fbpx

Bags: Inside Out, o călătorie în istoria fascinantă a genții prin design

După ce a călătorit în Belgia, Anglia și Hong Kong, expoziția „Bags: Inside Out” de la celebrul muzeu V&A din Londra a ajuns la București, la Art Safari, unde poate fi vizitată până pe 14 ianuarie. Aproximativ 300 de genți iconice care au scris istorie – genți de secol 16, dar și poșete de colecție de la case de modă faimoase (Fendi, Hermès, Louis Vuitton, Christian Dior etc.), genți din materiale sustenabile sau genți cu mesaj – compun primul fashion show din istoria Art Safari. Pe lângă exponatele care explorează stilul, funcționalitatea și designul accesoriului suprem, expoziția impresionează și prin scenografia semnată de Diana Nicolaie, designer de produs/interior și artist vizual.

Un vals printre materiale, texturi, forme, volumetrii, o lume plină de simboluri, mesaje, eleganță și stil. Conceptul expozițional semnat de Diana Nicolaie, designer de interior și artist vizual, propune o plimbare cronologică prin universul accesoriului suprem, pe traseul culorilor.

 

De la evoluția genților de secol 16, în care ne impresionează eleganța unei bijuterii-accesoriu, până la gențile cu caracter strict utilitar (armata a fost o deschizătoare de drumuri pentru geanta ca accesoriu de maximă utilitate). Și până în zilele noastre în care suntem înconjurați de forme și materiale, iar gențile reprezintă un element statement, de statut, dar și un manifest pentru sustenabilitate (celebrul rucsac din plastic oceanic creat de Stella McCartney și alte piese de acest gen prezente în expoziție).

 

3 spații principale ale expoziției

 

„Am căutat să produc în mintea vizitatorilor o revelație. Cum s-a schimbat rolul genții în viețile noastre – de la accesoriu purtat pe sub îmbrăcăminte pentru a ascunde obiecte de valoare, la un identificator deschis al statutului și piesă de spectacol emblematică și mult râvnită. Designul expoziției spune povestea evoluției acestui articol de zi cu zi, de-a lungul timpului. Este incredibil cum în decursul atâtor ani, acest obiect s-a schimbat atât de mult ca dimensiune, abordare, materiale, culori și cu toate acestea este nelipsit din viața noastră”, povestește Diana Nicolaie.

 

Expoziția cuprinde 3 zone principale: partea de introducere în istoria genții, partea dedicată designului îndrăzneț și a genților purtate de celebrități și, în final, procesul de manufactură, unde există posibilitatea să înțelegi pe deplin procesul de fabricație al unei genți, să atingi și să simți materiale de la manufacturieri celebri în lume. Am creat de la zero Makers Table în acestă zonă din tuburi de carton reciclate, pentru a exprima mai bine orientarea modei către sustenabilitate.

 

Design de expoziție/muzeu vs. design de interior rezidențial

 

Abordarea unei expoziții de muzeu versus unui interior rezidențial/spațiu public sunt foarte diferite, mărturisește Diana Nicolaie.

 

„În primul rând, trebuie să înțelegi foarte bine expoziția și conceptul acesteia, cel pe care l-a gândit curatorul. M-am documentat și am citit multe prezentări despre această expoziție și cum a fost abordat spațiul pe unde a mai călătorit. Pe toată durata vizitei, publicul trebuie să fie surprins, încântat și stimulat să-și dorească să exploreze și mai mult. Pe lângă acest aspect, scenografia trebuie să fie gândită în așa fel încât geanta să fie în lumina reflectoarelor, la propriu. Dar aceasta nu trebuie privită doar ca pe un accesoriu râvnit de toți iubitorii de modă, ci trebuie să fie surprinsă în esența ei, ca element prezent în viața noastră din cele mai vechi timpuri, cu o adevărată istorie și semnificație”.

 

Designerul Diana Nicolaie și-a imaginat și a creat spații prietenoase și calde, pentru a pune în valoare obiectele prezentate și pentru a fi pe placul unui public divers. „Chiar dacă este vorba de genți, asociate mai mult cu femeile, show-ul nu se adresează exclusiv segmentului feminin. Și bărbații poartă genți, ba chiar ei au fost primii care le-au purtat, în istorie! Este o expoziție care ar merita să fie văzută chiar și de copii, fiind interesantă prin varietatea de forme și dimensiuni. Expoziția Bags: Inside Out a făcut înconjurul lumii (Franța, Anglia, Asia) și este o ocazie extraordinară să o avem și în inima Bucureștiului, la Art Safari”, adaugă Diana Nicolaie.

 

Genți-cățel, trompetă sau în formă cutie de lapte

 

Gențile preferate ale designerului din această expoziție sunt cele neconvenționale.

 

„Expunem o geantă trompetă, o geantă în forma unui cățel, o geantă inspirată de o sticlă de detergent de vase etc. Dar cel mai mult îmi place modelul Lait de Coco de la Chanel. Geanta a făcut parte din colecția Ready-to-Wear toamnă/iarnă 2014 semnată de Karl Lagerfeld. Designerul a pus în scenă unul dintre cele mai extravagante show-uri văzute vreodată. Grand Palais din Paris a devenit un adevărat Chanel Shopping Center! Modelele s-au plimbat printre rafturile magazinului, purtând cutii de cereale Coco Chanel Coco Pops, sticle de apă minerală Eau de Chanel și, desigur, genți în formă de sticlă de lapte”.

 

Artă, design și lumină

 

Diana Nicolaie este absolventă de Design de produs – Universitatea de Arhitectură și Urbanism „Ion Mincu” din București, cea mai mare universitate de profil din România. Artist al obiectelor, s-a dedicat profesiei de designer de interior & produs încă de la absolvire, întrupând emoția în forme și culori cu fiecare produs unic creat. 

 

În 2023, decide să exploreze și să reveleze latura artistică de care se simte atrasă încă din copilărie, transformându-se în designerul propriei imaginații. Expoziția de debut a Dianei Nicolaie, „Light. An airy view point of density”, al cărei curator a fost Ioana Ciocan, a avut loc în perioada 5-31 mai la ARCUB, București.

 

În practica sa artistică, Diana Nicolae este inspirată de natura sculpturală și arhitecturală a obiectelor de design cu care intră în dialog, de materiale naturale raw și de compoziții contemporane. Lucrările ei îmbină designul cu arta, îmblânzesc materiale și texturi, scot în evidență legături între formă și emoție și au o capacitate interesantă de a declanșa emoții privitorilor. Lumina este factorul coagulant din arta, dar și din personalitatea sa. Diana Nicolaie folosește jocul de lumini și umbre ca pe o invitație deschisă către privitor spre universul ei artistic, creând percepția profunzimii,  un element-cheie în modelarea compoziției și a poveștii.

 

Coșul de cumpărături0
Nu exista produse în coș
Continuă cumpărăturile
0