fbpx

Manual #9: Metal NET WORKS

Mesh – un fotoliu pentru o scurtă levitare de după-amiază; Meshmatics – un desen de umbre pentru pereţi albi; Solo Cello – un leagăn numai bun pentru ascultat muzică, cu sau fără solo de violoncel; şi Balanço – un balansoar Tolix pentru grădină. Patru nume de obiecte şi, în acelaşi timp, şi patru sugestii diferite pentru livingurile, terasele sau grădinile caselor noastre. Legate, acum, printr-un singur numitor comun – materialul folosit.

Text: Ioana Păunescu

Vă povesteam nu de mult de NET WORKS, o suită de instalaţii de tip reţea şi construite din fibre textile. E momentul să continuăm seria reţelelor (mesh-urilor, ţesăturilor, network-urilor) însă, de data asta, cu un alt material: metalul. Sub formă plasă de sârmă, de cabluri sau de armături sudate, reţelele din metal schimbă complet aspectul mobilierului. Pentru că-l fac, în primul şi în primul rând, transparent.

___________________________________________

Mesh Collection

„Combinând transparenţa mesh-ului şi reflexia bazei din inox, ne-am dorit să obţinem imaginea unui om aproape levitând în aer atunci când este aşezat”, spun cei de la PIDO.

Manual #9: Metal NET WORKS
Mesh Sofa este o colecţie de mobilier de terasă. Fiecare piesă, fie ea canapea sau fotoliu, este compusă din două părţi: o structură din oţel de 4 milimetri sudat pentru a compune o suprafaţă curbilinie, respectiv o bază din rectangular de inox de 40×40 de milimetri. Colecţia cuprinde canapea de două locuri, fotoliu şi măsuţă de cafea şi, graţie materialului, poate fi folosită sau lăsată afară pe tot parcursul anului.

Manual #9: Metal NET WORKS

Manual #9: Metal NET WORKS

Manual #9: Metal NET WORKS

___________________________________________

Mesh Chair este un veritabil exerciţiu de calcul de eficienţă ergonomică şi nu numai în ceea ce priveşte forma confortabilă, ci şi în reducerea greutăţii: „mesh-ul este mai dens acolo unde trebuie să susţină corpul şi mai rar acolo unde nu este necesar, şi astfel asigurăm confortul fără a creşte inutil greutatea scaunului. Diagonalele sunt cruciale şi reţeaua de oţel e densă acolo unde e nevoie de susţinere, în schimb, acolo unde forma asigură doar confortul poziţiei, reţeaua este vizibil mai rară” spun desingerii.

Per ansamblu, forma rezultată prin combinarea de densităţi diferite de diagonale creează o imagine de obiect uşor.

Mesh Chair vine în varianta de scaun şi scaun de bar. Ambele – în mai multe culori şi superpozabile. Şi cu pernuţe, la culoare, pentru şezut.

Manual #9: Metal NET WORKS

Manual #9: Metal NET WORKS

Manual #9: Metal NET WORKS

People’s Industrial Design Office, pe scurt PIDO, a fost înfiinţat în Beijing de către o echipă de arhitecţi chinezi şi americani; ei consideră că înseşi diferenţele de background cultural sunt parte importantă din originalitatea proiectelor lor, deopotrivă de arhitectură şi de design industrial.

http://www.peoples-products.com/pido/

___________________________________________

Meshmatics

Rick Tegelaar creează noi forme de upcycling, adică obiecte decorative pornind de la materiale recuperate, în special lemn şi plasă din metal.

Manual #9: Metal NET WORKS

Rick Tegelaar absolvit în 1986 secţiunea de design de produs a ArtEZ din Arnhem, Olanda, şi, de atunci, lucrează în propriul studio.  „Provocarea, spune designerul, constă în găsirea de noi forme şi de noi estetici în materialele simple, din jur – în materialele care ne sunt, deja, atât de familiare încât pur şi simplu nu le mai vedem. Şi, odată găsite formele, urmează şi asocierea de noi posibilităţi, de noi tehnici şi instrumente pentru a le produce şi a prelucra.”

Abordarea diferită a lucrului cu un material (orice material, în general, dar materialele industriale în general) modifică, în egală măsură, şi estetica acestuia: prelucrarea artizanală a unui material industrial, în cazul de faţă a unei simple plase de sârmă, a generat… aplice şi candelabre. Sursa de lumină, în cazul acestei serii – bec cu led – este ascunsă într-un disc sau într-o semisferă compactă, din metal, în timp ce abatjour-ul, realizat din plasă de sârmă, funcţionează ca veritabil element de spectacol.

Prelucrarea abatjour-urilor corpurilor de iluminat, intitulate Meshmatics, presupune deformarea plasei din sârmă pe o suită de matriţe şi/sau calapoduri care întind şi/sau (după caz) strâng reţeaua pentru a-i da forma finală – găsim aici un film de prezentare a tehnicii folosite pentru candelabrul Meshmatics.

Manual #9: Metal NET WORKS

Manual #9: Metal NET WORKS

Manual #9: Metal NET WORKS

Seria Meshmatics a fost prezentată în cadrul Salonului de mobilier la Milano de anul trecut, în zona Ventura Lambrate.

http://ricktegelaar.nl/

___________________________________________

Solo Cello

Félix Guyon a creat în 2013 un obiect de serie limitată, realizat exclusiv manual, şi care povesteşte, de la materiale alese şi până la nume, despre experienţe inedite, de moment.

Manual #9: Metal NET WORKS

„Pentru mine, spune designerul, realizarea unui scaun suspendat a fost cu totul diferită de alte proiecte. Obiectul trebuie să fie, în acelaşi timp, şi delicat, şi robust, pentru că pluteşte în aer. Şi trebuie să aibă şi o formă mai sculpturală, mai originală, pentru că în jurul său lăsăm, întotdeauna, un gol mai mare decât, în mod uzual, între două fotolii.”

Inspiraţia pentru forma scaunului-leagăn Solo Cello vine „dintr-o pereche de cercei văzuţi la un moment dat într-o galerie pe Saint Laurent.” Iar numele – din coloana sonoră a filmului de making-of, realizat de Julien Guyon – Suita nr. 1 pentru violoncel de Bach.

Solo Cello Chair este realizat din cabluri de metal şi piele (Maylissa François) şi este produs 100% manual în atelierul lui Félix Guyon din Quebec.

Manual #9: Metal NET WORKS

Manual #9: Metal NET WORKS

Manual #9: Metal NET WORKS

http://flix-guyon.squarespace.com/

___________________________________________

Balanço şi alte forme de design Made in Brasil

Pentru ultima oprire din seria de NET WORKS, alegem trei modele originale create de Zanini de Zanine, şi începem prin a-l introduce pe autor, mai ales pentru că a fost desemnat, în mai 2015, Designer al anului pentru Maison&Objet Americas.

Manual #9: Metal NET WORKS

Zanini de Zanine s-a născut în 1978, în Brazilia, şi este fiul arhitectului şi designerului José Zanine Caldas, unul din cele mai notabile nume ale ţării şi care, de altfel, a şi colaborat cu Oscar Niemeyer.

Zanini de Zanine a lucrat pentru studioul lui Sergio Rodrigues şi şi-a deschis propriul atelier în 2011. A colaborat, printre alţii, cu Tolix, Poltrona Frau, Cappellini, Slamp sau Espasso. A câştigat nenumărate premii în Brazilia, printre care IF Award şi IDEA/Brasil. Iar acum este este, alături de Nendo şi de Dorothée Meilichzon, Designer of the Year Maison&Objet.

Cunoscut pentru reinterpetări şi upcycling de lemn şi metal recuperat din şantiere sau chiar şi demolări, Zanini de Zanine lucrează de asemenea şi cu materiale plastice şi cu inox. Trei dintre cele mai cunoscute piese ale sale sunt, însă, toate din metal, mai exact din modele diferite de tablă perforată: industrială, upgradată într-o formă elegantă de fotoliu, pentru Tolix; sau recuperată după… decuparea monedelor de 10¢ brazilieni de către Casa de Moeda, fabrica naţională de monede a Braziliei.

Manual #9: Metal NET WORKS

Manual #9: Metal NET WORKS

http://www.studiozanini.com.br/#

http://www.maison-objet.com/en/americas

___________________________________________

Coșul de cumpărături0
Nu exista produse în coș
Continuă cumpărăturile
0