fbpx


White November igloo

Aer proaspăt în noul Shift

După reamenajările care au avut în centru terasa şi clubul Control sau noul Alt Shift, aceiaşi arhitecţi de la Lama şi-au pus de data aceasta amprenta asupra restaurantului Shift. A fost o mişcare previzibilă şi necesară, având în vedere noua estetică de pe scena cluburilor şi barurilor din Bucureşti şi nevoia publicului de locuri cu care să rezoneze dincolo de mâncare şi băutură sau muzică.

Text: Elena Drăghici n Foto: Radu Malaşincu

Situată în centrul capitalei, într-o zonă boemă, cu clădiri vechi, de secol XIX, casa în care se află restaurantul Shift se prezenta ca un spaţiu foarte popular în rândul clienţilor, însă prea îmbâcsit şi aglomerat de elemente ce aminteau, mai de grabă, de mijlocul anilor 2000. Plecând de la acest fapt, arhitecţii au avut de rezolvat un brief care, date fiind experienţele mai sus amintite cu acelaşi beneficiar, le era aproape familiar. Imobilul este compus din parter, etaj şi pod, având o structură de pereţi de zidărie portantă şi lemn pentru partea de acoperiş şi planşee. Propunerea echipei a încercat să se plieze cât mai mult pe caracterul spaţiului interior. Astfel au scos la vedere doar structura şarpantei cu scopul de a mări înălţimea spaţiilor de la etaj, restul compartimentărilor rămânând ca în planul iniţial al casei. Grădina exterioară, deseori neîncăpătoare pe timpul sezonului cald, a fost punctul de plecare al reamenajării. Drept dovadă, materialele alese au fost inspirate din mediul natural, punctate pe alocuri cu apariţii surprinză-toare de plante verzi şi muşchi. Spre exemplu, pereţii din cărămidă au fost tencuiţi cu lut, un material 100% natural, ale cărui culoare şi textură asi­gură o atmosferă prietenoasă, ce răspunde pe deplin nevoilor actuale ale publicului. Amintim aici şi lemnul folosit pentru pardoseala, pereţii şi mobilierul spaţiilor centrale, ardezia din holul de acces, ce îmbracă pereţii şi pardoseala şi oferă astfel o trecere graduală către interior din curtea pavată tot cu piatră şi, nu în ultimul rând metalul, cu a sa fineţe structurală, ce compune baza meselor şi a scaunelor. Pentru că vorbim de o casă veche, arhitecţii s-au văzut nevoiţi să găsească soluţii care să anuleze imperfecţiunile şi neparalelismele de plan ale acesteia. De aceea, scândurile de lemn de pe podea, tavan şi pereţi au fost montate în dia­gonală, ele oferind în acelaşi timp cursivitate intersecţiei dintre elemente şi amintind de varietatea de linii regăsite şi în grădină. Mai departe, conceptul vegetal se integrează treptat în amenajare: cablurile textile ale corpurilor de iluminat sunt grupate în mănunchiuri exact ca plantele agăţătoare de afară, în timp ce unii pereţi au fost acoperiţi în jumătatea de sus cu muşchi naturali sau plante care, pe lângă impactul vizual, aduc un efect tonic în casa de pe Eremia Grigorescu 17. Schema de iluminat se constituie dintr-o serie de corpuri ce pun în evidenţă anumite colţuri cheie: mesele şi barul şi, mai ales, pereţii vegetali. Candelabrele de la intrare luminează un hol complet negru, în timp ce, în camerele din stânga şi dreapta îşi fac apariţia câteva instrumente muzicale de alamă din care ies, ca nişte note muzicale, becurile Edison. Deşi noul Shift mai păstrează pe alocuri atmosfera de altădată, prin recenta intervenţie, semnată Lama Arhitectura, a căpătat un aer proaspăt care îi asigură un loc de cinste pe harta de design a capitalei.

Coșul de cumpărături
Nu exista produse în coș
Continuă cumpărăturile
0