fbpx


White November igloo

Comme des Garçons

Designul Comme des Garçons şi-a creat o lume proprie, neconvenţională, avangardistă, neaşteptată, rebelă, bazată pe deconstrucţie şi pe un mix contrastant de iconuri underground şi mainstream. Puţine branduri au mai reuşit să provoace un spectru atât de larg de reacţii, de la surpriză şi adulare până la confuzie şi afronturi vehemente.

TEXT: Ioana PĂUNESCU
Foto: Madison – absolute beauty

Comme des Garçons

Autodeclarate anti-fashion, colecţiile vestimentare semnate Rei Kawakubo au şocat, încă din anii ’80, atunci când designerul japonez a prezentat la Paris, pentru prima dată, o colecţie de piese asimetrice (multe dintre ele fiind făcute pur şi simplu din material înfăşurat în jurul corpului) în alb, gri şi negru, cu margini rupte sau lăsate fără tiv (ceea ce i-a făcut pe jurnaliştii de la acea vreme să-i clasifice estetica sub numele de Hiroshima chic). Mergând pe aceeaşi linie nonconformistă, parfumurile Comme des Garçons sunt definite de tehnici inovatoare, de inserţii atipice şi de negarea normelor clasice, standard şi uzuale de compoziţie.

Comme des Garçons

Antiparfumul Odeur 71, de exemplu, combină ingredientele naturale cu mirosuri din viaţa de zi cu zi: de cerneală, de aluminiu sudat, de fotocopiator, de creion proaspăt ascuţit sau de toaster, rezultatul fiind, însă, unul surprinzător de fresh şi uşor electric; combinaţia de metale dă o aromă similară aerului de dinaintea unei ploi torenţiale, iar ansamblul de mirosuri (atât de comune pentru rutina zilnică acasă/birou/acasă) – un accent dulce, chiar uşor soapy.

Comme des Garçons

Seria Play (parfumier: Aurélien Guichard, design grafic: Filip Pagowski) porneşte de la culorile packagingului, asociate unei arome dominante (roşu – de la cireşe, verde – de la mentă, lime şi busuioc, iar negru – de la piper, ceai şi gudron), şi de la un statement simplu: Design by not designing. No design is design. The prototype is strong. Absence of concept is creation.

Comme des Garçons

Conceptul Guerilla (parfumier: Nathalie Feisthauer) este inspirat din magazinele Comme des Garçons Guerilla, al căror design sfidează standardele emporium-urilor de larg consum, şi se doreşte a fi un parfum puternic şi rebel. Primul magazin din această serie s-a deschis în Koln, într-o fostă măcelărie, motiv pentru care parfumul Guerilla 1 traduce o imagine alcătuită din şorţuri albe, tejghele din inox şi lemn şi arome carnivore prin note de mosc, pară, piper negru, şofran şi cuişoare. Guerilla 2 porneşte de la ideea ambalajului (o husă textilă roşie) pentru a combina ingrediente selectate pe baza apropierii de culoarea packagingului – piper roz, bergamotă, grapefruit roz sau floarea de curcuma – cu note de bază senzuale (vetiver, lemn de cedru şi mosc), creând astfel o aromă surprinzător de cochetă şi de romantică pentru numele pe care-l poartă.

Parfumurile Comme des Garçons sunt disponibile prin Madison – Absolute Beauty.

Coșul de cumpărături
Nu exista produse în coș
Continuă cumpărăturile
0