fbpx


White November igloo

Expoziţia CETATE. Atelier la Dunăre III

Galeria 418 găzduieşte până pe 10 iunie expoziţia Cetate. Atelier la Dunăre III. Lucrările prezentate au fost realizate cu ocazia atelierului care dă numele expoziţiei, organizat de fundaţia Joana Grevers în luna august 2010 la conacul Barbu Drugă.

Artiştii participanţi sunt cele două pictoriţe din Cluj, Adriana Elian şi Anca Bodea, reprezentantul expresionismului abstract din România încă de la începutul anilor ‘60 Romul Nuţiu, şi benjaminul Cristian Răduţă, cunoscut prin ingenioasele sale lucrări plastice.

Expoziţia CETATE. Atelier la Dunăre III

Adriana Elian, captată de lumina şi transparenţa aerului de la Cetate, pictează pânze pline de poezie, momente de amurg, clar de lună sau plin soare. Natura, arhitectura, redate în neoromantism contemporan, sunt uneori populate de siluete imaginare. Se naşte o documentare în ton liric, care prinde esenţa, misterul locului în ritmuri vivace sau andante.

Anca Bodea, artista care deseori se îndreaptă către analiza de interior, păşeşte la Cetate treptat spre afară; întâi vederea prin fereastra către parc, apoi abundenţa de vegetaţie aproape tropicală din jurul fântânii, din ale cărei lumini şi umbre nu îi scapă nici o fracţie de nuanţă. şi în sfârşit vederea largă a văii, de pe acoperişul castelului până la orizont. Din nou atrasa de scena nocturnă, de masa părăsită după cina lungă şi discuţiile intense, artista se întoarce la sfera intimă în chiaroscuro din “Everything Ends”.

Expoziţia CETATE. Atelier la Dunăre III

Romul Nuţiu, inspirat de peisajul locului, de evenimente petrecute în ambianţa de la Cetate în ultimul timp, dar şi în vremuri trecute, creează “Dansul ielelor”, o puternică lucrare abstract-expresionistă. “Vâltoarea” se naşte pe malul fluviului. Tot Dunărea, în zor de zi la pescuit îl duce la lucrarea “Iluminare”. Apoi artistul devine geometric, se apropie de modulul arhitecturii şi îngheaţă într-un fel formele captate în cele două lucrări de dimensiuni mari “Invazia culorilor” şi “Simboluri”. Tot un simbol – omagiu adus strămoşului Barbu Drugă, vizionarul de la Cetate este şi “Totem în roşu”.

Cristian Răduţă, susţine şi protejează conacul prin perechea sa de rinoceri “Monumente”. Ei nu stau pe un soclu, ci soclul este încorporat între picioarele lor; aşa capătă şi mai multă greutate. Legaţi, chiar înfundaţi în pământ, ei fac parte din locul pe care, prin prezenţa lor monumentală îl apără şi străjuiesc. în contrast, altă lucrare inspirată de Cetate, se dezlănţuie spre libertate; un pui de elefant cu urechi gigantice se dispersează, se evaporă, sau chiar îşi ia avânt să zboare. Aici ne demonstrează Cristian Răduţă potenţialul de metamorfozare a unei forme sau al unui obiect obişnuit. Iar acest impuls naşte o imagine fantastică…

Curator: Joana Grevers

Coșul de cumpărături
Nu exista produse în coș
Continuă cumpărăturile
0