Zilele bune și nopțile liniștite sunt în centrul atenției în Catalogul IKEA 2015
IKEA a lansat noul Catalog IKEA 2015, 328 de pagini de inspirație ce propun românilor să redescopere acele zone din casă în care își regăsesc confortul și își reîncarcă bateriile în fiecare zi: dormitorul și baia. 905.000 de exemplare ale noului catalog a cărui temă este „Aici încep zilele bune și nopțile liniștite”, vor fi distribuite în locuințele din București, Pitești, Ploiești și împrejurimi, între 18 august și 7 septembrie.
„În fiecare an încercăm să aducem în prim-plan teme care să vorbească despre ceea ce contează cel mai mult acasă. Rolul Catalogului IKEA este să inspire și credem că și anul acesta reușim să le aducem celor mai mulți oameni soluții pentru a se simți cât mai confortabil în propria locuință. Nu am ales întâmplător aceste două camere ale casei. Dormitorul și baia sunt spații personale, în care ne pregătim pentru fiecare zi. Locurile în care ne ascundem de agitația de afară, în care ne relaxăm și în care avem grijă de noi și de cei dragi: locurile unde putem fi noi înșine. Unde încep zilele bune și nopțile liniștite”, a declarat Mihaela Mureșan, Marketing Manager IKEA România.
Inspirație și soluții pentru zile bune și nopți liniștite
Coperta prezintă imaginea unui dormitor, privit de-a lungul unei zile, de la răsărit la apus, iar pe fundal un peisaj citadin care s-ar putea regăsi oriunde în lume. Interiorul Catalogului include soluții pentru a face viața de zi cu zi mai bună, inspirate chiar de nevoile oamenilor. Anul acesta s-au conturat trei tendințe importante, în jurul cărora a fost conceput Catalogul:
Personalizarea spațiului – Din ce în ce mai mulți oameni își doresc să locuiască în case care să le reflecte personalitatea și să răspundă cât mai bine propriilor nevoi. De aceea, noul Catalog cuprinde idei neașteptate de personalizare, care pot fi adaptate cu ușurință în fiecare casă – de exemplu, un suport de ghivece se poate deghiza imediat într-un organizator de bijuterii (pag.22), iar o masă se poate extinde și pe balcon pentru a primi toți musafirii (pag. 126-127).
Soluții inteligente pentru folosirea spațiului – Foarte mulți oameni locuiesc în case mici, alături de mai mulți membri ai familiei. Atunci când spațiul nu poate fi extins, trebuie adaptat astfel încât să funcționeze mai bine. Catalogul IKEA 2015 prezintă mai multe variante de utilizare pentru piese de mobilier multifuncționale, ce răspund mai multor nevoi. Un dulap cu oglindă (pag.42) plasat în baie deasupra chiuvetei va salva întotdeauna spațiu!
Redefinirea casei – Viața și componența familiilor se schimbă cu timpul, iar casele oamenilor urmăresc în mod firesc aceste schimbări. O draperie poate separa dormitorul părinților pentru a crea un spațiu de joacă atunci când apar noi membri în familie (pag.18), iar o masă de înfășat poate deveni peste ani micul birou al unui tânăr explorator (pag. 59).
Sustenabilitate În plus, din ce în ce mai mulți oameni își doresc un stil de viață sustenabil. Noul Catalog IKEA arată cum acest lucru poate fi obținut din mici schimbări în viața de zi cu zi. Dormitorul, de exemplu, este spațiul în care textilele joacă un rol esențial, iar o alegere sustenabilă este utilizarea bumbacului cultivat în mod responsabil (până la sfârșitul anului 2015, tot bumbacul folosit pentru crearea produselor IKEA va proveni din surse mai sustenabile). În plus, gama IKEA include produse din lemn care generează mai puține deșeuri, covoare fabricate din textile refolosite și becuri LED, care ajută la economisirea energiei. În baie, bateriile IKEA cu aerator reduc consumul de apă, iar coșurile pentru sortarea deșeurilor păstrează spațiul ordonat și ajută la reciclarea materialelor. Tot la capitolul Sustenabilitate, anul acesta marchează o realizare importantă – Catalogul IKEA a devenit publicația cu cel mai mare tiraj tipărit pe hârtie 100% certificată de Asociația pentru Certificare Forestieră (Forest Stewardship Council- FSC). Standardul FSC atestă că hârtia provine din lemn din păduri administrate corespunzător, din surse controlate și din materiale reciclate. Astfel, tot procesul de producție a Catalogului IKEA, din pădure până la tipar, este atestat FSC.
Aplicația IKEA Catalogue Catalogul IKEA 2015 vine, pentru al treilea an consecutiv, cu o extensie digitală îmbunătățită, prin care utilizatorii au acces la noutăți pe tot parcursul anului, imagini 3D, precum și la povești despre produsele și designerii IKEA.
Peste 60 de pagini au conținut extins pentru aplicația IKEA Catalogue
Conținutul video joacă un rol esențial anul acesta. Au fost create 24 de clipuri care prezintă sfaturi legate de asamblarea produselor, idei de amenajări interioare, soluții și informații despre produsele și materialele folosite.
Prin opțiunea de Realitate Augmentată, utilizatorii pot vedea produsul dorit chiar la ei acasă. Anul acesta, opțiunea include 300 de produse.
Opțiunea Slideshow le permite utilizatorilor să testeze mai multe soluții pentru camerele prezentate în paginile din catalog, înlocuind produsele din pagină cu altele din aceeași categorie.
Prețuri mai mici Prețurile menționate în Catalogul IKEA 2015 includ TVA, sunt maxime și sunt valabile 1 an de zile, de la 1 septembrie 2014 până la 25 august 2015. „Și anul acesta, ca și în cei precedenți, continuăm eforturile de scădere a prețurilor produselor noastre. Acolo unde reușim să reducem costurile, transferăm aceste economii în prețuri mai mici pentru clienți. Pentru anul de catalog 2015, avem 217 produse ale căror prețuri au scăzut în medie cu 18% și care sunt marcate cu simbolul „Preț mai mic”. Multe dintre acestea sunt pentru dormitor și baie. Câteva exemple sunt dulapurile din familia PAX sau produsele pentru baie din familia LILLÅNGEN. Dorința noastră este să oferim produse funcționale, cu design la calitate și la prețuri cât mai accesibile, astfel încât cei mai mulți oameni să găsească în Magazinul IKEA soluțiile de amenajare potrivite pentru ei”, a subliniat Cornel Oprişan, Retail Manager IKEA România.
Serviciul de comenzi online În întâmpinarea noului Catalog, IKEA România a lansat serviciul de comenzi online cu livrare la domiciliu în toată țara. „Aproximativ 70% dintre produsele noastre se pot comanda online din 15 iulie. Prin acest serviciu ne dorim să aducem gama de produse IKEA mai aproape de consumatori, în special de cei care stau mai departe sau care nu au timp să ne facă o vizită în magazin.” declară Mihaela Mureșan, Marketing Manager IKEA România. Prețul achitat este alcătuit din prețul la raft al produselor, la care se adaugă 49 de lei – prețul de colectare pe comandă, indiferent de numărul produselor, și prețul de transport de 1leu/kg. Catalogul IKEA 2015 va fi disponibil și în format digital pe website-ul www.IKEA.ro, începând cu 13 august.
Harta interactivă a distribuției catalogului va fi disponibilă și anul acesta pe site. La nivel mondial, Catalogul IKEA 2015 a fost tipărit în 217 milioane de exemplare, distribuite în 46 de ţări și 32 de limbi.