Londra. O nouă imagine pentru Barbican

Text: Ioana Păunescu
Foto: Gareth Gardner

Designul Barbican Foodhall celebrează materialitatea stilului brutalist al impresionantului complex cultural londonez, prin expunerea tavanelor şi a pereţilor originali din beton, completând imaginea cu o gamă de materiale care merge de la cărămidă, sticlă şi lemn până la metal şi răşină epoxidică.

Londra. O nouă imagine pentru Barbican

Foodhall-ul este un spaţiu rectiliniu, având, la parter, trei laturi de sticlă orientate spre terasa care se continuă spre şirul de fântâni şi lacul Barbican. Interiorul şi exteriorul sunt unificate prin folosirea aceleiaşi pardoseli (cărămidă Cradley), pardoseală care continuă imaginea aleilor care înconjoară Foodhall-ul. Materialele folosite – ceramică, sticlă, beton aparent şi metal – formează o paletă cromatică unitară. Layoutul terasei se concentrează în jurul jardinierelor amplasate simetric, fiecare având un accent vertical sub forma unui „urban tree” din aluminiu perforat, cu raza de trei metri. Parterul este divizat spaţial în mai multe zone, împărţirea fiind accentuată de elemente de display din metal, desfăşurate pe întreaga înălţime şi plasate pe linia stâlpilor, pe rafturile cărora sunt aşezate, liniar, becuri în borcane de sticlă. Alături de faianţa albă şi de tăbliţa neagră pe care meniul este scris cu cretă, borcanele accentuează imaginea vintage pe care designerii au căutat-o şi au accentuat-o prin fiecare detaliu. Mai mult, .PSLAB au adaptat acelaşi concept şi pentru luminile suspendate din tavan, astfel încât, deşi separate, zone diferite sunt unificate prin prezenţa aceluiaşi detaliu.

Londra. O nouă imagine pentru Barbican

Mobilierul este extrem de variat – de la barul îmbrăcat în faianţă albă şi blatul din dreptul geamurilor, la mesele lungi de 5,2 metri din stejar masiv şi de la canapele pentru două persoane, dispuse spate în spate, la mesele pentru două sau patru persoane (acestea din urmă aranjate astfel încât layoutul lor să corespundă desenului tavanului). Mobilierul include trei creaţii semnate Stefan Bench/Helen Hughes şi piese vintage: scaune de bar care se fabricau în anii ’60 şi care au fost produse din nou, special pentru acest proiect, sau mese cu blat de stejar (designul ambelor aparţine Nannei Ditzel). Pe lângă deli bar şi bufet, designerii au introdus şi un loc de lectură, Foodhall-ul având propria sa colecţie de cărţi culinare.

Londra. O nouă imagine pentru Barbican

Etajul, amenajat ca lounge, este mult mai îndrăzneţ: culorile tari (albastru, verde şi roşu) iau locul griurilor şi bejurilor. Mesele vintage cu blat din sticlă de Murano, canapelele albastre cu bumbi roşii, scaunele cu spătar roşu lăcuit completează pereţii lăsaţi aparenţi, lemnul masiv care închide, din pardoseală până în tavan, bucătăria, şi barul, lung de 14 metri, din sticlă neagră şi mozaic. Dintre culorile folosite, cea a răşinii pardoselii este, probabil, cea mai impresionantă: un verde-păun, obţinut dintr-o poză a lacului Barbican pe timp de vară. Luminile lounge-ului sunt semnate, de asemenea, .PSLAB: pentru zona de bar, designerii au inserat „ancore” metalice de care au suspendat un bec halogen cu un reflector circular de alamă care direcţionează lumina; în zona de dining, tavanul este decorat cu serii de cilindri din alamă, în grupuri subordonate desenului tavanului din beton.

Londra. O nouă imagine pentru Barbican