Istorii în jurul istoriei
Boadicea the Victorious este o casă londoneză de parfumuri de nişă. S-a lansat la Harrods, în 2008, în celebrul Black Hall al parfumurilor, pentru a ajunge apoi la Selfridges, în 2009. Primeşte premiul Best Perfume Design al revistei Wallpaper, în 2010, şi devine unul din cele mai apreciate branduri de gen ale Marii Britanii. Boadicea The Victorious vorbeşte despre tradiţie în manufactură, despre istorie, despre libertate de exprimare şi individualism.
Parfumurile Boadicea The Victorious sunt disponibile prin Madison ABSOLUTE BEAUTY. Meritul premiului Wallpaper pentru design aparţine, în egală măsură, casei de parfumuri şi companiei A E Williams care produce emblema din pewter (un aliaj din cositor, stibiu şi cupru) cu motive grafice celtice. Pewter a reprezentat, preţ de câteva sute bune de ani, ceea ce înseamnă porţelanul astăzi, fiind folosit pentru toate obiectele de veselă, dar nu numai. A marcat o parte importantă a istoriei Marii Britanii, având în vedere că cele mai mari mine de cositor erau în Cornwall, iar Imperiul deţinea supremaţia producţiei de obiecte din acest aliaj. A E Williams este o companie engleză care s-a specializat, din 1779, în producerea de pewter, fiind totodată şi cel mai vechi business de familie de acest gen (din lume). Fiecare obiect creat de ei pentru palate regale, pentru catedrale, pentru companii de teatru şi TV, este lucrat manual (unele din matriţe datează din 1700 şi sunt încă folosite şi azi). Le putem vedea (cum este cazul unui pocal în stil Tudor) expuse în colecţiile palatelor şi muzeelor britanice sau în filme ca Titanic şi Sweeney Todd. Pentru Boadicea The Victorious, matriţele sunt create din cauciuc, iar aliajul astfel turnat este apoi lustruit. Procedurile de turnare şi finisare manuală fac ca fiecare obiect să fie diferit de celălalt, chiar dacă desenul este acelaşi. Dacă packaging-ul ne duce cu 400 de ani în urmă, conceptul merge până în vremurile celţilor. Regina Boadicea, o figură legendară a istoriei Marii Britanii – cel mai probabil, numele vine de la cuvântul celtic bouda (victorie) – întruchipează atât revolta triburilor celte asupra romanilor (vorbim de anul 61), cât şi imaginea iconică a reginei britanice, pe care o regăsim mai târziu în figuri ca Elisabeth sau Victoria. Brandul lucrează cu parfumieri britanici şi, chiar dacă ingredientele sunt aduse din întreaga lume, fiecare parfum este, în primul rând, un obiect care celebrează istoria naţiunii: „Ne-am propus să fim o casă independentă care să ofere parfumuri speciale, individualizate, inspirându-ne dintr-un moment specific al istoriei noastre şi creând o linie de calitate şi, în chintesenţa sa, britanică.” Aromele sunt grupate în patru categorii: Citrus, Floral, Musk şi Agarwood, iar numele întruchipează virtuţi ale reginei: Ardent, Delicate, Glorious, Pure, Divine, Exotic sau Seductive.