fbpx

Stereo Socks. Alchimia şosetelor pentru post-hipsteri

Milos Jovanovic a intrat recent în Liga taţilor, dar lipsa somnului îi este stinsă natural de elanul tipic unui tânăr antreprenor. Ne-am întâlnit pentru o depănare bilingvă de poveşti într-un bar central bucureştean – un spaţiu chic a cărui clientelă se potrivea ca mănuşa cu cea vizată de Stereo Socks, noul mini-brand cu ţeluri maxi-globale pe care interlocutorul meu l-a lansat recent, împerechind „nu întâmplător, ci dinadins” două şosete disparate.

Text: Ioanina Pavel
Foto: Stereo Socks

De regulă, neglijăm acel spaţiu îngust de unde se termină pantalonii şi până încep pantofii… Cu un strop de curaj şi imaginaţie, poate face efect!” Stabilit în România de mai bine de zece ani, designerul sârb Milos Jovanovic s-a dedicat din februarie 2013 şosetelor de pe StereoSocks.com: creează, administrează eshop-ul şi pagina de Facebook şi unelteşte, printr-un „ping-pong creativ” facilitat de Dropbox, cu Salome Rinderknecht, „complicele” din Zurich, celălalt punct de lucru al SS. „În cel mai rău caz, un model poate dura şi trei luni”, anunţă el nonşalant, adăugând însă că, în general, un puseu creativ se va solda cu 3 modele, „în ideea fidelizării clienţilor”.

Cu aproape 90 de ani la activ, fabrica transilvăneană care asigură producţia SS nu e intimidată nici de procesul meticulos de asigurare a calităţii designului şi a materialului (pixeli aplicaţi cu originalitate, pe de-o parte, bumbac, poliamidă şi elastan, în doze atent calculate, pe de alta), nici de scara mică, de butic încă, a producţiei. „Am pierdut cam 6 luni până să găsesc un furnizor care nu se gândeşte doar la milioanele de şosete vândute la Carrefour”, spune designerul. Ca orice business de nişă, şi acesta depinde de nişte variabile – sezoniere, de exemplu: „vara, şosetele intră în vacanţă!” – precum şi de alte cunoştinţe la care ajungi empiric. „Nu e chiar aşa uşor, dar nu e nici fizică cuantică”, glumeşte Milos, exprimându-şi speranţa ca, „la un moment dat, să mă pot concentra doar pe şosete”.

Iar idealul pare la îndemâna sa – în timpul relativ scurt de la înfiinţare, SS a apărut deja la Bread and Butter (Berlin) şi Designer’s Drive-In (Bucureşti), unde reacţiile înregistrate de Milos au fost „fantastice”. Planul pe termen lung? Să cucerească inimile acelor două procente din populaţie pentru care ciorapul e un manifest, nu doar o adăugire grăbită. După încercarea unei perechi Classic 3D by Stereo Socks, mie mi-e clar că brandul a călcat cu dreptul… şi că voi fi cu ochii pe site pentru reducerile de sărbători!

Coșul de cumpărături
Nu exista produse în coș
Continuă cumpărăturile
0