fbpx

Downtown Bucharest, o marcă urbană pentru centrul capitalei

Miercuri, 15 mai 2013, la Magazinul Eva din Bd. Magheru 9 s-a lansat Downtown Bucharest – traseul de vitrine, grădini şi străzi cu stil din Centrul Capitalei, un proiect urban de revalorizare a zonei centrale delimitată de Piaţa Romană, Grădina Icoanei, Piaţa Universităţii şi Grădina Cişmigiu. Proiectul a fost prezentat de iniţiatori, DC Communication şi Molecule-F.

Downtown Bucharest, o marcă urbană pentru centrul capitalei

„În viziunea noastră, Downtown Bucharest este un proiect de zonificare şi un motor de dezvoltare economică şi socială a părţii centrale delimitată de cele două mari pieţe, Romană şi Universitate, şi de cele mai stilate grădini din centrul capitalei, Grădina Icoanei şi Cişmigiu. Downtown poate deveni un brand al oraşului, un spaţiu reper pentru locuitori şi, totodată, un traseu care să-i îndrume pe turişti să descopere oferta de shopping, cultură, artă, servicii de calitate din această parte din centrul Bucureştiului”, a declarat Teodor Frolu, Managing Partner, DC Communication.

Downtown Bucharest, o marcă urbană pentru centrul capitalei

„Downtown Bucharest reprezintă compoziţia perfect echilibrată a caracteristicilor care formează centrul unei Capitale cu care să ne mândrim. Prin Downtown Bucharest aducem în atenţia societăţii civile şi a tuturor entităţilor implicate în această zonă, importanţa unei experienţe urbane din care, cu siguranţă, nu lipseşte stilul”, declară Mirela Bucovicean, Fondator Molecule F.

Downtown Bucharest este conceput să devină un alt brand al capitalei, complementar cu Centrul Istoric. Bucureştiul, care aspiră să fie în sens plin o capitală europeană, trăieşte încă din brandurile urbane definite prin planurile de urbanizare comuniste. Centrul Istoric reprezintă, de fapt, primul brand al capitalei apărut în ultimii 20 de ani. Şansa Bucureştiului de a fi o capitală contemporană stă inclusiv în indentificarea acelor zone şi puncte de interes peste care se pot construi adevărate branduri urbane care să dea imagine şi identitate oraşului. Este suficient să porneşti de la segmentările, fluxuruile şi identităţile pe care oraşul le impune deja şi aceste branduri devin vizibile: Centrul Istoric, Downtown cu zona dintre Romană şi Universitate, Triunghiul Muzeelor în Piaţa Victoriei, La Şosea pe Kiseleff, Esplanada – noul brand urban din preajma Bibliotecii Naţionale.

Downtown Bucharest, o marcă urbană pentru centrul capitalei

Prin Downtown Bucharest vorbim de zona nucleu de la care s-a dezvoltat Bucureştiul modern – între Piaţa Romană, Grădina Icoanei, Piaţa Universităţii, Grădina Cişmigiu. Aici sunt concentrate cele mai importante clădirile istorice, operatorii culturali, instituţii publice, serviciile turistice de calitate. Dincolo de acestea, zona se distinge de la sine prin stil. Străzile, fie că vorbim de bulevardele mari precum Calea Victoriei sau Bd. Magheru sau de străduţele pietonale cochete, vitrinele şi grădinile sunt acele note care au dat în secolul trecut tonul ideii că Bucureştiul ar fi micul Paris. Orice bucureştean recunoaşte şi ar recomanda, fără ezitare, acest traseu de vitrine, teatre, săli de spectacol, grădini şi străzi cu stil din centrul capitalei. Dowtown Bucharest este, aşadar, acest traseu şi o marcă în devenire a oraşului.

Proiectul Downtown Bucharest este, de fapt, un concept unificator pentru oferta din centrul Bucureştiului şi o platformă de colaborare pe care iniţiatorii o propun tuturor părţile interesate de dezvoltarea zonei: operatori culturali, economici, societate civilă, reprezentanţii primăriei Capitalei şi a Primăriilor de sector.

Lansarea conceptului Downtown Bucharest a avut loc astăzi la Magazinul Eva şi a reprezentat prima “ieşire” în public a campaniei de marketing activ a brandului pentru această zonă centrală. Magazinul Eva, care este şi primul partener al campaniei va reprezenta pentru două luni, mai şi iunie, punctul de prezentare şi informare despre proiect. Cu această ocazie, fostul magazin de modă, o marcă ce dă identitate zonei, devine Magazinul Eva – Design Românesc. Magazinul va intra în perioada 15 mai – 15 iulie într-un experiment de design în care designeri români de top se alătură campaniei Downtown Bucharest şi vor oferi o nouă nouă imagine vitrinelor de pe Bulevardul Mageru 9. De luni până sâmbătă, spaţiul este deschis cumpărătorilor care vor găsi aici cele mai recente creaţii ale designerilor: 109, Adelina Ivan, Carla Szabo, Carmen Secareanu, Ciprian Vrabie, Irina Schrotter, Kristina Dragomir, Lady Magpie, Murmur, Patzaikin, Venera Arapu.

În perioada 15 mai – 15 iulie, la Magazinul Eva din Bd. Magheru. Nr 9, bucureştenii sunt invitaţi să viziteze expoziţia Eva – Design Românesc, într-un cadru care va fi simultan un punct de informare şi o vitrină a proiectului Downtown Bucharest.

Coșul de cumpărături0
Nu exista produse în coș
Continuă cumpărăturile
0