fbpx

Câştigătorii concursului pentru Pavilionul Info Londra 2012

Articol de: Silvia Gugu

După cum am promis în numărul de septembrie al revistei igloo, continuăm pe blog dosarul dedicat Olimpiadei 2012, prin prezentarea rezultatelor concursului pentru London Information Pavilion.

Designul pentru pavilionul de informare Londra 2012 a fost hotărât în urma unui concurs organizat de AC-CA, iar câştigători sunt arhitecţii portughezi Jose Carlos Cruz, Ines Guedes, Miguel Santos şi Antonio Cruz. Pe locul doi s-a înscris o echipă din Franţa (Stephanie Durniak, Marie Fade, Baptiste Franceschi de la OH!SOM Architects) urmată de Matthew Clare, Rob Duncan, Krista Mollion şi Nikolay Grozev (de la Dowling Duncan) din Statele Unite.

Datele de temă încurajau o soluţie simbolică, inovatoare şi sustenabilă, ce urmează să fie amplasată în Trafalgar Square. Funcţiunile cerute reclamau în cei circa 250 de metri pătraţi recomandaţi o zonă destinată biroului de informaţii şi achiziţiei de suveniruri, o cafenea, ecrane pentru transmiterea în direct sau în reluare a evenimentelor, orientate către cafenea şi către piaţă, precum şi o zonă de servicii.

Câştigătorii concursului pentru Pavilionul Info Londra 2012

Câştigătorii concursului pentru Pavilionul Info Londra 2012

Soluţia de pe locul întâi s-a bazat, asemenea altor proiecte care au căpătat menţiuni speciale, pe relaţia semiotică între inelele olimpice şi spiritul Jocurilor, propunând o structură amplasată în mijlocul pieţei, la intersecţia fluxurilor pietonale existente. Cele cinci cercuri intersectate sunt interpretate ca amprentă a pavilionului şi extrudate în cilindri tăiaţi un plan diagonal la partea superioară, unde secţiunea se dematerializează în inele suprapuse, distinct colorate, pentru a asigura vizibilitatea logoului din toate unghiurile pieţei. Anvelopa exterioară recurge la referinţe către arta lui Anish Kapoor, adoptând o suprafaţă reflectorinzantă care oglindeşte piaţa înconjurătoare camuflând oarecum masa pavilionului pentru a scoate şi mai mult în evidenţă bidimensionalitatea cercurilor olimpice de deasupra. Materialul propus este oţel reciclat, ceea ce în combinaţie cu soluţia panourilor solare pe acoperiş pentru acoperirea necesităţilor de electricitate au bifat cerinţele de sustenabilitate. Peretele curb al cafenelei urmează să fie folosit pentru proiecţii, vizibile şi din piaţă pe un ecran LCD dispus pe exterior. Cuvintele cheie care rezumă conceptul lucrării sunt interacţiunea şi solidaritatea, două noţiuni regăsite cu uşurinţă în aspiraţiile Jocurilor Olimpice.

Câştigătorii concursului pentru Pavilionul Info Londra 2012

Câştigătorii concursului pentru Pavilionul Info Londra 2012

Echipa care a câştigat locul doi a mizat pe o abordare difuză, care populează întreaga piaţă cu baloane realizate din plasticul reciclabil folosit la PETuri. Baloanele ar avea, pe lângă rolul imediat simbolic, capacitatea de a înmagazina energie pe timpul zilei pentru iluminatul nocturn, de a emite muzică, de a absorbi CO2 şi a elibera oxigen, iar cele mai mari dintre ele ar fi folosite ca ecrane pentru a marca fiecare dintre colţurile pieţei cu o transmisie a evenimentelor olimpice. Funcţiunile majore cerute de temă sunt propuse a fi încasetate într-o structură simplă din policarbonat pe structură de oţel.

Câştigătorii concursului pentru Pavilionul Info Londra 2012

Câştigătorii concursului pentru Pavilionul Info Londra 2012

Cea de a treia soluţie câştigătoare a pornit de la aluzia explicită la o pistă de alergare, pliată pentru a oferi o rută alternativă între nivelul superior al pieţei din faţa Galeriei Naţionale către cota străzii, invitând vizitatorii să interacţioneze cu pavilionul şi activităţile pe care le găzduieşte. Suprafaţa pistei ar fi realizată din Nike „Grind”, un material inovativ fabricat din tălpi de pantofi de alergare reciclaţi. Structura este propusă pe stâlpi şi grinzi Glulam (fragmente de lemn lipite şi laminate, cu rezistenţa şi versatilitate mare) , iar orientarea pavilionului profită de lumina solară şi facilitează ventilaţia naturală, minimizând consumul energetic. Intenţia conceptului este de a exprima spiritul mottoului olimpic „Faster, Higher, Stronger” (Mai repede, mai sus, mai puternic).

În afara celor trei premii, juriul a acordat 7 menţiuni speciale. Iată proiectele:

Câştigătorii concursului pentru Pavilionul Info Londra 2012

Câştigătorii concursului pentru Pavilionul Info Londra 2012

Câştigătorii concursului pentru Pavilionul Info Londra 2012

Câştigătorii concursului pentru Pavilionul Info Londra 2012

Câştigătorii concursului pentru Pavilionul Info Londra 2012

Câştigătorii concursului pentru Pavilionul Info Londra 2012

Câştigătorii concursului pentru Pavilionul Info Londra 2012

Coșul de cumpărături0
Nu exista produse în coș
Continuă cumpărăturile
0