fbpx

Messages in Bottles

Miza principală a parfumului este, fără îndoială, asocierea între note, accentul anumitor esenţe sau timpul în care ele se dezvoltă – cam la fel ca în muzică. Imaginea de ansamblu a unui parfum este însă un puzzle de nuanţe, tempo-uri şi inuendo-uri, un mix între nostalgii şi proiecţii făcut să transmită (direct sau subliminal, prin packagingul în sine sau prin cuvinte, vizualuri, apel la concepte abstracte sau la gesturi mărunte din viaţa de zi cu zi) suma tuturor stărilor şi imaginilor pe care numele îl inspiră (dacă pornim de la premisa că, în general, numele rămâne, pentru parfum, ca pentru oricare alt brand, elementul principal de identificare).

Text: Ioana Paunescu I Foto: Hip-Nose, Andrei Creanga

Messages in Bottles

Discursul care completează parfumul în sine nu este (sau nu ar trebui să fie) doar marketing strategic, ci o operaţiune transmedială, în care fiecare tehnică în parte (fotografie, film, design de obiect, cuvânt) contribuie, câte puţin, la conturarea personalităţii complete a obiectului. Există în Bucureşti câteva locuri în care brandingul nu mai are nimic convenţional. Locuri de nişă. Out of the box. Noi ne-am oprit în acest număr la Hip-Nose care, în materie de diversitate a selecţiei de poveşti din arta parfumeriei, este un veritabil hall of fame, pentru a ilustra două discursuri vizuale
remarcabile.

Messages in Bottles

Scent of a…

Mémoire Liquide, un concept cu care Hip-Nose se identifică în mod special, este un fel de hartă a memoriei, pe care fiecare o poate compune, cu ajutorul mixologistului, selectând, din mai bine de 150 de esenţe şi uleiuri esenţiale pure, cele mai importante impresii olfactive personale: de la iasomie şi piper la miros de aer marin sau de… joie de vivre. Fiecare combinaţie devine reţeta
personală (de unde şi imaginea de laborator) pentru un parfum nou, individual, tailor made. Linia Bespoke and Reserve Perfumery s-a lansat în 1984 la Studio Beauty Mix, Fred Segal, Santa Monica, şi este disponibilă în doar trei locaţii, dintre care două se află in SUA.

Messages in Bottles

Messages in Bottles

A chacun son image
Olfactive Studio foloseşte, în definirea esenţelor, un duo complementar: parfum – fotografie. Cele cinci arome-concept ale colecţiei – Flash Back, Lumiere Blanche, Still Life, Autoportait şi Chambre Noire – sunt în egală măsură definite şi olfactiv, şi vizual, ceea ce le transpune într-o lume de emoţii şi intuiţii definită de suma tuturor acelor je ne sais qoui pe care fie parfumierul, fie fotograful, le definesc, pornind de la fiecare temă. Înfiinţat de către Céline Verleure şi pornind de la comunitatea din jurul paginii de Facebook „Le blog du Parfum qui n’existe pas (encore)!”, în care fiecare membru poate asista (sau modifica) crearea unui parfum, Olfactive Studio a caştigat, la ediţia 2013 a FIFI Awards (considerate a fi Oscarurile industriei de parfumuri), premiul special pentru „cel mai bun concept de nişă”.

Messages in Bottles
Vizualul pentru Lumière Blanche reprezintă experimentarea unei expuneri, a unei saturaţii aproape ireale. Zenitală şi paroxistică, lumina albă a verii dă lumii o strălucire, o aură ireală, iar contururilor – atracţia mirajului. Aromele evocă caldura copleşitoare a soarelui la zenit, care estomprează culorile, lăsand doar un alb orbitor. „Un acord cald-rece pentru un parfum construit în totalitate pe contraste”, după spusele creatorului său, Lumière Blanche porneşte de la un intro spicy (cardamom, scorţisoară şi anason), pentru a trece prin note calde de iris, migdale şi caşmir, ajungand la o explozie de note de bază: cedru, santal, tonka şi mosc alb. La polul (vizual) opus Chambre Noire este penumbră, adică promisiune, expectativă, nuanţă discretă, dizolvare a conturului precis.

Messages in Bottles

Vizual şi olfactiv, Chambre Noire este un concept dual, masculin şi feminin, care încearcă să surprindă toată intimitatea unui moment de aşteptare. Parfumul combină, androgin, note calde masculine (patchouli, santal) şi feminine (iasomie), cu accente gurmande (piper roz) şi şi de piele naturală. Iar în ceea ce priveşte scurt metrajul care însoţeste conceptul, aşteptarea e tradusă într-un cu totul altfel de limbaj: penumbrele şi aşteptarea răman acelaşi. Însă camera obscură este cu totul alta.

Messages in Bottles

Coșul de cumpărături0
Nu exista produse în coș
Continuă cumpărăturile
0