O experienţă imersivă de shopping şi o privire spre viitor. Uncommon Store, Seul, Coreea de Sud

Situat în cadrul The Hyundai, cel mai mare complex comercial din Yeouido, hub-ul financiar al capitalei sud-coreene Seul, acest magazin îşi propune să deschidă drumul pentru un viitor mod de realizare a cumpărăturilor de zi cu zi, eliminând modelul tradiţional al comerţului în persoană. Deşi are o suprafaţă de numai 33 mp, el este cel mai mare spaţiu de tipul său din lume, fiind, de fapt, un singur computer în interiorul căruia utilizatorii pot circula.

De părere că spaţiile inovatoare din punct de vedere tehnologic nu pun neapărat accent pe utilizator şi pe calitatea spaţiului, arhitecţii de la Atelier Archi@Mosphere’s şi-au propus să ofere o experienţă imersivă, care să îmbine toate aceste aspecte. În colaborare cu conglomeratul Hyundai Department Store Group şi cu AWS (Amazon Web Service), ei au creat un magazin fără angajaţi şi case de marcat, accesibil prin scanarea unui cod QR, şi care oferă o experienţă personalizată, în funcţie de datele salvate în contul fiecărui utilizator în parte.

Concept
Concept

Acest magazin-computer no-touch încorporează mai multe inovaţii tehnologice precum Cloud System şi IST (Innovative Sensor Technology). Senzorii şi tehnologiile de învăţare automată sunt complet integrate în spaţiul fizic. Mai mult, graţie tehnologiei IoT (Internet of Things) este stabilită o comunicare bidirecţională între spaţiu şi utilizatorii săi, ce permite salvarea datelor fiecărui utilizator şi reîncărcarea lor de fiecare dată când acesta îşi scanează codul QR, pentru o experienţă personalizată în totalitate.

uncommon_store_7

În ceea ce priveşte partea de design, magazinul se încadrează în trendul retro futurismului, foarte popular în rândul tinerilor din Seul, pentru care tehnologia este un mod de exprimare a personalităţii, dar iese în evidenţă prin folosirea liniilor clare, bine definite.

uncommon_store_8

O serie de benzi ovale luminoase care parcurg interiorul definesc traiectorii ce ajută la orientarea utilizatorului şi marchează rafturile, având, în acelaşi timp, şi un rol simbolic, prin evocarea aspectului benzilor de neon ce au reprezentat un element popular în estetica anilor 1960. Acestea erau folosite cu precădere pentru decorarea exterioarelor de cinematograf, ceea ce, în combinaţie cu plafonul laminat, contribuie la caracterul imersiv al experienţei, utilizatorul având impresia că a păşit în lumea unui film SF.

uncommon_store_9

Atmosfera este completată de prezenţa materialelor industriale, precum metalul, şi a finisajelor din vopsele acrilice în tonuri ce evocă estetica retro. Suprapunerea culorilor amplifică vizual spaţiul mic, creând iluzia de adâncime.

PROIECT: Uncommon Store; AMPLASAMENT: The Hyundai Seoul Shopping Complex, Yeouido, Seul, Coreea de Sud; SUPRAFAŢA: 33 mp; ARHITECTURĂ: Atelier Archi@Mosphere; FINALIZAT: 2020

Descoperă mai multe despre aplicaţiile celor mai recente tehnologii în arhitectură şi urbanism
în igloo #203 / august – septembrie 2021 / New Tech
igloo_203-shop