azi nu doar un spaţiu esenţial al lumii civilizate, ci şi un loc al relaxării i se datorează în bună măsură.

Pornind de la un set de valori care definesc în general produsul german – calitate de excepţie, rezistenţă, fiabilitate – Grohe a cunoscut de-a lungul anilor o evoluţie constantă, anticipând trendurile şi cucerind noi pieţe. Mai mult, conectându-se la ultimele şi inevitabilele tendinţe, sustenabilitatea a devenit o preocupare şi valoare constitutivă a brandului în ultimii ani. În felul acesta, Grohe a reuşit să-şi asigure supremaţia naţională şi o poziţie de top la nivel internaţional.

Inovaţia şi calitatea estetică au reprezentat dintotdeauna preocupări majore ale companiei, iar anul 2005, prin numirea designerului britanic Paul Flowers în fruntea echipei creative de la Grohe a marcat începutul unei noi ere. O eră în care calitatea tehnică a produselor a fost completată cu succes de un design vizionar, confirmat de cele mai importante premii ale domeniului. Prin urmare, nu ar trebui să ne mire că produsele Grohe reprezintă azi prima alegere a unor arhitecţi precum Wolf D. Prix, Norman Foster, Bernard Tschumi sau Jacques Herzog şi Pierre de Meuron.

PRODUSE

Profil de companie. Grohe, o istorie a inovaţiei

Profil de companie. Grohe, o istorie a inovaţiei

Profil de companie. Grohe, o istorie a inovaţiei

Profil de companie. Grohe, o istorie a inovaţiei

Profil de companie. Grohe, o istorie a inovaţiei

Profil de companie. Grohe, o istorie a inovaţiei

Profil de companie. Grohe, o istorie a inovaţiei

Profil de companie. Grohe, o istorie a inovaţiei

Profil de companie. Grohe, o istorie a inovaţiei

Profil de companie. Grohe, o istorie a inovaţiei

Profil de companie. Grohe, o istorie a inovaţiei

PROIECTE REPREZENTATIVE

W Hotel Barcelona
Arhitect: Ricardo Bofill, Taller de Arquitectura

Profil de companie. Grohe, o istorie a inovaţiei

The Icelandic National Concert And Conference Centre
Arhitect: Henning Larsen Architects Copenhagen

Profil de companie. Grohe, o istorie a inovaţiei

Acropolis Museum
Arhitect: Bernard Tschumi Architects

Profil de companie. Grohe, o istorie a inovaţiei

O EXPERIENŢĂ COMPLETĂ, GARANTATĂ REDDOT

Cheia succesului în design o reprezintă în primul rând înţelegerea nevoilor oamenilor. Care sunt aşteptările, dorinţele şi cerinţele utilizatorilor faţă de un anumit produs? Aceasta este întrebarea de la care porneşte orice proiect desfăşurat sub coordonarea lui Paul Flowers. Şi cu siguranţă motivul care stă la baza succesului companiei.

Încă de la numirea sa, în 2005, designerul britanic şi-a propus să ofere utilizatorilor experienţe complete, care să depăşească însuşirile care au consacrat până atunci produsele Grohe: calitate, tehnologie şi sustenabilitate. Individualitatea şi anticiparea nevoilor au devenit prioritare pentru întreaga echipă de designeri, iar rezultatele nu au întârziat să apară.

În ultimii 5 ani, eforturile companiei au fost răsplătite cu nu mai puţin de 15 premii internaţionale, printre care se numără şi patru distincţii Red Dot Award la categoria „Best of the best”: pentru colecţiile GROHE Ondus (2007) şi GROHE Ondus Digitecture (2009), para de duş Rainshower Icon (2010) şi dispozitivul de control digital fără fir (2011).

Profil de companie. Grohe, o istorie a inovaţiei

Tot în 2011, echipa de design Grohe a fost desemnată numărul 1 în clasamentul red dot la categoria „armături sanitare şi baterii pentru bucătărie”, fiind totodată numită „design team of the year”.

Asigurând echilibrul perfect dintre tehnologie, calitate şi design, produsele Grohe se adresează tuturor arhitecţilor, designerilor şi proprietarilor care mizează pe calitate fără compromis. Prezentă în România din anul 2005, compania s-a dovedit a fi, şi aici, un partener de încredere al specialiştilor oferind soluţii pentru toate tipurile de proiecte, indiferent de scară şi funcţiune.

Profil de companie. Grohe, o istorie a inovaţiei


ARH. ADRIAN SPIRESCU DESPRE CRYSTAL TOWER

Arhitectul şi profesorul Adrian Spirescu este una dintre cele mai importante figuri ale arhitecturii contemporane locale. Clădirea de birouri Crystal Tower, pe care a proiectat-o la cele mai înalte standarde energetice, a primit în 2012 Premiul Anualei de Arhitectură Bucureşti şi titlul de „Proiectul Verde al Anului”, acordat de RoGCB.

Ce v-a determinat să alegeţi produsele Grohe pentru spaţiile sanitare din Crystal Tower, cum răspund acestea la cerinţele proiectului?
În tema pentru clădirea de birouri Crystal Tower beneficiarul a specificat că doreşte ca proiectul să aibă reprezentativitate în sine, ca obiect arhitectural, dar şi ca semn urban, să devină un reper în arhitectura contemporană românească. Dincolo de soluţiile tehnologice de ultimă oră şi materialele performante selectate, era important ca şi detaliile de interior să întregească această imagine de excelenţă, iar alegerea produselor Grohe a venit aproape firesc. Cu performanţe deosebite de calitate, produsele grupului german se remarcă prin designul atractiv şi îndrăzneţ, fără a trece în zona extravaganţei, ceea ce le face ideale pentru o imagine elegantă şi modernă.

Profil de companie. Grohe, o istorie a inovaţiei

Care au fost produsele selectate?
După consultarea cataloagelor Grohe şi vizionarea unor mostre la scara 1:1, ţinând cont şi de parametrii financiari, stabiliţi împreună cu beneficiarul şi antreprenorul general, am ales următoarele: baterii sanitare pentru spaţii publice Essence E cu sistem automat de detecţie, cadre încastrate Rapid SL pentru WC şi urinal şi lavoar însoţite de plăci acţionare Grohe Ondus şi Tectron Electronic.

Profil de companie. Grohe, o istorie a inovaţiei

Ce vă atrage la designul Grohe?
Există o coerenţă puternică în designul produselor Grohe, se simt coordonarea profesionistă şi preocuparea continuă pentru inovaţie. Chiar dacă se pune accentul pe simplitate şi robusteţe, acestea conduc la o anumită spectaculozitate a produselor, ce ţine atât de calitate tehnică, cât şi de design. Ca arhitect pasionat (încă) de desen, am remarcat de asemenea rafinamentul liniilor, îmbinările perfecte ale suprafeţelor verticale cu cele orizontale.

Profil de companie. Grohe, o istorie a inovaţiei

Care sunt motivele pentru care aţi recomanda şi altor arhitecţi să folosească în proiectele lor produse marca Grohe?
Nu cred că mai trebuie să amintesc performanţele tehnice şi rezistenţa remarcabilă a produselor. Personal, le-aş recomanda în primul rând pentru capacitatea de a întregi şi chiar crea o imagine de excelenţă în arhitectură.

GROHE România
Strada Nicolae Iorga nr. 13, Corp B, Ap. 4, 010432 Bucureşti, România
Telefon: +40 21 212 50 50, Fax: +40 21 212 50 48 E-Mail: info-ro@grohe.com, Website: www.grohe.ro

Coșul de cumpărături0
Nu exista produse în coș
Continuă cumpărăturile
0