Capitalismul se sfârșește în curând la Milano

„Imaginați-vă vizionarea capitalismul chiar înainte de sfârșitul său catastrofal”

Capitalismul se sfârșește este un proiect de Raumplan și ACCC pentru Sâptâmâna Design-ului de la Milano 2017. Zidurile istorice ale Cascina Cuccagna, un hambar vechi din centrul orașului Milano, sunt fundalul pentru un rămas bun imaginar de la capitalism. Numeroase produse iconice se adună la acest banchet: unele dintre ele sunt rezultatul epocii de aur a capitalismului industrial, altele a crizei sale. Expoziția creează un scenariu fictiv cu scopul de a depăși poziții ideologice opuse și de a ridica câteva întrebări cu privire la lumea producției și rolul de designer.

Economia bazată pe capital este de fapt, departe de a deschide drumuri.

Cu toate acestea, spectrul sfârșitului capitalismului – cel puțin așa cum l-am știut – este astăzi evocat adesea în mai multe domenii și nu în ultimul rând în design. Răspândirea alternativelor la secvența designer-companie-consumator dovedește, din ce în ce mai mult, că o astfel de formă clasică nu mai e standard. Expoziția oferă o trecere în revistă a posibilităților deschise de noile tehnologii și de o serie de schimbări sociale și economice epocale.

Capitalismul se sfârșește este o parodie, un studiu retrospectiv și un cadru fictiv pentru investigarea potențialului și a punctelor slabe ale design-ului într-o perioadă de incertitudine și de criză. Prin dialogul cu trecutul recent și experiențele expozanților, vizitatori sunt introduși într-o perspectivă istorică, cu scopul de a deschide un spațiu de interpretare contextului contemporan.

Dar era atât de cool ( în orig. but it used to be so cool )
Dar era atât de cool este o retrospectivă dedicată Trente Glorieuses (1945-1975) – perioadei de treizeci de ani considerată și prin contribuția italiană cea mai densă în istoria design-ului contemporan (n.red.) – vârsta reală de aur a capitalismului industrial al secolului XX-lea. Reunind materiale și produse iconice din Fondazione și Archivio Olivetti această secțiune pune accentul pe o companie care reprezintă unul dintre simbolurile cele mai recunoscute ale boom-ului economic italian.

Vremuri noi reguli noi ( în orig. New times New rules )
Secțiunea intitulată Vremuri noi Reguli noi investighează contradicțiile, aspectele critice și posibilitățile care caracterizează noul ciclu economic și tehnologic.În timp ce șansa de producție independentă și distribuție autonomă deschide noi orizonturi pentru designeri și micro-antreprenori, fabricația și de distribuția giganților polarizează piața datorită costurilor marginale din ce în ce mai mici. Prin urmare, această expoziție se referă la schimbarea treptată a rolului și funcției designerului în contextul unei crize sistemice, care impune schimbări paradigmatice imense pieții și producției.

https://gallery.mailchimp.com/a8f3c022eed065e2b370b4fd2/files/CIO_2017_EN.pdf