Cea mai aglomerată săptămână a designului autohton este în pregătiri: Romanian Design Week 2015
Cea de-a treia ediție Romanian Design Week, cea mai mare sărbătoare a designului românesc, va avea loc la București între 15 și 24 mai. Tema asumată de către organizatorii Romanian Design Week și curatorii săi este de a căuta cele mai bune proiecte apărute de la ultima ediție până în momentul de față în domeniile Arhitectură, Design interior & Urbanism; Fashion; Graphic design, Ilustratie & Branding; Lifestyle și Design de produs
Ediția 2015 reunește din nou șase reprezentanți ai industriilor creative în board-ul de consultanți care se vor ocupa de selecția lucrărilor din expoziție – Adrian Soare, Arhitect Partener SYAA, Ovidiu Hrin, graphic designer, Domnica Mărgescu, director de modă Elle, Maurice Munteanu, editor de modă Elle, Mihai Gurei, Creative Director și Owner Intro și Attila Kim, arhitect.
“Dacă prima ediție Romanian Design Week și-a propus să definească domeniile designului și să arate lucrări și proiecte care demonstrează și surprind cel mai bine trăsăturile acestora, iar la ediția din 2014 am văzut o radiografiere foarte amplă a situației și atmosferei actuale din industriile creative din România, cred că anul acesta ne putem aștepta la o aprofundare și la o sedimentare a discursurilor pe care designul le poate genera. Va fi o ediție care se va focusa pe proiecte recente, relevante și actuale și sunt încântat că voi semna și anul acesta arhitectura expoziției centrale”, a declarat Attila Kim.
Cele două ediții trecute au implicat peste 200 de designeri români și au prezentat peste 500 de lucrări. Gazda expoziției centrale din primul an a fost Palatul Știrbei, iar în cel de-al doilea an Palatul Camerei de Comerț. Pe lângă locația principală, pe parcursul Romanian Design Week au avut loc și evenimente colaterale. Iar dacă în 2013 au existat 38 de locații secundare, în 2014 numărul acestora s-a dublat.
“Am creat Romanian Design Week pentru a veni în sprijinul designului românesc de valoare și de a îl face cunoscut atât pe plan național, cât și internațional. Ne-am dorit să oferim un context care să faciliteze nașterea unui dialog educativ și a unui liant între creativi din diverse industrii conexe designului. Numărul neașteptat de mare al vizitatorilor, pe de-o parte, și, pe de altă parte, numărul mare de participanți care crește de la ediție la ediție ne confirmă faptul că suntem pe drumul cel bun“, declară Andrei Borțun, CEO The Institute.