BOSCH România la 25 de ani: Reducerea amprentei de carbon și deschiderea propriei fundații

Mihai Boldijar, director general al Robert Bosch SRL și reprezentantul Grupului Bosch în România
Mihai Boldijar, director general al Robert Bosch SRL și reprezentantul Grupului Bosch în România

Compania Bosch, lider global în furnizarea de tehnologii și servicii, a aniversat recent 25 de ani de prezență și dezvoltare pe piața românească. La conferința anuală de presă a companiei din București, Mihai Boldijar, director general al Robert Bosch SRL și reprezentantul Grupului Bosch în România, a anunțat mișcări importante pentru viitorul companiei pe piața locală și regională, în acord cu valorile de sustenabilitate și responsabilitate asumate de Bosch.

La aniversarea a 25 de ani de la deschiderea subsidiarei Bosch în România, compania a reușit să marcheze o creștere importantă a vânzărilor față de anul precedent și să își consolideze poziția solidă pe piața românească de tehnologii și servicii prin extinderea operațiunilor, în ciuda „condiţiilor de piață pline de provocări din anul anterior”, conform directorului general, Mihai Boldijar. Pe scurt, compania a încheiat anul fiscal 2018 cu vânzări consolidate în valoare de 2,1 miliarde de lei (452 de milioane de euro) în România, înregistrând astfel o creștere de aproape nouă procente în comparație cu anul precedent. Vânzările totale nete, incluzând vânzările companiilor neconsolidate și livrările interne către companiile afiliate, au ajuns la 5,6 miliarde de lei (1,2 miliarde de euro) – reprezentând o creștere de 29 de procente față de anul anterior.

 

 

Cresc investițiile în România

Aceste cifre înseamnă că Bosch a investit în România aproximativ 555 de milioane de lei (120 milioane de euro) în 2018 – în special în dezvoltarea unităților de producție pentru Soluții de mobilitate din Cluj și Blaj și va continua să investească. Numărul angajaților Bosch din România a ajuns la aproximativ 7.800, la 31 decembrie 2018, reprezentând o creștere anuală de 19 procente și este de așteptat ca acest număr să crească în 2019. Fabrica de componente auto electronice din Jucu, județul Cluj, și-a mărit capacitatea cu o doua unitate de producție. Compania a investit aproximativ 45 de milioane de euro în noua hală de producție, care se întinde pe o suprafață de 43.400 de metri pătrați.

De asemenea, unitatea de producție din Blaj a înregistrat o dezvoltare semnificativă în 2018, atât în ceea ce privește producția, cât și infrastructura. Datorită cererii mari, compania și-a crescut capacitatea de producție pentru componente auto de înaltă calitate, precum senzori de oxigen, componente pentru controlul transmisiei și senzori pentru emisiile de oxizi de azot. În plus, în acest an, Bosch va inaugura o nouă clădire de birouri și laboratoare, unde vor lucra aproximativ 250 de angajați. Tot în acest an, fabrica şi-a relocat depozitul într-un nou centru logistic cu o suprafață de peste 20.000 de metri pătrați. Ca o recunoaștere a produselor sale de înaltă calitate, fabrica din Blaj va deveni unitatea de producţie coordonatoare Bosch la nivel global pentru producția senzorilor de detonație, începând din anul 2020.

Push pentru educație

Fabrica din Blaj a început un parteneriat de formare profesională cu Liceul Tehnologic „Timotei Cipariu”, asigurând sprijin financiar pentru atelierele de lucru și echipamentul necesar. Liceenii, care se vor specializa în mecanică și electrotehnică, vor efectua practica în cadrul fabricii Bosch. Totodată, Bosch investește în educație și în dezvoltarea profesională a angajaților săi, în conformitate cu filozofia „lifelong learning”. De exemplu, în Timișoara, aproximativ 120 de persoane au participat în 2018 la unul dintre programele de dezvoltare ale Academiei Bosch: „Bosch 4 Beginners”, „Junior Accounting Program”, „Essential Managerial Toolkit”, pentru managerii aflați la început de carieră, sau „Development Program for Middle Management”.

La Centrul de Training din Cluj, o echipă de specialiști a livrat anul trecut aproximativ 300 de sesiuni de instruire pentru dezvoltarea profesională și personală a angajaților Bosch. În plus, Grupul Bosch în România dezvoltă permanent programe care susțin relația dintre educație și mediul de afaceri. De exemplu, peste 700 de studenți au participat anul trecut la programe specifice în sediile Bosch din România. Mai mult, Bosch a continuat în 2018 cu cea de-a doua ediție a programului de masterat în domeniul ingineriei electrice și a cursului de conducere autonomă, derulate în colaborare cu Universitatea Tehnică din Cluj-Napoca. În 2019, Bosch va lansa și un nou program de masterat intitulat „Sisteme de management și control ale autovehiculelor”, în parteneriat cu aceeași universitate.  

Bosch își deschide propria fundație în România

Bosch a crescut în mod constant numărul activităților de responsabilitate socială în România prin susținerea mai multor organizații caritabile și instituții sociale. Compania a fost implicată în peste 100 de activități sociale în ultimii doi ani și și-a încurajat angajații să participe activ ca voluntari. Ca parte a angajamentului său față de comunitățile locale, compania intenționează să deschidă în viitorul apropiat propria fundație – „În acord cu valorile noastre de sustenabilitate și responsabilitate, am decis să înființăm Fundația Bosch România, care ne va oferi cadrul potrivit pentru a intensifica activitățile noastre caritabile și a fi mai aproape de beneficiari”, a explicat Boldijar. Fundația Bosch România va desfăşura activități caritabile în mai multe domenii: persoane defavorizate, habitat, educație, protecţia mediului și sănătate, bazându-se pe principii clare și transparente.

Voluntarii Bosch România la proiectul Big Build 2019.
Voluntarii Bosch România la proiectul Big Build 2019.

Măsuri privind protejarea climei și nivelul de calitate a aerului

Grupul Bosch estimează o încetinire a creșterii economice globale în 2019. În ciuda mediului dificil din industriile și regiunile care sunt importante pentru companie, Bosch se așteaptă ca vânzările sale din anul curent să depășească ușor nivelurile din 2018. Indiferent de perspectivele pe termen scurt, compania își intensifică eforturile de a combate schimbările climatice și de a îmbunătăți calitatea aerului. „Schimbarea climatică nu este o poveste ştiințifico-fantastică; se întâmplă cu adevărat. Dacă luăm în serios Acordul de la Paris, atunci inițiativa privind clima nu trebuie să fie privită doar ca un obiectiv pe termen lung. Aceasta trebuie să aibă loc aici și acum”, a declarat Dr. Volkmar Denner, președintele consiliului de administrație al Robert Bosch GmbH, în cadrul conferinței de presă anuale.

„Luăm în serios preocupările oamenilor pentru o calitate mai bună a aerului din orașe și în calitate de lider în inovații, dorim să furnizăm soluții tehnologice pentru probleme ecologice.” De aceea, Bosch își intensifică eforturile, cu un succes deja prezent, pentru a reduce emisiile de CO2. „Vom fi prima companie industrială importantă care va atinge obiectivul ambițios de neutralitate în materie de emisii de CO2 într-o perioadă de puțin peste un an, ” a anunțat Denner. „Toate cele 400 de locații Bosch la nivel global vor fi neutre în materie de emisii de CO2, din 2020.”

Pe de altă parte, Bosch dorește să atingă un alt obiectiv ambițios privind calitatea aerului: „Ne dorim să reducem la zero nivelul de poluare a aerului din trafic. Pentru a face acest lucru, trebuie să privim dincolo de capota autovehiculelor”, a spus Denner. În cadrul acestui demers, compania își va baza activitățile pe trei piloni: Bosch dezvoltă tehnologii pentru grupul motopropulsor cu poluare scăzută, lucrează împreună cu autoritățile municipale la proiecte pentru menținerea unui flux constant în trafic și implementează un sistem de gestionare a mobilității companiei în propriile locații.

 

AFLĂ MAI MULTE

***

Despre Bosch România

Grupul Bosch este prezent pe piaţa din România de 25 de ani şi numără aproximativ 7.800 de angajaţi în cinci entităţi. În anul 2018, Bosch a înregistrat un volum de vânzări de 452 milioane de euro pe piaţa din România. Vânzările totale nete, incluzând vânzările companiilor neconsolidate și livrările interne către companiile afiliate, au atins 1,2 miliarde de euro. Pe lângă centrul de cercetare – dezvoltare din Cluj şi unităţile sale de producţie pentru Soluţii de mobilitate din Cluj şi din Blaj, Bosch mai operează şi o unitate de producţie de tehnologie industrială, localizată de asemenea în Blaj, precum şi un centru de servicii de externalizare a proceselor de afaceri (BPO) în Timişoara. În Bucureşti, Bosch operează un birou de vânzări pentru produsele sectoarelor Soluţii de mobilitate, Bunuri de larg consum şi Tehnologie pentru construcţii şi energie. În plus, o filială a BSH Hausgeräte GmbH, activă pe piaţa electrocasnicelor, are sediul, de asemenea, în capitala ţării.