fbpx

Rezultate ClAlSlA 2013

În luna februarie, s-a dat startul celei de-a patra ediţii a Concursului Anual al Studenţilor Arhitecţi – CIAISIA, competiţie ce a adus împreună facultăţi de arhitectură din România, Republica Moldova şi Ungaria. Din totalul de 222 proiecte înscrise în concurs, cele mai bune proiecte au fost alese în perioada 16-19 mai 2013, juriul internaţional fiind alcătuit din arhitecţii James Horan (Dublin), Jonas Lencer (Londra), Ema Bozin (Bucureşti), Klaus Birthler (Târgu Mureş) şi Cătălin Berescu (Bucureşti). În general, membrii juriului au fost impresionaţi de standardul ridicat al proiectelor intrate în concurs, de modul de abordare şi prezentare, precum şi de maturitatea soluţiilor propuse. Dintre 20 de proiecte nominalizate, au fost acordate premiile I, II, III şi patru menţiuni.

Text: Denisa Lula (Coordonator internaţional al Concursului Anual al Studenţilor Arhitecţi)

PREMIUL 1
Fulop Csenge – Facultatea de Arhitectură şi Urbanism, Cluj-Napoca

Rezultate ClAlSlA 2013

Clara şi subtila amplasare a celor două volume, deşi separate, definesc marginile sitului fără a-i ocupa limitele. Ele generează un spaţiu rezidual, adaugă o dimensiune suplimentară, care permite trecătorului să aibă posibilitatea de a-şi crea un pattern nou de mişcare şi o experienţă urbană înbunătăţită.

Poziţionarea volumetriilor de sine stătătoare le identifică ca fiind un obiect singular, dar ele conlucrează ca şi un întreg, în acelaşi timp păstrând o distanţă respectuoasă faţă de vecinii din sud.

Spaţiile generate în interiorul volumelor beneficiază de această decizie primară, însă asigură o orientare bună, un aspect plăcut şi lumină de calitate. Scara şi înălţimea acestei clădiri, este în totalitate adecvată sitului şi contextului urban, păstrându-şi identitatea proprie, generează o trecere convingătoare între scările şi expresiile arhitecturale diferite ale clădirilor adiacente. Grafica şi reprezentarea proiectului este de o calitate superioară, întreaga reprezentare reflectă un nivel de profesionalism şi încredere care este întâlnit foarte rar într-o fază incipientă a studiului arhitectural.

PREMIUL 2
Barbu Alexandru Ştefan – Facultatea de Arhitectură Timişoara

Rezultate ClAlSlA 2013

Acest proiect este încărcat cu ambiţie, prin manipularea complexă a ansamblului spaţial cu mare încredere, şi reprezintă o înţelegere vastă a ceea ce înseamnă calitatea spaţiilor individuale şi cum lucrează acestea împreună, astfel încât întregul e mai grandios decât suma părţilor. Perspectivele din interiorul spaţiilor clădirii şi modul în care aceastea sunt iluminate, definesc proiectul ca fiind „high standard”. Valenţele multiple ale spaţiilor individuale asigură un mediu ambiental de calitate excepţională. Introducerea şi plasarea copacilor integraţi în casă demonstrează înţelegerea imporţantei landscapingului, şi a creării unei volumetrii noi într-un ţesut urban existent. Extinderea conceptului modular în interiorul casei inclusiv în mobilier, este dovadă a faptului că acest proiect este foarte bine conturat din toate punctele de vedere.

PREMIUL 3
Kata Kovacs – Universitatea de Tehnologie şi Ştiinţe Economice – Facultatea de Arhitectură, Budapesta

Rezultate ClAlSlA 2013

Proiectul vorbeşte despre un proces şi o gândire care aduce la cunoştinţă anume cum sunt luate deciziile în proiectarea de arhitectură. Este vorba despre o călătorie mai degrabă decât despre o destinaţie şi mai ales polemica proiectului se rezumă la posibilităţi decât la adaptarea în ţesutul urban. Dezvoltarea unei matrici modulare care reflectă adaptabilitatea proiectului, permite procesului să se transfere de la un gând la un sistem, asigurând o licărire tantalică asupra cum şi încotro se poate dezvolta proiectul. Este o recunoaştere a importanţei procesului asupra produsului, prin înţelegerea că o gândire demnă de luat în considerare a avut loc pentru ca proiectul să se dezvolte până în punctul în care acesta a evoluat. Modulorul dezvoltat, şi codul utilizat pentru a-l identifica, are nevoie să fie mai bine articulat ca să permită o imagine detaliată a posibilităţilor care se ivesc. Acest tip de abordare este considerat potrivit, în special pentru nivelul unui student în anul II, în primele stagii ale călătoriei în educaţia arhitecturală.

Coșul de cumpărături0
Nu exista produse în coș
Continuă cumpărăturile
0