fbpx

Patzaikin 2014, tradiţii recuperate şi tehnologii moderne

Într-un top absolut subiectiv (deşi am impresia că nu sunt singura), Ivan Patzaichin stă alături de trioul Nadia Comăneci, Ilie Năstase şi Gică Hagi, şi, ca şi aceştia trei, a ales să se implice în proiecte speciale menite să-i ducă numele şi sportul care l-a făcut celebru mai departe. Patzaikin este proiectul prin care Ivan – alături de o echipă creativă – scoate la rampă Delta Dunării şi îi aduce un omagiu pe care îl merită cu prisosinţă.

Text: Elena Drăghici
Foto: Alberto Groşescu

Au trecut deja doi ani de când a luat naştere brandul Patzaikin, un brand care a dezvoltat mai multe produse menite să readucă în atenţia publicului tradiţiile meşteşugăreşti din Delta Dunării: canotca Patzaikin Adventure, două colecţii de haine (ambele realizate de designerul Oláh Gyárfás), o carte de benzi desenate – Mila 23, o instalaţie muzicală realizată cu ajutorul farului abandonat de la Sulina.

Cel mai nou produs al acestui brand este colecţia exclusiv masculină de haine Patzaikin 2014, vizionată în premieră de către publicul vienez. Aceasta a fost prezentată în luna noiembrie, cu sprijinul Institutului Cultural Român, în cadrul festivalului de film şi fotografie ce a avut loc la MAK, muzeul de artă contemporană din Viena. Prezenţa la Viena nu a fost deloc întâmplătoare. În 2006, designerul Oláh Gyárfás a fost premiat în cadrul aceluiaşi festival, iar acum, într-o bună tradiţie în care câştigătorii sunt invitaţi să revină pe catwalk cu noile colecţii, a prezentat Patzaikin 2014.

Publicul român a avut ocazia să vadă întreaga colecţie pe 6 decembrie, în cadrul evenimentului Grolsch Anti-mall din fostul magazin Bucureşti, unde un catwalk atipic a fost amenajat chiar la parterul clădirii. „Îţi place?”, m-a întrebat Teodor Frolu, iniţiator şi susţinător tenace al brandului Patzaikin. Stereotipul podiumului clasic de prezentare fusese înlocuit cu câteva cutii autentice de arme, aşezate unele peste altele. Într-un performance live display, modelele urcau rând pe rând pe piramida formată din cutiile de arme, zăboveau câteva secunde cât să le putem studia în detaliu, apoi făceau loc următorilor. Alături de public, Ivan Patzaichin le urmărea atent mişcările, iar în culise Oláh Gyárfás, designerul, le ordona gesturile şi mimica. Spectacolul a durat cam 20 de minute. Înainte să prezint aşa cum se cuvine colecţia, trebuie să aflaţi câte ceva despre materiale şi accesorii. Am căzut de comun acord împreună cu Oláh Gyárfás că nu o să menţionez materialele naturale, prea sună a clişeu. Toată lumea foloseşte materiale naturale zilele astea. Ceea ce încearcă totuşi brandul Patzaikin este să readucă fibra românească în actualitate, cea aflată pe cale de dispariţie. Ţesăturile de in, cânepă sau bumbac au fost furnizate de firma românească Prodin, unde Oláh a văzut şi o ţesătură de halate de baie şi prosoape de la care a dezvoltat pattern-ul cu pătrate în relief pe care îl veţi regăsi pe majoritatea pieselor. Genţile şi încălţămintea au fost concepute împreună cu o altă cunoscută firmă românească – Musette.

Cu o paletă redusă de culori, tăieturi simple, sculpturale, jocuri cu forme şi pattern-uri, colecţia Patzaikin 2014 pare să rezolve eterna dilemă „eu cu ce mă îmbrac azi”. Cel puţin pentru perioada verii. Designerul are o viziune clară, care îţi livrează un sentiment de ţinute purtabile – nu este genul de colecţie pe care să o admiri de la distanţă – şi recunoaşte că se inspiră constant şi de peste tot, iar poveştile pe care le-a tot auzit de la Ivan Patzaichin au fost şi ele un punct de plecare.

„Brandul Patzaikin este un brand inovator în România. Este un brand premium al cărui scop este promovarea bogăţiilor naturale şi culturale din Delta Dunării, însă are un caracter urban actual, cu produse 100% româneşti bazate pe tradiţii recuperate şi pe tehnologii foarte moderne şi ecologice. Nu în ultimul rând, 10% din venituri sunt destinate proiectelor pentru Delta Dunării susţinute de Asociaţia Ivan Patzaichin – Mila 23. Ne propunem să dezvoltăm colecţiile Patzaikin pe tot parcursul anului, fiind colecţii cu o identitate puternică. Un alt lucru pe care îl ţintim este ca, în 5 ani, brandul Patzaikin să devină, în mod firesc, un brand internaţional”, ne-a spus Teodor Frolu.

Colecţiile Patzaikin sunt de găsit în magazinele Eva – Design Românesc (Bd. Magheru nr. 9), Entrance Shop (str. Brezoianu 23-25) şi Molecule-f.com.

Coșul de cumpărături0
Nu exista produse în coș
Continuă cumpărăturile
0